Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jag är på relativt gott humör idag trots att förväntningarna på att det skulle lyckas nu heller är nära noll.

Mig hjälpte faktiskt lite att tog total time out från allt graviditetstänk i helgen. Festade loss som jag inte vågat göra sedan vi börjat försöka. Visserligen känns det ju nu som sumpat alla chanser denna månad, men åtminstone hade jag kul och lyckades tänka på annat ..

• 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-14 18:04:48 följande:

Jag har äntligen fast gubbe och är tyvärr helt slut på sexfronten, men vi har lyckats få till det fyra dagar i rad och ska köra på idag också. Sen får det bli vila några dagar o bara hoppas det räcker!

När släpper ägget efter fast gubbe?

Följer er andra o håller tummarna!

Jag har förstått det som att ägget släpper 24-36 H efter fast gubbe. Eftersom jag är notoriskt rädd för att missa äl brukar vi alltid ha mycket sex just före äl och på glad gubbe dagen, men nu börjar jag tänka att kanske det ändå skulle vara bättre köra också dag 2 med glad gubbe?
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-14 22:12:14 följande:

Vi får hålla ut tillsammans, ska tvinga mig själv att bara ta ett test denna gången.. när har du bim?

Bim 28-29.8. Brukar komma ganska jämt 14 dagar efter glad gubbe har jag märkt.. brukar faktiskt inte testa eftersom mensen är så regelbunden efter äl. Men nu nästa gång tror jag testar veckoslutet innan eftersom har ett bröllop då på Bim -2/-3. Att OM det nu skulle tagit sig vill jag veta ...
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-14 22:39:37 följande:

Då har vi samma bim-dag! :) det förstår jag, men du borde ju kunna få resultatet där innan helgen! Jag ska försöka släppa det dessa två veckor, får väl tänka att jag gjort allt jag kan.

Ja precis! Vad mer kan man göra än hålla koll på ÄL och ligga? Håller tummarna för oss alla :)
  • 33villbligravid

Ushc! Nojar så mycket över att vi missat äl igen :/ Fick glad gubbe igår på morgonen och saxade på dagen, men sen åkte mannen iväg på jobbresa .. och nu ikväll känner jag alla ägglossningssymptom. Kan det lossa först nu? Eller kan man få äl-känningar typ ilar i äggstock och ömma bröst efter äl? Ääh ... känns störigt.

• 33villbligravid

Jo jag vet att spermier kan leva länge osv men ändå! Ääh :) Dessutom rädd att dragit på mig en urinvägsinfektion och att senast den förstör allt!

• 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-16 14:08:42 följande:
    Har samma grej, vi hade sex på gladgubbe-dagen men dagen efter (dvs igår) var min man iväg. Men jag tror det är lugnt, de lever ju flera dagar! Tänkte dock försöka ligga idag ifall ägget nu varit lite segt o släppa :)
    Jag skrattar förresten ofta högt för mig själv när läser i vår tråd här! Alltså de här uttrycken vi använder: Gladgubbe-dag, det låter såå sjukt :D

• 33villbligravid

Har förresten fortfarande äl-känningar fast är på äl+1/äl+2 idag. Har det hänt er att känslan att det ilar/drar i äggstocken inte försvinner fast äl borde vara över?

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 21:26:43 följande:
    Så hade jag förra äl. Liksom öm 1-2 dagar efter. Trodde då att det kanske tog sig!! Men icke för mig. Vill inte låta neggo kan ju vara positivt för dig!!!! Hoppas
    Ingen fara med att låta neggo! Jag har typ ändå inga förhoppningar :)
    Men undrar om det kan betyda att äl skett senare? Dvs kan det släppa först två dygn efter glad gubbe? Alternativt kanske det inte alls är äl-känningar utan ngt helt annat ..
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet