Vi med BIM September 2017
Ni som använder ägglossningstest, när börjar ni testa och hur ofta testar ni? Och vilka tester använder ni?
Ni som använder ägglossningstest, när börjar ni testa och hur ofta testar ni? Och vilka tester använder ni?
Jag börjar testa 6-5 dagar innan beräknad ägglossning. Jag ska ha ägglossning lördag 26/8, så tänkte börja testa måndag 21/8 :) Använder RFSU:s tester, ibland Clearblue digital. Testar oftast på eftermiddagen, och ungefär samma tid varje dag, testar endast en gång per dag. Har använt ägglossningstest i flera månader nu, så har fått in en rutin...men det är lätt bara man läser instruktionerna. Brukar även försöka dricka så lite vatten som möjligt timmen/timmarna innan :)
Någon som vet hur de funkar med stegringen på ÄL-tester, dvs om man fått väldigt starkt igår och idag väldigt svagt betyder det att ägget släppte under gårdagen?
Då va mensen över för den här gången :) hoppas det va den sists på lääääänge! Tror vi kommer skippa ägglossningstest den här gången. Använde clearblue med dubbel hormonindikator förra månaden och tyckte den va jättebra. Men den kostar ju en del pengar, så nu tänker vi försöka med en annan metod... Sex varje dag metoden. Då kan jag ju omöjligt missa ägglossningen :D
Började test med clearblue dubbel hormonindikator i fredags och sen dess har jag haft 2 dagar med låg fertilitet och 3 dagar med hög fertilitet. Har ännu inte haft maximal fertilitet.
Någon med erfarenhet? Hur länge kan man ligga på hög?! Innan det ändras tänker jag.
Ja, det är nog kanske smart! Men den här månaden ska vi bara försöka slappna av lite. Inte testa och hålla på. Vi har nog med saker att tänka på... lillan började innskolningen på dagis i måndags, jag ska börja jobba storgrabben börjar skolan snart. Så vi tar det lungt denna gången, försöker få till så mycket sex som möjligt och bara njuta av varandra.
Funkar det inte, så kanska vi försöker med ältest nästa period igen :)
Hur gammal är erat barn?
Vi har en tjej på 15månader och jag har en kille på 8år från ett tidigare förhållande.
Har säkert redan sagt det men låg på hög i sju dagar, kom aldrig upp till maximal förra månaden.. Och förra månaden var första cykeln jag testade clear blue m dubbel indikator..
Denna månaden fortfarande bara hög, är på sjätte dagen med hög nu..
Har säkert redan sagt det men låg på hög i sju dagar, kom aldrig upp till maximal förra månaden.. Och förra månaden var första cykeln jag testade clear blue m dubbel indikator..
Denna månaden fortfarande bara hög, är på sjätte dagen med hög nu..
Hoppar in här jag med,
Första försöket med barn nr 2 ????
1/9 14163, 28år- 2aförsöket, 1a barnet
1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet
1/9-2/9 jokri85, 32 år - 1:a försöket, 2:a barnet
2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet
3/9 gitarrsolo 27år - 2:a försöket 1:a barnet
3/9 Friitz 29 år - 2:a försöket, 1:a barnet
3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet
4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet
5/9 tjejuå86, 30 år - 1a försöket, 2a barnet
5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet
5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.
5/9 37 år - 3 försöket, 2a barnet, 1a gemensamma med sambon.
6/9 eriwag, 29 år - 2:a försöket, 4:e barnet.
6/9 anynomus, 28 år - 2:a försöket, 2:a barnet
6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet
7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet
7/9 S79, 32 år - 2a försöket, 2a barnet
7-9/9 neptun, 28år -3e aktiva försöket 3e barnet
9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.
9/9 Victoria K, 28 år, 8e försöket 1a barnet
10/9 alvinojuliansmamma, 29 år, 8:e försöket, tredje barnet
14/9 soffe, 30 år, 3e försöket, 1a barnet
15/9 Moodie, 21 år, 2a försöket, 1a barnet
Inte denna månad, tänkte bara att vi myser till det extra varannan dag och hoppas på det bästa :) Min äl brukar vara lurig vissa månader med att den kommer direkt mensen är slut så egentligen borde jag nog testa äl testen men känns som att man blir lite mer stressad av dom.
Här inte ätit p piller på flera år så vet inte hur det visar sig, men mys på och njut av varje dag :)