Amanda87 skrev 2017-07-30 19:17:37 följande:
Vad är konisering?
Oj nej det sätter ju liksom en press..
Jag vet inte...funderar på om jag ska vänta till bim. Men nu är jag sååååååååå nyfiken. Samtidigt...sparar jag lite pengar och ja...jag vet inte alls haha.
För samtidigt är det också jobbigt att veta att en är gravid men inte vill berätta om glädjen... förra grav plussade jag nog i v 6. Tänkte inte på att mensen inte kom, hade bara hunnit ha mens två gånger innan (tog ut spiral). Och så fort jag fick veta kom tröttheten som ett brev på posten :p
Konisering är ett ingrepp man gör vid cellförändringar i livmodern. Jag har alltså cellförändringar som upptäcktes på ett cellprov. Man bränner bort en bit på livmodertappen. Detta gör ju att livmodertappen blir kortare vilket leder till att det kan bli svårare att bli gravid och behålla barnet. Jag har redan gjort en konisering och behöver göra det igen men eftersom jag ville ha ett till barn så fick jag vänta ett tag innan jag måste göra koniseringen.
Åh det är så spännande, jag har ju försökt i några månader och har inte kunnat hålla mig nån gång utan nästan alltid testat några dagar tidigt. Så jag förstår dig!
Ja så fort man vet om det så kommer alla krämpor! Konstigt hur hjärnan kan sätta fart på kroppen så där! :P
men skriv när du testat, så spännande ju!! :D