• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

33villbligravid skrev 2017-08-09 07:07:30 följande:

Jag är avundsjuk på er som redan haft ÄL. Känner mig helt i osync i den här tråden :D

Är inne på CD 8, och tror jag har beräknad ÄL till veckoslutet. På fredag har jag gyn för att kolla upp hur letrozolet funkat för mig. Hoppas verkligen att hon ser något fint ägg på G.

Ska på festival i helgen. Känner mig kluven - är det ok att festa loss lite trots att man ligger i babytillverkning, eller får man skylla sig själv då om det inte tar sig??

Jag tänker att ja lever som vanligt fram till ev plus. Men är ju valfritt! Jag snusar tom vilket kanske inte är så bra. Tar det upp emot ett år kanske man ska börja tänka på vanorna mer...
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-09 07:43:32 följande:

Ja - så tänker jag med. Jag feströker - och får en massa kompisar som bor utomlands hit i helgen (mitt gamla festargäng), så känns trist att begränsa sig för mycket "i onödan". Å andra sidan vill jag ju inte förstöra mina chanser - men har ju å andra sidan inte heller hjälpt ett dugg då jag levt renlighetsliv :) 

Haha precis! Äsch lev på du. Börjar det som sagt komma upp i typ 10 försök kommer jag sluta snusa och kanske be min kille sluta oxå. Vilket iofs kommer va omöjligt haha! Samt dra ner på alkohol. Dricker dock inte alls så ofta som förr
  • Jooosen
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-09 14:22:24 följande:

Jag tror man kan få piller för det också. Känns bara så tröstlöst, tänk om jag hade lyckats klämma ur mig en ägglossning här under semestern på egen hand, nej då fanns ingen slemhinna som kunnat ta emot ändå.

Skönt att du mår bättre! Jag mådde superbra med letrozol , det blev mer ett lyckopiller för mig. Däremot primolut som jag börjar med idag, det har varit en riktig plåga, som koncentrerad pms i pillerform. Usch!

Hoppas vi snart kan få lite angenäma krämpor istället, vad jag önskar att jag fick gå runt och må illa eller så istället. Det hade varit en krämpa som ändå leder någon vart...

Nu kämpar vi på! Hoppas du har tur med ägglossningen!

Tråkigt att höra men nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre! Vad ska primolut göra med kroppen? Kram!!
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2017-08-09 18:47:16 följande:

Jag är också offsync här i gruppen :D! Cd 7 idag lixom och beräknad äl 15/8 (Y).

Lev som vanligt! Tror inte det tar någon skada så tidigt. Men som andra har skrivit kommer jag nog också sluta med snus och dra ner på alkoholen runt försök 10 typ. Men är ju bara halvvägs dit så "lev life" ;) det är ju sommar!

Jaså oxå en snusare! Snusar du lika mycket som innan ?
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-09 19:30:01 följande:

Nä - jag tror faktiskt inte man kan skada fostret om man dricker/röker/snusar innan man ens plussat. Har såå många vänner som blivit gravida oplanerat och inte ett enda barn har det minsta men av det. Däremot tänker jag att man kanske förstör sina chanser. Typ sämre kvalitet på äggen eller att blir svårare för ett befruktat ägg att fästa - hur tänker ni kring det?

Har oxå tänkt lite i dom banorna.. att ägget kanske har svårt att fästa typ? Men vet inte alls !
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-09 19:46:08 följande:

Snabbis med mannen, check! ;)

Haha bra jobbat!! Din kille verkar "ställa upp" bra :) min kille kunde inte komma igårkväll! Så inte många chanser kvar nu om det ens ska kunna bli nåt försök alls denna månad :( känner mig sjukt stressad.... låg senast fullt ut i lördags liksom. Beräknad äl imorn :/
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-09 20:19:10 följande:

Haha ja visst, han säger inte nej ;)

Ajdå, frågan är hur du ska göra. Laga en mysig middag kanske och sen ta lite "efterrätt" i sängen kanske ;) eller titta på någon mysig film ihop eller nått.

Ja haha! Lyckades nyss Woho! Haha... imorn ska vi försöka igen :)
  • Jooosen

Okej hörni har lyckats få till det lite iaf! Pos ältest idag cd15. Samlag totalt dag 10,14,15! Så känns bra nu. Kanske får till det imorn med?! Hoppas

• Jooosen
    egalité skrev 2017-08-10 20:00:12 följande:

Nu hoppar jag in igen, ägglossning på måndag. Snusar också alldeles för mycket, fixar dock inte att sluta om jag inte vet att det finns något som gror därinne.. men borde dra ner ifall det nu skulle påverka. En vän till mig blev gravid nu på första försöket, så nu blev jag plötsligt stressad! Men ska försöka ta det lugnt. Jag håller tummarna för er alla <3

Samma här. Snusar din kille? Min gör det rätt mycket. Men han skulle aldrig gå med på att sluta just nu ... kanske om man försökt ännu längre. Då får man nog ta till dom knepen som finns!! Ja. Min vän fick barn imorse! De tog sig på första försöket. Tyvärr hör man ju så mkt om när d tar sig fort men inte för dom som faktiskt får kämpa länge ... lycka till!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-10 20:06:23 följande:

Låter som du prickat perfekt :) de lever ju oftast några dagar med. Jag är på äl+3 idag. Känner inget speciellt. Brukar få ont i brösten 4 dagar efter äl så det kommer säkert imorgon.

Ja jag hoppas det! Prickat ni in okej? Åå nu börjar helvetestiden av väntan då...
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet