• Amanda87

Vi som vill plussa I augusti 2017

längtarefternr2 skrev 2017-07-26 23:16:22 följande:

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

Hej!

Jag hoppar in här med! Med i vissa andra grupper med! Ska nog redan ha haft ÄL och inväntar BIM på torsdag. Långt väntan!
  • Amanda87
    Grodanboll83 skrev 2017-07-29 23:04:59 följande:

Fick tydligt positivt resultat på ÄL Stickan idag... några tips så shoot? :)

Åh så kul! Gäller att hålla tummarna nu då!
  • Amanda87
    Wuuaau skrev 2017-07-30 09:26:30 följande:

Jag är på! Fick mensen 25/7, 3 dagar tidigt.. brukar alltid vara väldigt exakt annars.. men nu är den slut!

Har troligen ägglossning 11 augusti. När ska man börja testa med stickorna så att man inte råkar missa? När börjar ni?

Så trist att du fick mens...men nya tag då!

Sist började jag tre dagar efter mensen och testade 7 dagar efter utan någon större framgång. Hoppas vi lyckades pricka ÄL med sexet ändå... bim om 4 dagar...
  • Amanda87
    lyckligast80 skrev 2017-07-30 13:23:30 följande:

Hej!

Hänger gärna på här.

Ägglossning 22 juli, BIM 5 aug. Bara att hålla tummar å tår att det tagit sig denna gång. :) Men endast på försök nr 2 men hoppas på lite tur:)

Inga gravidsymptom mer än lite stickningar i magen. Men det kan ju lika gärna vara mensen som är på G. Vi får se helt enkelt.

Spännande! Jag har bim 3e. Tänker du ta test innan?
  • Amanda87
    lyckligast80 skrev 2017-07-30 14:29:25 följande:

Ska testa nu på fredag, ska på möhippa på lördagen så vill veta innan:) Men frågan är hur jag ska slingra mig ur alkoholen om det nu visar positivt... för det vet att jag inte spottar i glaset så att säga. Haha.

Åh så spännande, men så svårt...ska ni ha med er egen alkohol? Tänker du kan köpa flaskor som du tömmer på alkohol och fyller med alkoholfritt alternativ! :p

Fan så sugen jag är på att testa nu!!! Vill ju så gärna ha bebis! !
  • Amanda87
    Wuuaau skrev 2017-07-30 18:29:44 följande:

Ja bara att försöka igen! Har lite tidspress bara.. måste göra ännu en konisering innan året är slut och tappen är redan kort vilket, enligt läkaren, kan påverka graviditet negativt... Fick till årsskiftet att försöka bli gravid. Och så ska man försöka slappna av för att ens bli gravid "sluta tänka på det" som alla säger, det är ju omöjligt!

Ja, hoppas ni prickade in rätt dag/dagar! Håller tummarna för er! När ska du testa? :)

Vad är konisering?

Oj nej det sätter ju liksom en press..

Jag vet inte...funderar på om jag ska vänta till bim. Men nu är jag sååååååååå nyfiken. Samtidigt...sparar jag lite pengar och ja...jag vet inte alls haha.

För samtidigt är det också jobbigt att veta att en är gravid men inte vill berätta om glädjen... förra grav plussade jag nog i v 6. Tänkte inte på att mensen inte kom, hade bara hunnit ha mens två gånger innan (tog ut spiral). Och så fort jag fick veta kom tröttheten som ett brev på posten :p
  • Amanda87
    lyckligast80 skrev 2017-07-30 22:04:25 följande:

[quote=77882174][quote-nick]Amanda87 skrev 2017-07-30 18:24:27 följande:[/quote-nick]Åh så spännande, men så svårt...ska ni ha med er egen alkohol? Tänker du kan köpa flaskor som du tömmer på alkohol och fyller med alkoholfritt alternativ! :p

Fan så sugen jag är på att testa nu!!! Vill ju så gärna ha bebis! ![/quote

All alkohol köps in av tjejerna som håller i möhippan (är inte en av dem) Men jag vet att det kommer finnas alkoholfritt alternativ, så OM jag skulle plussa så får jag väl hoppas nån öppnar den flaskan först:)

Ja visst vill man testa nu nu nu nu!!

Du kan typ inte köra om det skulle visa positivt?
  • Amanda87
    Wuuaau skrev 2017-07-30 20:54:18 följande:

Konisering är ett ingrepp man gör vid cellförändringar i livmodern. Jag har alltså cellförändringar som upptäcktes på ett cellprov. Man bränner bort en bit på livmodertappen. Detta gör ju att livmodertappen blir kortare vilket leder till att det kan bli svårare att bli gravid och behålla barnet. Jag har redan gjort en konisering och behöver göra det igen men eftersom jag ville ha ett till barn så fick jag vänta ett tag innan jag måste göra koniseringen.

Åh det är så spännande, jag har ju försökt i några månader och har inte kunnat hålla mig nån gång utan nästan alltid testat några dagar tidigt. Så jag förstår dig!

Ja så fort man vet om det så kommer alla krämpor! Konstigt hur hjärnan kan sätta fart på kroppen så där! :P

men skriv när du testat, så spännande ju!! :D

Okej....hoppas innerligt då att det tar sig för er snarast! Alltså är ÄL varje dag nästa månad ett måste för oss båda i så fall :p

Får se hur länge jag klarar hålla mig ifrån. Vill så gärna att jag därför tror att jag inte är det...
  • Amanda87
    lyckligast80 skrev 2017-07-31 22:05:49 följande:

Transporten för dagen är klar redan:/ Men just nu känns det inte alls som jag är gravid, känner ingenting. :(

Åh..så svårt! Inte kommit på något sätt att undvika?

Känner mig inte heller gravid. :(
  • Amanda87

Åh idag när jag var ute fick jag sådär panik-ont i magen (nödig) vilket jag alltid brukar bli innan mens. Eller jag brukar få väldigt körig mage. Bim -2 och känner mig svullen med så nu inväntar jag bara tant röd.. :/

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017