Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

LillaAw skrev 2017-07-26 12:55:34 följande:

Har också försökt sen mars/april. Börjar bli lite less på det men statistiken talar för att medel är 7 månaders försök så det talar ändå för oss :) femte månaden för oss nu då! Ska också ha sex varannan dag om det går att få ihop. Snart är det vår tur att se det där plusset!

Ja det måste verkligen vara vår tur snart! Det är som ett hån varje gång mensen dyker upp :(
  • FrökenJ90

Tänkte också att det skulle gå relativt fort. Inte på första men kanske på tredje försöket iallafall. Här inte ätit piller på 3 år och har regelbunden cykel. Försöker verkligen tänka positivt men just nu känns det som att det aldrig kommer att gå :(

• FrökenJ90

Frustrationen över att det inte funkar är på hög nivå verkligen. Min mens är slut nu så nu börjar vi ha sex igen varannan dag och hoppas på femte gången gillt. Var inne och smög i en barnvagnsaffär idag med sambon. Kunde inte låta bli ^^

• FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 09:40:31 följande:

Åh!

Min mens är typ redan över så nu är det påt

Igen. Denna gång ska ja inte tänka så mkt. Vet faktist inte om ja ens orkar hålla på med äl test.....

Ska också försöka att tänka på något annat, men det har varit ett par riktigt jobbiga veckor här så hade verkligen behövt något positivt i mitt liv. Jag använder inga äl-tester utan använder ju mig av Nc. Nu ska vi helt enkelt ha sex varannan dag och hoppas på tur.

Var så mysigt att smyga runt inne i affären och klämma och känna på vagn ^^ Önskar att vi kan göra det på riktigt eller så snart. Har du funderat/spanat på något sådant? ^^
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 10:44:58 följande:

Åå juste minns att det hade hänt något jobbigt privat också. Vi får ta denna månad i lugn o ro! Nä vågar inte riktigt göra det. Då känns det på något sätt så nära fast det inte är det. Däremot hade jag babyshower för två nära vänner nyligen. Köpte då massa babykläder åt dom. Fan va jobbigt det var. Tänk om d hade varit en själv :(

Ja det är tufft men försöker hålla skenet uppe. Ja det kändes verkligen som att det var nära men hittills är det ju fortfarande väldigt långt borta.

Vi får helt enkelt försöka släppa lite på trycket och njuta av allt sex ;)

Förstår att det var jobbigt. Man vill ju Sååå gärna själv.
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 11:14:20 följande:

Ja det får vi. Vilken cd är du på nu? Jag är på cd4 bara men mensen är som sagt redan slut!

Jag är på cd7 idag. Tiden går ju såå långsamt.
  • FrökenJ90

Jag är på cd9. Vi har haft sex några gånger. Känner lite denna månaden att vi har sex när vi känner för det (dock inte för sällan) men ändå att inte hålla på att hålla ett "schema" kring varannan dag utan är vi sugna varje dag så gör vi på det. Troligtvis äl till helgen.

Känner mig också mindre hoppfull hela tiden. Frustrerande.

• FrökenJ90

Nej men det är svårt att släppa planerandet helt men ska ändå försöka litegrann. Ja man har verkligen fått respekt för det. Men vi ska inte ge upp. Snart måste det ju gå!!

• FrökenJ90

Ja man undrar ju verkligen i var problemet ligger. Vet att vi har prickat bra iallafall tre av fyra försök men ändå dyker mensen upp. Men kanske 5 gången gillt *Håller tummarna*

• FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-04 09:58:45 följande:

Hallå alla! Är ju några nya så tänkte kolla med er alla hur ni gör med sexandet? Säger ni att "nu borde vi ligga" eller hur gör ni haha. Min sambo har sagt att ja ska säga till men känns så himla krystat på något sätt. Typ nu måste vi ligga i!!!! Vi ligger liksom ibland 4 ggr per vecka o andra inget alls. Så

Känns ändå som man måste säga något. Men ör rädd att han ska få prestationsproblem då dock! Hur gör ni??

Min sambo brukar fråga när jag är fertil. Är rädd att han ska få prestationsångest men det har inte hänt hittills iallafall. I förrgår sågs vi bara en liten stund så frågade helt enkelt om vi inte skulle ta oss en snabbis ;) och visst var han med på det ^^
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet