Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på femte försöket till första barnet

FrökenJ90 skrev 2017-08-23 14:37:02 följande:
    Jag trodde från början att det inte var något denna gången heller. Sen fick jag höra att min tempkurva var trifasisk och det skulle vara positivt så då tändes hoppet lite. Men sen gick tempen ner lite så trodde den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma. Men idag gick tempen upp igen så då testade jag. Stickan var det bara Sååå svagt på men på det digitala kom det upp Gravid 1-2 v. Pendlar mellan att vara glad och trött känslomässigt.
    Jooosen skrev 2017-08-23 13:52:35 följande:

Kände du inget i brösten alls??

Nej ingenting förrän idag. Idag är jag lite öm i vänstra bröstet.Tack så mycket :) ja jag hade typ tappat hoppet. Jag har läst att man kan få positivt på äl men att ägget inte lyckas släppa så då försöker det igen sen. Kanske är det så för dig?
    Fattar det där med att pendal mellan glad och trött! Men försök att mest glädjas :) Du skriver att det var svagt på stickan, var det ändå så där tydligt att man såg strecket? Liksom skiljde det sig mycket från ett "spökstreck" ändå ... undrar mest för om strecket är svagt också på bim så hur svagt är det då inte om man som jag börjar testa redan flera dagar på förhand ...
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:12:09 följande:

Nja det var knappt så man såg strecket faktiskt. Såg det bara svagt svagt i en viss vinkel. Men tyckte det var märkligt eftersom tempen gick upp igen så tog ett digitalt för säkerhetsskull.

Ok - intressant! Mina streck ser nämligen ungefär ut just så. I vissa vinklar och om man riktigt vill så syns ett streck :D Och håller med om att bättre vänta in Bim/mens, men skulle ju vara så himla kul få veta före så inte är panik varje gång man går på toa för att kolla om tant röd har kommit ...
  • 33villbligravid
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 18:07:24 följande:

Ja hehe, men är det fusk kanske? Att jag gjort bilden mörkare? Kanske lurar hjärnan ännu mer? Nu vill man ju så gärna ha pluset som alla andra här.

Wow! Har inte lyckats få mina streck så tydliga trots manipulering :D Men tror det smartaste efter BIM om strecken är otydliga är att ta ett digitalt test. Det kommer vara min strategi i alla fall!
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 20:16:24 följande:

Här kommer en bild på stickan. Då syns det ändå bättre nu när det är torkat än det gjorde imorse.

Jag har faktiskt varit och köpt två bodys idag. Bara för att det skulle kännas lite mer verkligt ^^Jaha, jag har inte haft det innan. Men som du säger, tydligaste tecknet var att tempen inte sjönk. Den hade sjunkt lite igår så trodde att den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma men istället så gick tempen upp igen idag.

Hej tack! Stor hjälp faktiskt att veta hur det ser ut när det verkligen är ett plus :)
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-24 08:05:03 följande:

Testade neg idag på bim som väntat... fan!!! Denna gången blev ja riktigt besviken.... bli ett 6e försök alltså :(.

Ääh! Super trist :/ Jag är rätt säker på att det inte blir ngt plus här heller, men man blir ju lika besviken fast man är "förberedd" på det ... kram!
  • 33villbligravid

Hmmm... fick igen en svagt streck/spök på testet. Är ju bara på ÄL + 9, men tycker inte blivit mycket starkare sedan ÄL + 7.  Tar denna månad som en testmånad, d.v.s. tänker fortsätta testa för att se om ngt händer och i så fall vad. Om jag inte är gravid vet jag i alla fall hur stickorna och eventuella spök kan se ut fast man inte är preggo. Alltid ngt ;)

Nästa månad är jag tyvärr ute ur spelet då jag och mannen är på arbetsresor på olika håll hela fertila fönstret, men kan hänga med i ny tråd ändå och heja på er andra!

• 33villbligravid

Den var lite oskarp. Här en annan. Tog testet på toan på ett varuhus och måste fråga en random kvinna och hon såg också!!! Nu hoppas vi på stegring!!

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-25 09:17:50 följande:

Har gjort en ny grupp. Hänger kvar i denna i kollar hur det går för er som e kvar! Men då vet ni att d finns en ny

I feel you! Kram! Vågar inte ta ut ngn glädje ännu men ett litet hopp har tänts!
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-25 09:55:31 följande:

Jag ser något ^^ Mina har ju varit svaga trots att jag passerat bim. Håller tummarna för dig! :)

Tack! Det är just det som ger mig hopp ;)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet