Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jooosen skrev 2017-08-04 17:47:28 följande:

Haha ! Ja blir typ maraton. Hade sex nyss men han drog ut o kom utanför?! Ja bara vad gör du??? Vi ska bort snart till stan så han trodde att ja tyckte d var jobbigt om det skulle rinna ut senare (har sagt det förr) men men fertila fönstret börjar imorn så gör inte så mycket ..

Hahah det har jag också varit med om. Dock gjorde han det av misstag. Men var också utanför det fertila fönstret.

Vi ska ha sex när vi kommer hem sen har jag bestämt ;) Troligtvis äl i helgen.
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 01:13:54 följande:

Haha ja!! Kör nu! Nu blir det ligga en vecka fram!

Haha jajamän. Frågan är nu om man ska vänta tills imorgon så det blir varannan dag eller om man ska köra både igår, idag och imorgon. Hmm
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 12:45:54 följande:

Ja svårt det där. Har beräknad äl på torsdag. Legat imorse, så försöker köra varannan nu till typ fredag iaf. Vilken dag i cykeln e du på nu?

Är på Cd13 idag. Min äl har varierat mellan dag 14, 16 och 18 så får se när den dyker upp. Haft sex varannan dag sen mensen tog slut.
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 13:33:34 följande:

Okej. Ja min äl har också varierat mycket. När ja började kolla var det typ cd 17. Nu snarare dag 14-15! Är på cd 10 idag!

Jag har ju koll via Nc så vet egentligen inte när äl är förrän efteråt. Är lite rädd för att man ska missa äl-dagen när man har sex varannan dag. Alltså att äl blir en av de dagarna man inte har sex.
  • FrökenJ90

Nc beräknar äl idag så får väl se till att få mannen i säng ikväll ;) men hoppet har ju sjunkt så otroligt så tror inte att det kommer gå nu heller. Sååå frustrerande!

• FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-07 15:04:00 följande:

Precis samma här. Hoppet känns lågt.. Är egentligen inte så sugen på att säga något om äl till min kille alls. Men sa nu ändå så han ska veta.

Min sambo brukar fråga när jag har så han vet. Men som sagt, hoppet är väldigt lågt.
  • FrökenJ90

Jag är förvirrad idag. Tempen har gått upp men högre än vad den brukar. Om det stämmer så var min äl igår. Haft sex ons, fre, sön och måndag. Borde kanske få till det idag med men har så ont i huvudet :( Hur går det för er andra?

• FrökenJ90
    Typtessan skrev 2017-08-08 19:10:39 följande:

Låter som att ni lyckats pricka in riktigt bra! Tycker inte ni behöver pressa det idag om du inte mår helt 100 :)

Jag är på ÄL+5 idag. Jätteont i brösten sen igår men är säkert bara PMS-dags! Dock en vecka kvar till mens så är bara att vänta.

LillaAw skrev 2017-08-08 19:36:50 följande:

Låter som det borde räcka med sex. Spermierna lever ju flera dagar vanligtvis iaf minst 2-3 dygn vad gynekologen sa till mig. Jag hade förmodligen ägglossning igår med, tempen gick upp imorse. Vill bara att tiden ska gå snabbt nu till två veckor fram. Känner mig extremt otålig mest idag. Hoppas vi alla har turen med oss det här försöket! <3

Ja det känns som att vi har prickat in bra den här gången (också) så hoppas på mer tur den här gången. Funderar dock på hur det kommer sig att tempen blev högre idag än den brukar efter äl.
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-08 20:44:04 följande:

Kör ju inte med temp men ni har ändå kört bra tycker jag!! Ni behöver nog inte ha sex mer. Hoppas verkligen det tar sig för dig/er nu! Jag har äl om två dagar tror jag och har inte haft sex sen lördags... så måste hoppa på sambon nu alltså... men han har sagt att han börjat få lite prestationsproblem :( fan det får inte hända ...

Jag har dock vattniga flytningar fortfarande så vet de tusan förståss. Får nog köra ikväll också för säkerhets skull.

Ajdå, du får ta och förföra honom på bästa sätt ;)
  • FrökenJ90

Jag valde att ta bort gårdagens tempning ur nc-appen. Känns inte som att det stämde riktigt. Fortsätter ligga med mannen och tempar vidare så får vi se.

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet