• Mini76

Inseminering eller sex?

Inseminering eller sex?

He hejj, när man försöker få barn och redan har en dålig utgångspunkt! Låg äggreserv, åldern blir högre dag efter annan, antalen ägg minskar dessutom hela tiden, fått operera ut missfall och utomkvedeshavandeskap (bara en äggledare idag) fått mindre missfall och har blivit gravid vid upprepade tillfällen och visat graviditetstestet för min man, bara ett par veckor (månader) kommer missfallet som på beställning.

Efter att vi båda varit så glada och så många gånger besvikna, känns det jobbigare och jobbigare att forstsätta ha samlag. Samlaget har blivit ett jobb! Varför kan vi aldrig få till ett barn?

Allt prat om barnlöshet och vår frustation har resulterat i att vi inte gillar samlag längre.

Vi har bytt ut sexet mot inseminering.

Min man älskade min kropp och ville ofta ha samlag flera gånger i veckan och vi hade en fungerande sexuell relation. Vi var som ett par kaniner ????

Nu mer är vi inte kärleksfulla alls och han tittar aldrig på min kropp eller vill ha sex. Han föredrar att göra jobbet själv och lämna över resultatet (som jag då sätter in ensam)

Jag förstår honom för jag känner samma sak och blir inte upphetsad vid samlag. Torr som en öken och det gör ont också.

Det roliga med sexet försvann när rädslan för att inte få barn satte in. Vi tänker inte på sex och sköna stunder under akten (ofrivilligt) utan att vi ska träffa rätta dagen och befrukta ägget.

Fast när det inte handlar om sex har vi en fin relation och vi älskar varandra från botten av våra hjärtan.

Min man kan inte gå ifrån mig heller, han skulle aldrig klara av att lämna mig för en annan kvinna. Han är för godhjärtad. Han kan inte tänka sig ett liv utan mig och jag älskar töntgubben för den djupt rotade lojaliteten mot mig som han föralltid bär, för han vet att om felet satt i honom skulle jag stanna kvar som han gör nu.

Men ska vi fortsätta så här?

• Svar på tråden Inseminering eller sex?
  • Aliona

Det låter väl som en bra lösning att inseminera istället för att ha sex. Då kanske nu kan reservera smek, kel och sex till stunder som inte handlar om barnproduktion. Personligen tycker jag också att man inte behöver vara så fixerad vid penetration och orgasm. Lite gammalt hederligt hångel, lek och bus eller bara gos kan vara minst lika bra som att ligga med varandra, särskilkt i stressiga perioder när man inte är superkåt.

Har ni varit på utredning? Övervägt IVF?

Lycka till!

• Miami81

Mår illa som du gör! Undrar om detta är ett vanligt problem.

Jag är i samma situation. Har gått igenom så mycket och man känner lite hopp tillsammands när man upptäcker att ÄL-testet plussar eller visar glad gubbe. Man tar ut glädjen att få barn i förskott och till och med firar! Speciellt om ett graviditetstest plussar.

Sen det vanligaste: Man får sin mens och det betyder att allt visat fel, ibland går längre tid och haft flera sena missfall, utomkveds, IVF och allt som stått i vår makt har vi försökt. Vi har några alternativ kvar och vi blir också äldre och äldre, hunnit passera 30!

Jag kan bli gravid men varför vill fostret stötas ut?

Det känns som om att man blir retad av en högre makt! Nu ska du få bli gravid! Nej, skojar bara. Ni får fortsätta. Nu äntligen är de er tur! Nej, skojar igen.

Hur länge orkar man hålla på?

Min sambo har barn sedan tidigare och även han hatar sex/samlag med mig. För han vet att det handlar om att försöka bli gravida.

Han har till och med sagt detta till mig och jag tog väldigt illa upp. Han sa att han tänker på barn under samlaget, för det är barn vi vill ha och det har han sagt är det mest avtändande som finns!

Håller med honom där! Man tänker inte på kärlek och sexuell lust utan bara "hoppas på barn, hoppas på barn, hoppas på barn"

Han vill bara göra insemineringar och går med på samlag ibland när jag insisterar. För jag tror samlag är effektivare än inseminering! Bästa simmarna kommer iväg på direkten och de måste vara en bra sak eller???

Känner mig förnedrad över att min sambo kan tänka sig ha sex med mig för att göra mig en tjänst.

Sen har alla utredningar visat att felet sitter i mig. Känner mig som en trasig kvinna.

Jag har varit deprimerad över detta flera år och min kille han förstår inte att ha "att bli barn över sig" är jätte tungt att bära. Det gör arbetet tyngre, kvällar och helger tunga.

Allt är ett väntande och även om han låtsas vara cool mår han också lika dåligt som jag.

Jag känner samma hopplösa känsla som du!

Styrkekramar till ni andra tjejer med samma problem

• Astrologen Monkan

Vill peppa lite! De årdnsr sej och I värsta fall är det en fråga om resande och kostnader.

Känner flera som lyckats på olika sätt och i andra länder och metoder som inte tillåts här till exempel.

Kolla allas framgångssagor och tro på dig och din snubbe

Och gällande knulla när man försöker göra någon på tjocken så låt din kille porrsurfa lite på toan innan eller lite oralt och glidmedel

Svar på tråden Inseminering eller sex?