• Amanda87

Vi som vill plussa I augusti 2017

Beräknad mens i morgon. Känner mig uppsvälld och är på otroligt dåligt humör. Får alltid mensvärk på kvällen eller natten och sedan kommer mensen. Så härda ut väntan och se hur natten blir. Vet inte om jag ska ta ett test om mensen inte dyker upp i morgon. Har inte koll på mensen utan en app som jag går efter som säger i morgon.

Otroligt spännande. Hoppas hoppas jag slipper mens.

• Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 17:36:59 följande:
    Samma här Amanda!

Jag har ömma bröst och känt lite mensvärk nu på eftermiddagen. Hoppas innerligt att mensen inte kommer ikväll/i natt :(

Samma här. Jag vet inte riktigt när jag ska ha mens egentligen. Min app säger att jag redan är 4 dagar sen. Men jag vet inte. Den räknar från förra mensen som jag knappt kunde sätta datum på för jag hade spiralen inne då.

Håller tummarna för oss alla!
    Oj så spännande! När tänker du ta test? Jag är lite kluven. Tänker kanske jag ska låta några dagar gå över. Förra grav tror jag att jag väntade i över en vecka. Men det var bara för att jag bara hann få mensen 3 ggr efter jag tog ut spiralen till jag blev gravid. Och då var den ju oregelbunden så jag visste inte. Mellan två gånger gick det över 30 dagar en gång. Så jag tänkte nog att den kommer. Men icke :P 
  • Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 22:27:49 följande:

Jag ska nog vänta några dagar och se om mensen kommer ändå. Om den inte kommit till helgen så måste jag testa :D

Jag kan inte sätta något exakt BIM datum eftersom jag knappt haft någon mens med spiralen. Men om jag räknar 14 dagar efter ÄL så är BIM på söndag 6/8.

Hur går det för dig då? Fått nån mensvärk ikväll? :/ Eller håller den sig borta? :)

Jaaa det är ju ibland bara bäst att vänta ut lite...visar ju sig någon dag senare, eller inte. Och desto längre än går, om en är gravid, desto längre gången är ju en. Känns lite bättre då med :p ja men då hittade du din ÄL eller kände av den?

Jag hittade aldrig min ÄL med stickor (körde 7 dagar) och fick jag så fick jag ju senare vilket borde betyda att jag ska ha mens senare än idag som appen säger. Den går ju efter att jag fick ÄL när jag fick men det fick jag inte :p

Ingen mensvärk eller mens....

Övervägde ta ett test i morse men jag hade inget att kissa i där och då och dessutom stod min 16 mån utanför dörren och gallskrek. Haha. Väntar nog till i morgon...
  • Amanda87
    evve88 skrev 2017-08-04 17:20:56 följande:

Plussade med idag :) är det också ditt andra?

Ja grattis! Ja det är det! Hur gammal är din? :D
  • Amanda87
    evve88 skrev 2017-08-04 17:33:47 följande:

Han är lite drygt ett och ett halvt :) fyller 2 i december :) och din? :)

Åh så kul! :) 16 månader här, fyller år i mars :) så ett mars & ett april-barn :)
  • Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-04 21:47:04 följande:

Wiiiiee!! Jag kände det på mig!!! Gud va kul! Blir så glad för din skull!! :D Stort Grattis till er <3

Åh så fint av dig! Är du med i någon fb-grupp med Bf april?

Haha ja alltså så mycket som vi sexade alltså hahaha.
  • Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-05 13:00:44 följande:

Inte än. Skulle få en inbjudan men inte fått än. Är lite nervös över att alla faktiskt kan se vilka som är medlemmar i gruppen även om den är hemlig. Är du med än?

Haha bra ju! Vi fick ju bara till det en enda gång under hela den veckan. Och det var exakt på ÄL-dagen. Så det känns som ett under att vi slog oddsen! :D Sån lättnad!

Ja jag är med. Kanske kan jag lägga till dig om du vill? Nej den är hemlig för utomstående. Men känner du någon som också är med i gruppen så är det kört - men det gäller ju för den då också :p

Alltså wow vilken jäkla tur! Snacka om att pricka helt rätt och ja verkligen tur! :)

Jag har varit på stan och shoppat mamma-kläder haha. Så jäkla nojig över att magen ska synas!
  • Amanda87
    Bellebella skrev 2017-08-05 14:59:23 följande:

Någon som kan tyda dessa test? Vi är på vårt åttonde försök nu utan ett plus. Är på bim-5 och känner av svag molvärk och mild halsbränna. Vad tror ni?? Vågar inte hoppas. Värt att tillägga kanske var att jag testade med eftermiddagsurin

Jag tycker mig se ett svart sträck. Men -5 är ganska långt innan. Ta ett med morgonurin i morgon. Går ju att ta med vecko-indikator med om du vill. :)
  • Amanda87
    snorkfröken92 skrev 2017-08-06 12:28:27 följande:

Blev inget denna gången heller, så satsar på äl igen runt den 17e igen. Slutade med minipiller för 1,5 år sedan och har försökt aktivt i 6 månader. Tog ett halvår att få regelbunden cykel bara efter pillerstopp på ca 10 år.

Har redan tappat hoppet om att min kvinnliga kropp fungerar ordentligt då vi redan levt som kaniner sedan 1,5år tillbaka??

Så tråkigt och höra! Har ni sökt hjälp? 1,5 år är en lång tid. Fast det kanske krävs 1 års aktivt försök. Men jag tycker att många drar ut på att söka professionell hjälp. Kan ju bara vara skönt att få tips och råd eller kolla så allt står till som det ska.

Men kanske lätt för mig att säga som inte haft något problem... lider med dig! Kram!
  • Amanda87
    Hessy skrev 2017-08-06 11:39:50 följande:

Nu har jag gått över flera dagar , inte ena mensdroppe så långt ögat når. Men inte jätte vanliga gravsymtom heller.. har inte vågat ta något mer test sen de visade negativt förra gången. Men mina symtom änsålänge är :

-Hade nidblödning en dag en vecka innan BIM (aldrig haft förut)

- "mensverj" i flera dagar (livmoder växer)?

-ont i ländryggen

Vad tror ni?:( :)

Tycker också du ska testa! Du är ändå över bim!

Testade du efter bim senast också?
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017