• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Hade nog äl inatt. Körde äl test trots allt denna cykel med. Hade nästan positivt på sticka igår vid 20.00. Dock glad gubbe på cb. Imorse var det mycket svagare... tror ni ha haft äl då? Har haft lite känningar till o från men inte den smärta ja brukar. Åh så nojig att ja inte fick äl denna månad kanske.. :/.. bifogar bild från igår kl 20:00

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-11 07:36:30 följande:

Min gyn har sagt när jag nojat att om jag får glad gubbe på äl-test så har jag äl. Så försöker leva enligt det. Lycka till!

Haha ja jag hoppas det. Tror vi prickat in rätt bra oxå!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-11 08:24:30 följande:

Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)

Okej hoppas nu då! Undrar hur vanligt det är att äggen inte mognar? Gör visst för du detta utan att "be" om det?

Åh om man man visste OM något inte står rätt till på mig eller killen... ovisshet ovisshet ...
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-11 13:16:56 följande:

Ja - vet faktsikt inte alls om det är vanligt eller inte. Eller om jag ens har just det problemet. Men tydligen ska det ju hjälpa på traven i alla fall. 

Eftersom gick privat tror jag att det var för att jag nojade så mycket som gyn skrev ut letrozol fast det ännu inte gått så lång tid. Så jag liksom "säkert" ska få äl och tillräckligt mogna ägg. Men sen kan det ju vara tusen andra saker som spelar in också så vem vet ...

Knappast är det fel på er. Jag är alltid helt övertygad om att det bara är "mig" i hela världen det är fel på, så er andra går det nog bra för ;)

Haha tänker exakt samma här! Tänker såååå mkt på att det ör något fel :( okej men skönt med en sån kur iaf då!!!
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-08-12 08:31:42 följande:

Tack! Jo, jag vet också teoretiskt att det är normalt, men känslomässigt är en annan sak uppenbarligen. Ja, jag har använt ÄL-test sen andra försöket, tycker det känns skönt att ha lite koll. Men hittills har mina test alltid verifierat det jag själv trott (baserat på flytningar osv) och jag har alltid fått mensen exakt 14 dygn efter ÄL, så jag "vet" att vi prickat rätt varje gång och att det ändå inte har blivit nåt. Men det är väl positivt att jag verkar ha ÄL iaf osv. Och ändå tryggt för dig att veta att du kan bli gravid och få barn (även om jag fattar att känslan är oro/hopplöshet ändå)! :)

Samma här. Kört med äl test oxå några månader. Men egentligen dumt då ja vet. Fast känns tryggt. Får alltid flytningar några dagar innan plus värk den dagen ägget släpper. 28 dagars cykel och haft äl dag 15 eller 16 varje gång. Så prickat har man ju gjort :/ ... kör ni varannan dag kring äl eller hur brukat ni göra?
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-12 11:45:47 följande:

Hej!

Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in??

Tänkte så i början men nu känner ja att d nog trots allt inte spelar nån roll!
  • Jooosen

Jaha nu börjar återigen väntan. Äl +1 idag. Hade som tidigare skrivit att vi inte hade sex den dagen jag kände äl värk utan två dagar innan samt en dag innan. Hoppas nu!! Dock börjar ja känna mindre hopp efter varje försök :-/

• Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-12 13:48:05 följande:

Jag är på äl+3 enligt Nc. Hatar att vänta. Är dock inte öm om brösten som jag brukar vara efter äl.

Samma här. Brukar känna av i bröstvårtorna men könner typ inget nu... Jaja lång väntan
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-08-12 18:22:38 följande:

Vi körde varannan dag de första månaderna, men helt ärligt så pallar jag inte det längre. Vi ser till att ligga 2-3 ggr så nära ÄL som möjligt och resten av tiden ligger vi när vi har lust. Jag vill inte att sex ska bli en jobbig grej istället för en härlig och eftersom jag vet när jag har ÄL så känns det onödigt att schemalägga liggen under resten av månaden. Men min kille brukar också hålla koll på tiden i månaden osv så jag behöver liksom inte "upplysa" honom om när det närmar sig osv. Hur gör ni? :)

Precis, kan lätt bli en jobbigt moment helt plötsligt. Min kille får lite prestationsångest typ. Jag hintar mest när det är dags att ligga lite extra. Så prickade in rätt bra denna gång tror jag !!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-12 21:08:54 följande:

Har sån sjuk stickande smärta i magen vid livmodern. Undra om det kan kännas något om ett ägg fäster?! Kan ju va något annat nu men rent tidsmässigt så kan det stämma om det fäste nu. Hoppas vi alla plussar den här gången!

Åh spännande!! Hur Många dar efter äl är du?
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet