Inlägg från: Disturbia89 |Visa alla inlägg
  • Disturbia89

Vi som vill plussa I augusti 2017

Grodanboll83 skrev 2017-08-10 15:00:55 följande:

HAr BIM idag.. ingen tant röd än så länge.

Har dock mensvärk så misstänker att den är på G.Hoppas inte!

Tog grav. Test imorse som visade negativt. Har även genomskinliga flytningar(?).

Håller tummarna för dig!! :)
  • Disturbia89
    5467 skrev 2017-08-13 09:51:00 följande:

Hej hej! BIM mot slutet av augusti. Fler som väntar och håller sina tummar?

bim 24e augusti
    Hej!
    Bim 22/8 för mig och väntar otåligt! :)
    Har du några symtom?
  • Disturbia89
    5467 skrev 2017-08-13 11:21:34 följande:
    Haha verkligen, inga symptom än. Har precis haft äl! (Kortare lutealfas) Har du några symptom? -När var ägglossning? :)
    Nej då är det lite tidigt förstår jag hehe :) Jag hade ägglossning den 7/8. Jag har fått ömma bröst och det hugger/värker i magen. Men det kan ju lika gärna va mensen som man börjar känna av så jag vågar inte hoppas nåt än :) När har du bim?
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-13 11:58:35 följande:
    Jag har också BIM 22/8, väntar lika otåligt med ;) håller tummarna för oss! :)
    Hej!
    Va spännande! :) Jag har ömma bröst och det värker/hugger till nere i magen men vet inte om det är mensen som är på g.. Vågar inte hoppas. Har du symtom? :)
  • Disturbia89
    5467 skrev 2017-08-13 12:46:35 följande:
    Ja, verkligen haha! Fortfarande mol och det skär som i tappen så kanske fortfarande är igång jag. Håller tummarna för dig! Jag har bim 24/8.

Det är så intressant hur allas cykler är så olika med follikerperiod och lutealfas, att alla har så olika många dagar på sig. Jag hinner knappt ha mens innan det är nedräkning till äl. Sen känns perioden fram till bim en evighet, men i själva verket är den den kortaste perioden haha..
    bim 24e augusti
    Tack, och jag håller tummarna för dig! :)
    Ja verkligen intressant hur olika alla är! Det känns hur långt som helst till bim men egentligen är det ju inte länge om man jämför med hela året, man får försöka tänka så :)
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-13 13:58:12 följande:
    Jag har inga symptom... Men det hade jag inte med min första heller, fick lite stickningar i bröstvårtorna dagen innan mens bara.

Hoppas att det är gravidsymptom du har!

Är det första barnet för dig eller har du fler sen innan? Har ni försökt länge? :)
    Ja varje graviditet är ju olika också så det är ju omöjligt att veta innan egentligen :) Ja jag hoppas verkligen men för oss är det första försöket efter att jag tog ut p-staven. Blev gravid för ca 1 år sen men gjorde abort för det passade dåligt i livet just då. Har inga barn sen innan.
    Hur länge har ni försökt? Ett barn sen tidigare?
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-14 08:35:28 följande:
    Ja det är ju så, synd att det inte finns en lathund för hur det känns denna gång och när det sker!

Okej, men det är väl skönt att veta då att allt i kroppen funkar som det ska iaf! Eftersom du varit gravid en gång :)

Detta försöket är sjätte, så jag börjar bli lite stressad nu. Kollar ägglossning och känningar hit och dit mest hela tiden. Ja vi har ett barn sen tidigare, en pojk på ett och ett halvt :)
    Haha ja en lathund hade ju varit perfekt! Så slapp man gå runt och känna efter och googla till förbannelse :)
    Jo det är skönt att veta att man kan bli gravid iaf men man blir nojig att p-staven ställt till det med hormonerna..
    Okej ja då förstår jag stressen som börjar komma :( Håller verkligen tummarna för dig att det ska fungera denna gång!! :) Tog det lika länge med förra barnet? Hur gammal är du?
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-14 12:12:16 följande:
    Ja herregud va Google kan ställa till det i huvudet på en... Hade du annat p-medel innan eller inget alls? Det brukar ju ta ett tag efter att man slutat med preventivmedel att bli gravid men ibland är det som att man inte har använt något medel alls!

Jag håller alla tummar och tår för dig/er med! Förra barnet tog det 8 månader utan preventivmedel men då var vi inte såhär aktiva med ÄL stickor och sådant. Jag är 26 nu så åldern borde inte vara något hinder iaf!
    När jag blev gravid förra gången hade jag varit utan i flera år så ja jag är lite orolig att p-staven som jag hade inne i ett halvår ca ska strula till med hormonerna... Men det är som du säger olika för alla bara att vänta till bim :)
    Nej åldern borde ju vara perfekt! Jag är 28 så borde ju inte ställa till det för mig heller hoppas jag. Får verkligen hoppas vi plussar! Kul det hade varit :)
  • Disturbia89
    Micec skrev 2017-08-14 17:17:43 följande:

Vad tror ni om detta? är bara på äl+7, så egentlhifn alldeles för tidigt att testa.

Översta är ägglossningtest, och de under är gravtest. Bilden är nermörkad lite .... men ändå...... haha

Ser tyvärr inget på gravtestet men prova igen om några dagar så håller jag tummarna för dig! :) :)
    Är också på äl+7 idag! Har du några symtomer?
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-14 23:55:26 följande:
    Jag förstår din oro. Men jag tror inte det är några problem för dig. Möjligen bara att det kanske kan ta lite tid för kroppen att ställa om sig på baby-making-mode ;)

Det är så härligt, spännande och otroligt jobbigt att vänta nu bara. En vecka kvar för oss nu! Det hade varit roligt om vi båda plussade så kan vi hålla ihop genom graviditeten med allt vad det innebär! :)
    Ja precis så kan det ju vara :)
    Ja väntan är fruktansvärd alltså! Är det nån gång man önskar tiden gick fort är det mellan äl och bim haha! Hade varit superkul om vi båda plussade ja! :D Hoppas!!
    Du har inte börjar känna nåt än? :)
  • Disturbia89
    3hjärtan skrev 2017-08-15 00:29:54 följande:

Bim 28/8 första försöket efter mf som jag hade början av juli.

Håller tummarna för dig! :)
  • Disturbia89
    Micec skrev 2017-08-15 13:44:14 följande:
    Aa hoppas! Kul, då är vi nästan på samma dag då!

Jag har inta symptom. Lite halsbränna då o då möjligtvis, men kan vara ibillning.... själv?? :)
    Eller hur! :) Jag har bim 22/8! När har du?
    Ont i brösten och haft ont i nedre delen av magen. Men kan ju lika gärna betyda ingenting så det är bara att vänta på bim :)
  • Disturbia89
    Wuuaau skrev 2017-08-15 14:25:30 följande:
    Eller hur! Känns som att dagarna går så långsamt. Speciellt nu när man har semester och bara strosa runt.

Nej känner inget alls.. har möjligen lite mer flytningar än vanligt, men jag tror att jag brukar ha det innan mens med... Känner du av något?
    Ja då förstår jag att du tänker mycket.. :) Jag jobbar som tur är så hinner inte tänka så mycket under dagarna :) Blir väl desto mer på kvällen kanske haha..
    Okej kanske bättre att inte ha så många symtom heller så man inte blir besviken. Ju mer man känner ju mer tror man det är nåt.. iaf jag :) Jo brösten ömmar fortfarande och har liksom ont, speciellt på kvällarna, i höger sida nederst i magen. Men du ska vänta att testa till efter bim tyckte jag att jag läste högre upp? :) Kommer du klara att vänta så länge??
  • Disturbia89
    Micec skrev 2017-08-15 19:56:02 följande:
    Ja okej nen det låter ju lovande iallafall!!! :)))

Jag har bim 23/8 !
    Får hoppas på det för båda! Spännande! Håller tummarna!! :D
  • Disturbia89
    Vixens skrev 2017-08-21 21:40:24 följande:
    Jag får lov att följa med till nya tråden då mensen kom en dag för tidigt :( Blir så nedstämd..

Hur går det för er andra Bimare 22/8? Någon av er som plussar? :)
    Håller tummarna, lycka till alla som kämpar! <3
    Fick mens idag så hänger med på nya tråden jag med! :(
    Lycka till alla andra :)
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017