• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Tottie skrev 2017-08-19 13:30:07 följande:

Hittade till denna tråd bara för några dagar sedan men vill gärna ändå hoppa in. Jag är 32 och min sambo 36 och vi har försökt på första barnet sedan i januari men eftersom vi båda reser mycket så är vi bara på typ försök 4-5 denna månad (4 enligt min kille minst 5 enligt mig)

Är på BIM-2 idag men har tyvärr fått spottings i morse som jag ofta får innan mens. Inte helt kört ännu men känns ändå så :(

Hoppas på några plus i denna tråd i alla fall!

Välkommen. Ja visst är det en besvikelse varje månad.. är på bim-5. Känner precis som vanligt några dagar innan mens så är helt säker på att vi inte lyckats denna gång heller:( trots att vi prickat in väldigt bra denna ägglossning..
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-08-20 08:09:52 följande:

Om man gör ett sånt där spermatest och det visar dålig kvalitet/simkunnighet, vet ni om man får söka hjälp då? Eller måste man fortf vänta ett år? Det står ju på vissa sidor att man kan söka efter ett halvår om man har "kända problem" (t ex opererat bort en äggledare osv) och dåliga spermier borde väl räknas som ett känt fertilitetsproblem?! Trist annars att fortsätta försöka fastän man vet att chansen är låg liksom...

Jag har för övrigt en dålig magkänsla att jag inte haft ÄL? Brukar känna av den och ta ett test för att bekräfta, men nu kände jag mindre än vanligt och testet blev svagare än vanligt. Dock så blev båda strecken lika starka inom testtiden så då är det väl positivt antar jag, även om teststrecket har varit mkt starkare de andra månaderna... Hmm konstigt. Alltså sååå trööött på detta!!!

Man borde ju få hjälp tidigare då! Vill beställa ett test men kanske väntar om det inre tar sig på

Några gånger till. Känns lite känsligt på nåt vis att be min kille göra ett sånt? Förstår ni hur ja menar?
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-20 22:31:55 följande:

Äl+7 imorgon, kommer aldrig kunna hålla mig till helgen med testandet känns det som. Jag vill bara veta och gå vidare (eftersom det säkert är negativt)..

Hur går det för er andra med väntandet?

Ja det där jäkla väntandet. Äl+10 imorn. Känner som vanligt några dagar innan mens... lite ömma bröst men exakt som ka brukar känna :(. Blir ett 6e försök är ja tyvärr säker på ...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-20 23:56:32 följande:

Åh, men då är det iaf testning snart! Jag har ett barn sedan tidigare, jag kände ingenting innan bim om det är någon tröst. Plussade på äl+12. Så det betydde inte något att det inte kändes någonting för mig iaf.! Började bli trött runt en vecka efter plusset. Håller tummarna!

Okej tack för pepp!! Testade imorse äl + 10. Tvärnegativt... får se om 3 dag vad som händer. Ska inte testa mer nu!
  • Jooosen

Ja man hoppas ju att någon i denna tråd ska plussa snart! Har redan ställt in mig på nästa månad.. men vet inte hur ja ska göra inför min sambo denna gång. Förra äl kändes det som har blev stressad, men menar att ja ändå ska hinta om när jag har ägglossning. Vilket dilemma :/

• Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 15:31:42 följande:

Vågar inte hoppas. Tänkte ta ett test imorgon om mensen inte dykt upp då.

Kan inget om tempning. Men ingen mens låter ju bra!!! Hoppas
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 15:58:45 följande:

Ja jag hoppas också. Vill så himla gärna. Hur går det för er?

Ja meee! Beräknad mens på torsdag. Känns som mensen kommer komma. Ömheten i brösten är borta o allt sånt :(
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-22 17:56:04 följande:

Nu har jag dessutom fått för mig att ser en skugga. Men antagligen spök och syns säkert inte alls när laddar upp här. Ojoj så man blir knäpp av detta ????

Jo lite kanske? Haha känner du av något?
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-22 18:01:23 följande:

Nja, känner mig som ett par dagar innan mens fast ännu har en vecka kvar. Är nog bara skengravid som vanligt ;)

Äsch det finns hopp än!! Ja har redan börjat fundera på vad nästa tråd ska heta buhu :(
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 05:59:34 följande:

Godmorgon tjejer! Måste meddela er att jag kan "tyvärr" inte följa med er till bästa tråd ;)

Gaaaah grattis!!!! Vad glad ja blir. Vi har ju följt varandra ett tag! Du hade alltså inte så mycket symptom? Kram!!!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet