Inseminering eller sex?
Mår illa som du gör! Undrar om detta är ett vanligt problem.
Jag är i samma situation. Har gått igenom så mycket och man känner lite hopp tillsammands när man upptäcker att ÄL-testet plussar eller visar glad gubbe. Man tar ut glädjen att få barn i förskott och till och med firar! Speciellt om ett graviditetstest plussar.
Sen det vanligaste: Man får sin mens och det betyder att allt visat fel, ibland går längre tid och haft flera sena missfall, utomkveds, IVF och allt som stått i vår makt har vi försökt. Vi har några alternativ kvar och vi blir också äldre och äldre, hunnit passera 30!
Jag kan bli gravid men varför vill fostret stötas ut?
Det känns som om att man blir retad av en högre makt! Nu ska du få bli gravid! Nej, skojar bara. Ni får fortsätta. Nu äntligen är de er tur! Nej, skojar igen.
Hur länge orkar man hålla på?
Min sambo har barn sedan tidigare och även han hatar sex/samlag med mig. För han vet att det handlar om att försöka bli gravida.
Han har till och med sagt detta till mig och jag tog väldigt illa upp. Han sa att han tänker på barn under samlaget, för det är barn vi vill ha och det har han sagt är det mest avtändande som finns!
Håller med honom där! Man tänker inte på kärlek och sexuell lust utan bara "hoppas på barn, hoppas på barn, hoppas på barn"
Han vill bara göra insemineringar och går med på samlag ibland när jag insisterar. För jag tror samlag är effektivare än inseminering! Bästa simmarna kommer iväg på direkten och de måste vara en bra sak eller???
Känner mig förnedrad över att min sambo kan tänka sig ha sex med mig för att göra mig en tjänst.
Sen har alla utredningar visat att felet sitter i mig. Känner mig som en trasig kvinna.
Jag har varit deprimerad över detta flera år och min kille han förstår inte att ha "att bli barn över sig" är jätte tungt att bära. Det gör arbetet tyngre, kvällar och helger tunga.
Allt är ett väntande och även om han låtsas vara cool mår han också lika dåligt som jag.
Jag känner samma hopplösa känsla som du!
Styrkekramar till ni andra tjejer med samma problem