Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

FrökenJ90 skrev 2017-08-23 05:59:34 följande:

Godmorgon tjejer! Måste meddela er att jag kan "tyvärr" inte följa med er till bästa tråd ;)

Nästa *
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-23 06:01:50 följande:

Stort grattis!!! Vad underbart :)

Tack! :D <3
  • FrökenJ90
    egalité skrev 2017-08-23 08:15:34 följande:

Åh grattis!!! Så roligt att någon här lyckats!! :)

Tack :D
    Jooosen skrev 2017-08-23 08:26:41 följande:

Gaaaah grattis!!!! Vad glad ja blir. Vi har ju följt varandra ett tag! Du hade alltså inte så mycket symptom? Kram!!!

Tack snälla! Nej jag har inte känt något förrän igår när jag mådde illa. Ja vi har ju följts en bit nu. Hoppas att du också plussar snart så vi kan följas i graviditeten också. Känns så himla overkligt. Fattar inte att jag är gravid xD
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-23 08:41:30 följande:

Åh ja det vore grymt! Beräknad mens imorn... men känns exakt som vanligt typ :/

Hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp. Håller tummarna för dig.
    Typtessan skrev 2017-08-23 08:52:11 följande:

Grattis!! Kul att någon lyckas, då är det inte omöjligt iaf :)

Tack! Det kändes som att hoppet var ute typ.
  • FrökenJ90

[quote=77950680][quote-nick]LillaAw skrev 2017-08-23 09:13:57 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad synd. Nästa gång är det säkert eran tur!

• FrökenJ90
    Tottie skrev 2017-08-23 11:38:07 följande:

Stort grattis!!! <3 Åh så glad jag blev av att se detta! 

Tack snälla! Känns så overkligt. Har typ inga symtom. Fattar inte att det är ett litet Pyre där inne. Tror fortfarande att mensen ska dyka upp xD
  • FrökenJ90

Det enda jag känner är att det moler i magen.

• FrökenJ90
    Typtessan skrev 2017-08-23 13:46:02 följande:

Så spännande!! Hur kändes det rent psykologiskt då? Var du lika inställd som vanligt på besvikelse eller kändes det annorlunda denna gång? :)

Jag trodde från början att det inte var något denna gången heller. Sen fick jag höra att min tempkurva var trifasisk och det skulle vara positivt så då tändes hoppet lite. Men sen gick tempen ner lite så trodde den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma. Men idag gick tempen upp igen så då testade jag. Stickan var det bara Sååå svagt på men på det digitala kom det upp Gravid 1-2 v. Pendlar mellan att vara glad och trött känslomässigt.
    Jooosen skrev 2017-08-23 13:52:35 följande:

Kände du inget i brösten alls??

Nej ingenting förrän idag. Idag är jag lite öm i vänstra bröstet.
    inez898 skrev 2017-08-23 13:53:20 följande:

Stort grattis FrökenJ90!! :) som flera skrivit, det ger lite hopp om att det ens går att bli gravid efter 5 mån hehe...

Själv är jag totalt förvirrad. Jag trodde att jag hade ÄL för en vecka sen (flytning + positivt test), men idag fick jag en ny ÄL-liknande flytning så jag tog ett nytt ÄL-test - och det är positivt igen?! Fattar ingenting. Hade ju ställt in mig på BIM om en vecka, känns så drygt att "börja om" samt att inte ha koll på vad kroppen pysslar med...

Tack så mycket :) ja jag hade typ tappat hoppet. Jag har läst att man kan få positivt på äl men att ägget inte lyckas släppa så då försöker det igen sen. Kanske är det så för dig?
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-23 16:58:11 följande:

Fattar det där med att pendal mellan glad och trött! Men försök att mest glädjas :) Du skriver att det var svagt på stickan, var det ändå så där tydligt att man såg strecket? Liksom skiljde det sig mycket från ett "spökstreck" ändå ... undrar mest för om strecket är svagt också på bim så hur svagt är det då inte om man som jag börjar testa redan flera dagar på förhand ...

Nja det var knappt så man såg strecket faktiskt. Såg det bara svagt svagt i en viss vinkel. Men tyckte det var märkligt eftersom tempen gick upp igen så tog ett digitalt för säkerhetsskull.
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-23 17:14:12 följande:

Sjukt att vissa plussar så tidigt då! Nästa försök ska jag inte köpa fler test utan bara vänta ut till efter bim. Använde slut alla test den här gången ;) blir dyrt att köpa nya hela tiden.

Ja det är lustigt ändå. Det är faktiskt bra att vänta tills efteråt. Men känns så konstigt, känner mig inte gravid så jag fattar det inte. Måste våga ringa mvc med xD
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet