• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Haha ! Ja blir typ maraton. Hade sex nyss men han drog ut o kom utanför?! Ja bara vad gör du??? Vi ska bort snart till stan så han trodde att ja tyckte d var jobbigt om det skulle rinna ut senare (har sagt det förr) men men fertila fönstret börjar imorn så gör inte så mycket ..

• Jooosen
    Lewaize skrev 2017-08-04 18:12:35 följande:

Hahaha nooooo!!! Men läste ett tips någonstans att man kan använda menskopp för att fånga upp de små rackarna så att de inte simmar åt fel håll :P det kanske är något att testa ^^

Haha ja why not !!!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-04 19:29:16 följande:

Hahah det har jag också varit med om. Dock gjorde han det av misstag. Men var också utanför det fertila fönstret.

Vi ska ha sex när vi kommer hem sen har jag bestämt ;) Troligtvis äl i helgen.

Haha ja!! Kör nu! Nu blir det ligga en vecka fram!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-05 10:11:47 följande:

Haha jajamän. Frågan är nu om man ska vänta tills imorgon så det blir varannan dag eller om man ska köra både igår, idag och imorgon. Hmm

Ja svårt det där. Har beräknad äl på torsdag. Legat imorse, så försöker köra varannan nu till typ fredag iaf. Vilken dag i cykeln e du på nu?
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-05 12:59:12 följande:

Är på Cd13 idag. Min äl har varierat mellan dag 14, 16 och 18 så får se när den dyker upp. Haft sex varannan dag sen mensen tog slut.

Okej. Ja min äl har också varierat mycket. När ja började kolla var det typ cd 17. Nu snarare dag 14-15! Är på cd 10 idag!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-07 12:39:42 följande:

Hur går det för er? Jag fick glad gubbe igår på äl-test så ägglossning idag skulle jag tro. Lite senare än beräknat med natural cycles. Hade sex igår-idag natt men nu åker min kille bort på jobb till onsdag så kan inte få till det mer innan ägglossning :( det stod på testet att man ska ha sex när som helst inom 48 timmar när glad gubbe visas. Tror ni det räcker? Känns så deppigt med misslyckat försök annars. Varje månad är liksom en evighet!!

Okej spännande!! Jag har sexat när ja fått glad gubbe några gånger nu men har ju ändå inte tagit sig:( hoppas det gör det för dig!! Men är ju ingen garanti tyvärr! Äl på torsdag för mig. Ska oxå köra gladgubbe - test
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-07 13:28:43 följande:

Ja det står iaf på clearblues hemsida att det är 99% säkert att man träffar rätt. Sen är det ju dock en miljon andra grejer som ska klaffa haha. Sjukt hur komplicerat det kan va när befruktning ska ske. Nästan ett under man lever känns det som

Hahaha vad rolig du e. Faktist tänker samma. Under att man blivit till. Så jävla mkt som ska stämma... har "varnat" min kille nu att vi måste ligga mkt kommande dagar...
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-07 14:45:38 följande:

Nc beräknar äl idag så får väl se till att få mannen i säng ikväll ;) men hoppet har ju sjunkt så otroligt så tror inte att det kommer gå nu heller. Sååå frustrerande!

Precis samma här. Hoppet känns lågt.. Är egentligen inte så sugen på att säga något om äl till min kille alls. Men sa nu ändå så han ska veta.
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-08 18:41:33 följande:

Jag är förvirrad idag. Tempen har gått upp men högre än vad den brukar. Om det stämmer så var min äl igår. Haft sex ons, fre, sön och måndag. Borde kanske få till det idag med men har så ont i huvudet :( Hur går det för er andra?

Kör ju inte med temp men ni har ändå kört bra tycker jag!! Ni behöver nog inte ha sex mer. Hoppas verkligen det tar sig för dig/er nu! Jag har äl om två dagar tror jag och har inte haft sex sen lördags... så måste hoppa på sambon nu alltså... men han har sagt att han börjat få lite prestationsproblem :( fan det får inte hända ...
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-09 07:08:26 följande:

Jag har dock vattniga flytningar fortfarande så vet de tusan förståss. Får nog köra ikväll också för säkerhets skull.

Ajdå, du får ta och förföra honom på bästa sätt ;)

Ja om ni orkar gör det. Igårkväll körde vi men killen kunde inte köra fullt ut :(. Fan.... hoppas vi kan få till det ikväll alltså!!!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet