Inlägg från: lyckligast80 |Visa alla inlägg
  • lyckligast80

Vi som vill plussa I augusti 2017

Hej!

Hänger gärna på här.

Ägglossning 22 juli, BIM 5 aug. Bara att hålla tummar å tår att det tagit sig denna gång. :) Men endast på försök nr 2 men hoppas på lite tur:)

Inga gravidsymptom mer än lite stickningar i magen. Men det kan ju lika gärna vara mensen som är på G. Vi får se helt enkelt.

• lyckligast80
    Amanda87 skrev 2017-07-30 13:37:55 följande:

Spännande! Jag har bim 3e. Tänker du ta test innan?

Ska testa nu på fredag, ska på möhippa på lördagen så vill veta innan:) Men frågan är hur jag ska slingra mig ur alkoholen om det nu visar positivt... för det vet att jag inte spottar i glaset så att säga. Haha.
  • lyckligast80

[quote=77882174][quote-nick]Amanda87 skrev 2017-07-30 18:24:27 följande:[/quote-nick]Åh så spännande, men så svårt...ska ni ha med er egen alkohol? Tänker du kan köpa flaskor som du tömmer på alkohol och fyller med alkoholfritt alternativ! :p

Fan så sugen jag är på att testa nu!!! Vill ju så gärna ha bebis! ![/quote

All alkohol köps in av tjejerna som håller i möhippan (är inte en av dem) Men jag vet att det kommer finnas alkoholfritt alternativ, så OM jag skulle plussa så får jag väl hoppas nån öppnar den flaskan först:)

Ja visst vill man testa nu nu nu nu!!

• lyckligast80
    Amanda87 skrev 2017-07-30 22:43:39 följande:

Du kan typ inte köra om det skulle visa positivt?

Transporten för dagen är klar redan:/ Men just nu känns det inte alls som jag är gravid, känner ingenting. :(
  • lyckligast80
    Amanda87 skrev 2017-07-31 22:12:33 följande:

Åh..så svårt! Inte kommit på något sätt att undvika?

Känner mig inte heller gravid. :(

Tänker att jag får ta "problemet" när det kommer...

Visst är det trist, man vill så mycket, och väntar bara på att minsta lilla symptom ska dyka upp... kanske dock väldigt tidigt...

Har en son på 10 så jag minns ju knappt hur det var när jag väntade honom, men vet att jag mådde väldigt bra under själva graviditeten iaf. : )
  • lyckligast80

[quote=77884011][quote-nick]DrömlivetiHD skrev 2017-07-31 11:52:49 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in här också! Hade ÄL den 23/7 så jag borde ha BIM runt den 6 augusti. Är kluven om jag ska vara nyfiken och testa innan eller om jag bara ska vänta på att mensen ska komma/utebli. Vad har ni andra för erfarenheter kring det? :)[/quote

Då skiljer det bara en dag för oss!

Vi är inne på andra försöker till vårt första gemensamma barn : ) (har en son på 10 sen innan)

Förra månade testade jag 2 dagar för BIM, negativt och blev besviken. Två dagar senare kom mensen som ett brev på posten, besviken igen.

Ändå så himla nyfiken så funderar att testa på fredag, dagen innan. Men samtidigt tänker jag att jag kanske bara ska vänta in mensen... kommer den så kommer den...

• lyckligast80
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 00:47:00 följande:

Åh alltid spännande med någon i samma sits!

Ja, jag tänker att jag också kommer bli jättebesviken om jag köper hem ett test. Spänningen innan man gör testet gör nog att besvikelsen blir ännu värre. När mensen kommer är man åtminstone inte förberedd på det eller står och väntar i spänning i flera minuter innan :p

Har jätteömma bröst nu. Undra om det är PMS eller något trevligare som är på gång :) Jag kommer nog inte köpa något test ändå. Jag sparar hellre den upplevelsen tills jag vet att mensen är sen. Större chans att det blir en glad upplevelse då och inte bara en besvikelse :)

Har bestämt mig, väntar in mensen... olidligt men den får säga sitt helt enkelt. För se vad jag skriver här på söndag;)
  • lyckligast80

1 dag kvar till BIM, olidlig väntan! Men idag igår och idag har jag hadt alla symptom jag brukar få före mens : /

Men bara att vänta å se...

• lyckligast80
    lyckligast80 skrev 2017-08-03 09:28:04 följande:

1 dag kvar till BIM, olidlig väntan! Men idag igår och idag har jag hadt alla symptom jag brukar få före mens : /

Men bara att vänta å se...

Idag och igår ska det ju stå.... trött morgon!
  • lyckligast80
    Elin1991 skrev 2017-08-09 09:36:35 följande:

Hej allihopa! Vet inte riktigt om jag kan förstå det som precis hänt. Vi bestämde oss att börja försöka & detta är efter första försöket. Visst är det 2 streck? Jag ser väl inte i syne? Det är fantastiskt men otroligt svårt att ta in :)

Ser absolut två streck! Grattis! : )
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017