Inlägg från: hannaa2017 |Visa alla inlägg
  • hannaa2017

Vi med BIM September 2017

Hej, hoppar in här. :) Roligt att följa allas resa. Håller tummarna för oss alla i september nu då. :)

Lista

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.

• hannaa2017

Hej!
    Äntligen hände det, det efterlängtade plusset. Dör av lycka.
    Tog ett vanligt sticktest igårkväll och ett nytt imorse men så svaga streck så var svårt att tyda. Tror jag är på CD 28 och ÄL+12 eller 13. Hängde på låset hos MAXI nyligen och så skönt att ha det svart på vitt. :D 

Mannen är på konferensresa så han ska få nyheten ikväll. :D 

• hannaa2017
    Victoria K skrev 2017-09-03 09:43:27 följande:
    Stort grattis till plusset! :)
    Tackar så hjärtligt, håller mina tummar och tår för dig. Läste du har BIM nu i dagarna. :) 
  • hannaa2017
    Charlieellerså skrev 2017-09-03 09:47:39 följande:
    Härligt, grattis : )
    Tack, och stort grattis själv såg jag nu! Så himla kul. 
  • hannaa2017
    Lussebulle2017 skrev 2017-09-03 09:56:47 följande:

Hej!

Är det en illusion? Eller är det någon annan som ser?

Ser något väldigt svagt om jag lutar skärmen på min laptop. Håller tummarna för dig.
  • hannaa2017
    Victoria K skrev 2017-09-03 10:21:46 följande:

BIM idag. Vaknade med ganska så kraftig mensvärk, gick på toa och trodde den skulle komma men icke. Nu, några timmar senare, inget än. Tror hela tiden att den har kommit så jag går o tittar i trosan stup i kvarten. Paranoid! Att denna värk började redan i onsdags vet jag inte hur jag ska tolka...

Brösten är fortfarande ömma och större än vanligt. Idag tycks de ha växt ännu mer :O Bröstvårtorna går knappt att röra vid, gör så jäkla ont!

Brukar du ha extremt ömma bröst vid mens? Annars är det ju ett bra tecken :)
  • hannaa2017
    Lussebulle2017 skrev 2017-09-03 11:33:09 följande:

Jag kan inte tro att de är sant!

Bim -1

Härligt! Grattis och lycka till :)
  • hannaa2017
    Snultan skrev 2017-09-03 18:24:59 följande:

Hur hade ni gjort om er kompis gifte sig 1-2 veckor efter ert bf och ville att ni skulle vara brudtärna?

Jag vill väldigt gärna ställa upp men det finns en del grejer jag funderar på. Kommer min klänning att passa? Kommer jag känna mig tjock och ful? Kommer jag ha ont/må dåligt? Hur kommer bebis må? Min kompis bor 2,5 timme bort med bil.

Spontant känner jag att det hade varit lite tidigt efter förlossning för min del. Men alla är ju olika. Du kanske går över tiden också. Då får du ännu mindre tid mellan förlossning och festen. Bröllop är ju ofta en hel dag som går åt, inte bara fest men förberedelse med hår och smink. Och för din del även resan dit och tillbaka. Men ska inte vara den som är den. Jag har aldrig fött. Och jag vet inte hur man mår efteråt med hormoner, smärta och amning och allt sånt. :)
  • hannaa2017
    Sandra1992 skrev 2017-09-04 17:34:36 följande:

Tjohoo???????? äntligen ska min lilla prins få ett syskon, beräknad 12 maj om allt går som det ska :D

Grattis till plusset! :)
  • hannaa2017
    Victoria K skrev 2017-09-04 12:29:16 följande:

Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram Hjärta

Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 

Så tråkig läsning. Kämpa på, snart kommer plusset och all möda och slit kommer löna sig. Man får inte glömma att det är fullt normalt att det tar 1 år innan det sker. Men det är ingen tröst jag vet. :( 
    Trodde också själv jag var gravid förra månaden, men mensen var 6 dgr sen visade det sig. Så märkligt att ens egen kropp kan lura en så! 

Håller tummarna för att det går vägen nästa gång! 
  • hannaa2017
    Svea87 skrev 2017-09-05 13:55:21 följande:

En fråga. Jag fick en liten flytning nu när jag gick på tis-som var lite gulaktig och tjock är det kört då? Har hört att man ska ha vattniga flytningar nämligen om man är gravid...hur har det varit för er?

Jag har plussat och har väldigt lite flytningar, men mer tjocka o tröga än vattniga.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017