Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

Vi som vill plussa I augusti 2017

[quote=77873379][quote-nick]längtarefternr2 skrev 2017-07-26 23:16:22 följande:[/quote-nick]Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)[/

Jag är med :) , antar att du har fyllt upp med sexuella aktiviteterna helgen

Jag väntar på att få igång min ägglossning efter uttag av min spiral 26/6, den verkade inte komma i juli då mensen inte dök upp trots " mensliknande" värk i nästan 5 veckor och med tron att ägglossningen varit ( tecken såsom flytningar, ömma bröstvårtor). 2 graviditetstester har visat minus så ingen bebis i magen än. Har fått ömma bröst nu och hoppas på ägglossning snart!!!

längtarefternr2 skrev 2017-07-31 02:38:17 följande:

Haha ja vi försökte så gott vi kunde iaf, gjorde ägglossnins test under veckan åh tyckte ja gick positivt för några dagar sen åh isf är den tidig ? Tappen har varit öppen men inga flytningar för ägglossning. Nu är tappen stängd... åh ikväll va sambon trött så antar att vi missat den här chansen... men får hoppas på lite morgon mys iaf då ;) varit bortrest några dagar oxå så det har inte varit det enklaste åh få till ^^ men som sagt, jag tror vi missa den här chansen, men har inga ägglossnings symptom än heller så vi får se hur det går.

Hur går de för dej då?

Det här med att pricka in ägglossningen är ju lite oromantiskt men samtidigt lite spännande. Hoppas att den smög in sig en liten som vill stanna kvar trots alla runt omkring :)

För mig går det väl framåt, har ju inte fått någon mens ännu sen uttagningen av spiralen men jag kör ju temp-mätningar med Natural Cycle och enligt den hade jag ägglossning den 27/7!!! Jag har bara kört den sen den 18/7 så jag har ingen cykel att jämföra med men temperaturens förändring ska ju vara rätt säker. Nu fick jag ju reda på i efterhand att jag hade haft ägglossning men som tur hade vi jobbat bra i sänghalmen innan, samma dag och dagen efter:D

Nu får vi se om det tog sig
    Amanda87 skrev 2017-08-01 17:28:00 följande:

Åh idag när jag var ute fick jag sådär panik-ont i magen (nödig) vilket jag alltid brukar bli innan mens. Eller jag brukar få väldigt körig mage. Bim -2 och känner mig svullen med så nu inväntar jag bara tant röd.. :/

Trist :( Men nya tag om nån vecka
    Grodanboll83 skrev 2017-08-01 19:00:59 följande:

ÄL 29:e juli och BIM 10 aug... då följs vi åt i vår lååååånga vänta. ??

ÄL 27/7 och BIM 9 augusti, jag väntar med er

:)
    Elin1991 skrev 2017-08-02 11:35:24 följande:

Exakt samma datum för bim & ägglossning! :) väntar med spänning:) ska du ta något gravtest innan bim? Jag vill & är så otålig men kanske borde vänta :)

Kul!!!!

Tänker vänta med gravtest innan BIM, detta är mitt första försök efter uttag av spiral (26/6) så blir det inget får jag vara glad att allt kommit igång som det ska ändå.

Men en utebliven mens står högst på listan :)
    längtarefternr2 skrev 2017-08-02 13:19:56 följande:

Ja, hoppas kan man göra ^^ men det är snart 1 år sen ja slutade med p-piller oxå, så det kan ju va en anledning till att det tar tid? Hört att det kan ta upp till 1 år innan man kan bli gravid efter man har slutat med p-piller :)

Okej men då hoppas jag att det tagit sig, så ni får plussa denna månad :)

Ja jag har också hört att det kan ta tid, är väl olika för alla såklart. Spiralen hade jag bara i 2 1/2 år, P-piller åt jag i 10 år innan jag skutadr för första barnet och då blev jag gravide efter 3 mån. Men jag var såklart betydligt yngre då än nu....

Såg via appen Natural Cycle som jag använder nu att temperaturen börjar sjunka efter ägglossningen. Går den ner till normal temp igen är jag med stor sannolikhet inte gravid.... :/
    Grodanboll83 skrev 2017-08-01 21:07:21 följande:

Jobbar för ett barn nummer 2. Har försökt sedan april. Första barnet tog 15 (!) månader innan vi lyckades så hoppas det går fortare nu :)

Det blir isåfall en sladdis( fast med ny kille) och nr 3 i ordningen
    Nlg skrev 2017-08-02 22:57:36 följande:

Jag läste inlägget du skrev innan om att du ganska precis tagit ut spiralen och jag har gjort precis samma! tog ut spiralen den 7/7 och blödde i och med det lite mer än en vecka, vilket jag antog var mensen. Så enligt appen så skulle jag ha ägglossning den 23/7 vilket stämde via ägglossningstest :D 

Alltså har haft kramp i magen och nu har jag stickande och konstig känsla i magen hela tiden i princip & framförallt  HUMÖR  Men men tanke på jag inte haft riktig mens på väldigt länge i och med spiralen så vet jag ju inte hur kroppen reagerar på vanlig mens så.. Dudå?? 

Gud så spännande! Grymt att ägglossningen är igång, håller tummarna för att det tog sig!!!!
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 23:12:52 följande:

Aha kul! Jag tog ut min spiral 2 dagar innan dig då bara! Den 5/7. Hade min mens precis innan dock. Runt månadsskiftet juni/juli. Men jag hade mensvärk och lite lite mens i en vecka till och från så det var jättesvårt att skriva in några exakta datum i appen. Jag trodde jag skulle ha ÄL på cykeldag 15 typ. Men jag fick inte förrän den 23:e! Exakt samma dag som du :) Eftersom ÄL kom så sent vet jag inte om BIM borde vara i månadsskiftet ändå eller lite senare, typ den 6/8. Vi är i exakt samma sits då! Jag vet inte heller exakt hur kroppen kommer reagera till varken mens eller graviditet :p Jag har jätteömma bröst sedan igår och idag har jag fått lite molvärk i magen också. Har alltid ömma bröst och mensvärk vid både mens och ÄL så det här kan vara vad som helst xD Haha! Inte lätt det här! Men roligt :D Tänker du testa dig eller bara vänta och se om mensen blir sen? :)

Tvår frågor till Nig och DrömlivetiHD;

Hur länge hade ni haft spiral?

Har ni barn sen tidigare?
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 23:55:36 följande:

Jag hade haft spiralen i 2,5 år och har inga barn :) Har käkat p-pillar i flera år innan men glömde ta dem ibland vilket resulterade i en graviditet som sedan blev en abort. Så det positiva är ju att jag vet om att jag kan bli gravid :)

Vad bra att du vet det :) Kul att det är skarpt läge denna gång.

Jag har alltid haft rätt sparsam mens och fick ingen blödning alls med spiralen mer än i början. Nu när jag tog ut den har ingen mens kommit men som sagt ägglossning för 6 dagar sen så nu får vi se vad kroppen gör med mannens bidrag :)
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 19:51:56 följande:

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

Jippi!!!!! Grattis
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-04 13:27:19 följande:

Jag köpte ett två pack med billiga Apotekets egna. Sen köpte jag ett Clear Blue digital med veckoindikator för att vara helt säkert. De billiga tog jag igår kväll och Clear Blue tog jag idag med morgonurinet :)

Denna gången trodde min sambo mer på resultatet och jag fick en fin blombukett :)

Sådär ja!!! Bebis om ca 9 månader, lycka till!!!

Jaha, så kom mensen idag, 3 dagar före "beräknad" dag :(

Så det blir att försöka pricka in nästa ÄL bättre! Jag är ändå glad att den dök upp då det är första mensen efter uttag av spiralen men trist ändå. Hade ju hoppats på att få ta ett gravtest.

Suck, men på't igen :) Nästa ÄL är beräknad runt 22/8

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017