Inlägg från: Fridiskaninis88 |Visa alla inlägg
  • Fridiskaninis88

Vi som vill plussa I augusti 2017

Hej alla,

Hoppar in här i lite sista sekunden. Hade ÄL 27/7 och var väldigt aktiva i på dagen och dagarna runt omkring. Har nu BIM imorgon (10/8) men står inte ut med väntan och oron längre. Kan inte tänka på något annat. Kollar Familjeliv, läser alla trådar och följer slaviskt trådar som denna. Kollar min NC app 100 ggr om dagen, helt i onödan för det är inte som att ngt förändras däri. Läser alla artiklar jag kan hitta kring graviditet. 

Har en väldigt oregelbunden cykel, har varit hos BM för det men enligt dem är det ingen fara. Har bestämt mig för att inte ta grav testet förens på lördag men det känns som en evighet tills dess. 4 test ligger hemma och väntar. 

Detta är den 4 månaden som vi försöker. Håller tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång. Är 30 år och inga barn sedan tidigare. 

ÄL + 13 idag men inga känningar. Varken mensvärk eller graviditetssymptom.  

Till er som inte har plussat ännu: Håller tummarna för er! Hur står ni andra ut med väntan? Jag håller som sagt på att bli tokig. 
    Till er som redan har plussat: STORT grattis! Har ni haft mycket känningar? När dök de upp i förhållande till BIM? Innan eller efter BIM? 

ÄL: 27/7, BIM: 10/8
  • Fridiskaninis88
    Jess1233 skrev 2017-08-09 17:01:53 följande:
    Tjejer jag var gravid :D :D
    GRATTIS!!! Aprilbarn? <3 
  • Fridiskaninis88
    Sofiaaa94 skrev 2017-08-09 15:53:06 följande:

Hej. Vi bestämde oss juni att försöka. Slutade med p-piller i slutet av juni/början av juli. Fick direkt efter pillermens som vanligt, men efter det ingen mens ännu. Haft som konstig och lätt mensvärk till och från i någon vecka, mådde illa flera dagar till och från för typ 2 veckor sen.

Jag tror detta beror på att jag slutat med pillerna.

Min älskade sambo sa att vi skulle sluta och bara ha lite sex oftare för att se vad som händer. Men för mig blir det ju verkligen att försöka!! Han är mer:det blir när det blir...

Blev medlem hör för att kunna ha någon att bolla saker med. Känner att jag inte har någon att prata med om detta,typ när jag tror jag får massa symtom osv. (vill inte berätta för vänner att vi försöker).

Jag är rädd att vi kommer ha jätte svårt att bli gravida eller inte kan bli alls.

Känner igen mig så mkt i det du skriver gällande att mannen tänker "det blir när det blir". Jag är istället väldigt målinriktad och orolig att det inte ska vara så enkelt som han verkar tro. Vi har försökt sedan april. Under april, maj och juni höll jag koll på ägglossningen själv, utan att berätta ngt för honom. Och såg till att vi låg mer när det var dags, utan att han visste om att det var därför vi låg. Ville inte att han skulle veta hur stressad jag var och ville inte heller att han skulle känna ngn press. Jag tyckte egentligen om hans inställning, dvs det händer när det händer, men jag ville/kunde inte lämna allt åt slumpen. Detta blev väldigt ensamt. All oro höll jag ju inom mig.

Jag blev inte gravid i april-juni och i juli var det som att min man förstod att för att det ska hända måste vi engagera oss lite mer. Helt plötsligt höll han koll i min Natural cycles app, ville veta resultatet på ÄL stickorna och när jag väl fick ägglossning var det han som ville ha BETYDLIGT mycket mer sex.

Nu är vi ett team kring detta. Vi håller båda koll och vi tar besluten gemensamt. Jag är sååå lättad. Känner mig fortfarande lite ensam då jag vet att jag oroar mig mycket mer och blir mkt mer besatt än han, men ingenting jämfört med förut. 

Jag är också rädd att vi kommer ha jätte svårt att bli gravida. Tror att de flesta känner så, men det gör ju inte saken lättare. 

Lycka till! <3
  • Fridiskaninis88
    Mawie skrev 2017-08-09 17:34:10 följande:
    Min sambo reagerade några dagar innan bim att jag var så trött tidigt på kvällarna och att jag studsade ur sängen innan honom på morgon, så olikt mig!

Så var det när vi blev gravida sist med.

Sen hade jag konstant ont i brösten från dagen efter ägglossning och är det fortfarande.

Mår i övrigt hur bra som helst:D

Vi har försökt i 1år och sex månader och vi hade ett missfall i mars.

Kände mig deprimerad efter det.

Den här gången väntade jag ett par dagar efter bim mer att känslan av att jag är nog gravid kändes bättre än ett negativt svar.

Nu hoppas vi bara på att vår lilla ska få stanna kvar! :D
    Tack för svar!

Åh vad härligt att ni äntligen fick ett plus! Stort grattis! Hoppas att du får fortsätta må lika bra och att allt fortsätter gå bra med graviditeten. <3

Jag har inga känningar i brösten men funderar också på om jag kanske inte har haft det överhuvudtaget (dvs inte vid pms, mens, äl) sedan jag gjorde en bröstförstoring i december -16. Någon annan med bröstimplantat som känner igen detta? 
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017