• Wuuaau

Vi som vill plussa I augusti 2017

Jag är på! Fick mensen 25/7, 3 dagar tidigt.. brukar alltid vara väldigt exakt annars.. men nu är den slut!

Har troligen ägglossning 11 augusti. När ska man börja testa med stickorna så att man inte råkar missa? När börjar ni?

• Wuuaau
    Amanda87 skrev 2017-07-30 13:20:26 följande:

Så trist att du fick mens...men nya tag då!

Sist började jag tre dagar efter mensen och testade 7 dagar efter utan någon större framgång. Hoppas vi lyckades pricka ÄL med sexet ändå... bim om 4 dagar...

Ja bara att försöka igen! Har lite tidspress bara.. måste göra ännu en konisering innan året är slut och tappen är redan kort vilket, enligt läkaren, kan påverka graviditet negativt... Fick till årsskiftet att försöka bli gravid. Och så ska man försöka slappna av för att ens bli gravid "sluta tänka på det" som alla säger, det är ju omöjligt!

Ja, hoppas ni prickade in rätt dag/dagar! Håller tummarna för er! När ska du testa? :)
  • Wuuaau
    Amanda87 skrev 2017-07-30 19:17:37 följande:

Vad är konisering?

Oj nej det sätter ju liksom en press..

Jag vet inte...funderar på om jag ska vänta till bim. Men nu är jag sååååååååå nyfiken. Samtidigt...sparar jag lite pengar och ja...jag vet inte alls haha.

För samtidigt är det också jobbigt att veta att en är gravid men inte vill berätta om glädjen... förra grav plussade jag nog i v 6. Tänkte inte på att mensen inte kom, hade bara hunnit ha mens två gånger innan (tog ut spiral). Och så fort jag fick veta kom tröttheten som ett brev på posten :p

Konisering är ett ingrepp man gör vid cellförändringar i livmodern. Jag har alltså cellförändringar som upptäcktes på ett cellprov. Man bränner bort en bit på livmodertappen. Detta gör ju att livmodertappen blir kortare vilket leder till att det kan bli svårare att bli gravid och behålla barnet. Jag har redan gjort en konisering och behöver göra det igen men eftersom jag ville ha ett till barn så fick jag vänta ett tag innan jag måste göra koniseringen.

Åh det är så spännande, jag har ju försökt i några månader och har inte kunnat hålla mig nån gång utan nästan alltid testat några dagar tidigt. Så jag förstår dig!

Ja så fort man vet om det så kommer alla krämpor! Konstigt hur hjärnan kan sätta fart på kroppen så där! :P

men skriv när du testat, så spännande ju!! :D
  • Wuuaau
    Amanda87 skrev 2017-07-30 22:46:22 följande:

Okej....hoppas innerligt då att det tar sig för er snarast! Alltså är ÄL varje dag nästa månad ett måste för oss båda i så fall :p

Får se hur länge jag klarar hålla mig ifrån. Vill så gärna att jag därför tror att jag inte är det...

Ja jag hoppas det med, och detsamma för er! Haha ja, då blir det åka av!! :D

Försök att vänta så länge som möjligt (svårt, jag vet!!) För om du får ett negativt blir man ju ledsen och så kanske det är i onödan!
  • Wuuaau
    Lella88 skrev 2017-07-31 00:48:27 följande:

Hoppar in här! Var bombsäker på att jag blev gravid i juli, men Bim+7 kom mensen:( Har inte haft sen mens sen tonåren. Så nu har jag ingen aning om när jag har ÄL. Skitnervös att missa den, krångla med tester och allt. Har ett barn fött 2013 och nu vill vi ha syskon!

Blev lite nervös när jag läste här ovan om att det kan bli svårare att bli gravid och behålla barnet efter konisering. Jag har gjort fyra koniseringar senaste 2,5 åren, senast i våras, men visste inte att det kunde försämra chansen att bli gravid :/ Håller tummarna för oss allihopa!

Det var jag som har koniserats! Det är inte säkert att det blir svårare, det beror lite på hur livmodertappen såg ut innan. Min är väldigt kort, just därför kan det bli svårt för mig. Ring gyn och be dom kolla din om du är orolig! Hoppas på det bästa :)
  • Wuuaau

Grattis till alla! Så glad för er skull! Fantastisk tid som väntar för er nu! Längtar så efter att få mysa med en liten gravidmage :)

Själv har man ägglossning i dagarna nu. Hoppas på ett plus i slutet av månaden så att jag är med er i bf april! Håller alla tummar för att få känna som er!

• Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-13 11:12:03 följande:

Hej!

Bim 22/8 för mig och väntar otåligt! :)

Har du några symtom?

Jag har också BIM 22/8, väntar lika otåligt med ;) håller tummarna för oss! :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-13 12:37:06 följande:

Hej!

Va spännande! :) Jag har ömma bröst och det värker/hugger till nere i magen men vet inte om det är mensen som är på g.. Vågar inte hoppas. Har du symtom? :)

Jag har inga symptom... Men det hade jag inte med min första heller, fick lite stickningar i bröstvårtorna dagen innan mens bara.

Hoppas att det är gravidsymptom du har!

Är det första barnet för dig eller har du fler sen innan? Har ni försökt länge? :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-13 17:22:04 följande:

Ja varje graviditet är ju olika också så det är ju omöjligt att veta innan egentligen :) Ja jag hoppas verkligen men för oss är det första försöket efter att jag tog ut p-staven. Blev gravid för ca 1 år sen men gjorde abort för det passade dåligt i livet just då. Har inga barn sen innan.

Hur länge har ni försökt? Ett barn sen tidigare?

Ja det är ju så, synd att det inte finns en lathund för hur det känns denna gång och när det sker!

Okej, men det är väl skönt att veta då att allt i kroppen funkar som det ska iaf! Eftersom du varit gravid en gång :)

Detta försöket är sjätte, så jag börjar bli lite stressad nu. Kollar ägglossning och känningar hit och dit mest hela tiden. Ja vi har ett barn sen tidigare, en pojk på ett och ett halvt :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-14 08:58:59 följande:

Haha ja en lathund hade ju varit perfekt! Så slapp man gå runt och känna efter och googla till förbannelse :)

Jo det är skönt att veta att man kan bli gravid iaf men man blir nojig att p-staven ställt till det med hormonerna..

Okej ja då förstår jag stressen som börjar komma :( Håller verkligen tummarna för dig att det ska fungera denna gång!! :) Tog det lika länge med förra barnet? Hur gammal är du?

Ja herregud va Google kan ställa till det i huvudet på en... Hade du annat p-medel innan eller inget alls? Det brukar ju ta ett tag efter att man slutat med preventivmedel att bli gravid men ibland är det som att man inte har använt något medel alls!

Jag håller alla tummar och tår för dig/er med! Förra barnet tog det 8 månader utan preventivmedel men då var vi inte såhär aktiva med ÄL stickor och sådant. Jag är 26 nu så åldern borde inte vara något hinder iaf!
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-14 21:36:46 följande:

När jag blev gravid förra gången hade jag varit utan i flera år så ja jag är lite orolig att p-staven som jag hade inne i ett halvår ca ska strula till med hormonerna... Men det är som du säger olika för alla bara att vänta till bim :)

Nej åldern borde ju vara perfekt! Jag är 28 så borde ju inte ställa till det för mig heller hoppas jag. Får verkligen hoppas vi plussar! Kul det hade varit :)

Jag förstår din oro. Men jag tror inte det är några problem för dig. Möjligen bara att det kanske kan ta lite tid för kroppen att ställa om sig på baby-making-mode ;)

Det är så härligt, spännande och otroligt jobbigt att vänta nu bara. En vecka kvar för oss nu! Det hade varit roligt om vi båda plussade så kan vi hålla ihop genom graviditeten med allt vad det innebär! :)
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-15 10:49:11 följande:

Ja precis så kan det ju vara :)

Ja väntan är fruktansvärd alltså! Är det nån gång man önskar tiden gick fort är det mellan äl och bim haha! Hade varit superkul om vi båda plussade ja! :D Hoppas!!

Du har inte börjar känna nåt än? :)

Eller hur! Känns som att dagarna går så långsamt. Speciellt nu när man har semester och bara strosa runt.

Nej känner inget alls.. har möjligen lite mer flytningar än vanligt, men jag tror att jag brukar ha det innan mens med... Känner du av något?
  • Wuuaau
    Disturbia89 skrev 2017-08-15 18:45:03 följande:

Ja då förstår jag att du tänker mycket.. :) Jag jobbar som tur är så hinner inte tänka så mycket under dagarna :) Blir väl desto mer på kvällen kanske haha..

Okej kanske bättre att inte ha så många symtom heller så man inte blir besviken. Ju mer man känner ju mer tror man det är nåt.. iaf jag :) Jo brösten ömmar fortfarande och har liksom ont, speciellt på kvällarna, i höger sida nederst i magen. Men du ska vänta att testa till efter bim tyckte jag att jag läste högre upp? :) Kommer du klara att vänta så länge??

Jag börjar jobba nästa vecka, så då får jag annat att tänka på. Haha i en dag kom jag på, nästa tisdag är det ju dax för mens eller förhoppningsvis ingen mens!

Okej, hade du några symptom sist du var gravid? Får hoppas att det är symptom på graviditet. Jag har lite ont i "tjej-magen" då och då faktiskt nu när jag tänker efter. Men jag försöker nog att inte tänka så mkt alls. Jag har testat varje månad nu, dagarna innan mens. Varje gång negativt, varje gång lika ledsen och besviken. Så jag ska verkligen försöka att inte testa tidigt denna månaden. Hur har du tänkt att göra? :)
  • Wuuaau
    OxalisAcetosella skrev 2017-08-16 11:46:37 följande:

Tydligen kom inte bilden med, så här kommer den. Är så chockad och glad, hoppas nu att det lilla fröet vill stanna i magen.

Åh grattis!
  • Wuuaau

Mens... Detta var sjätte försöket. Jag blir så ledsen. Det känns som att det går så lätt för alla andra. Blir helt nere så fort jag ser rosa/rött på pappret. Vad ska jag ta mig till?

• Wuuaau

För er som inte lyckades plussa i augusti har jag gjort tråden vi som vill plussa i september så kan vi följas åt där och hoppas på ett plus på stickan! <3

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017