Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • FrökenJ90

Välkommen :) Kul med sällskap även om vi hellre hade velat ha våra plus såklart.

• FrökenJ90
    Typtessan skrev 2017-07-24 13:01:05 följande:

Ja skönt att man inte är ensam :) haft en riktigt jobbig mensperiod nu med massa värk, skönt att det snart är över!

Usch då. Jag är på första dagen men hittills har det faktiskt gått bra. Men långt kvar av dagen. Brukar vara som värst dag 1 och 2.
  • FrökenJ90

Jag tar "Apoteket - Kvinna" för att få i mig vitaminer och folsyra. Sen tempar jag med natural Cycles för att hålla koll på min ägglossning.

• FrökenJ90

Har också rätt så regelbunden cykel, men som du säger Typtessan så har inte det direkt hjälpt. Har dock insett att min lutealfas skiljer sig lite. De två senaste cyklerna har den varit på 12 dagar och gången innan var den 15. Vet inte om det påverkar.

• FrökenJ90
    bebis2018 skrev 2017-07-24 20:33:12 följande:

Jag tempar och använder NC appen, kör med ägglossningstester samt äter folsyra. Ska även testa ta bisolvon (slemlösande) denn gången. Plus ha sex varannan dag!

Nyfiken fråga, varför bisolvon? :)
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-07-26 12:25:11 följande:

Hejsan! Nu hoppar även jag in i denna tråd. Mensen kom idag.

Min nästa äl beräknas vara 6-7 augusti och bim runt 20/8. Känns sjukt att man försökt hela sommaren och nu är nästa bim slutet på augusti. Ska prova att äta rosenrot den här månaden då jag läst många som mår bra rent allmänt av det med minskad stress osv och som blivit gravida. Annars tror jag inte så mycket på olika preparat och har en väldigt regelbunden cykel:)

Hoppas vi alla får våra plus den här gången!

<3

Välkommen :)

Ja det känns så hopplöst ändå. Här har man försökt sen april och hittills inget resultat. Tänkte ändå att man kanske lyckades stressa ner lite på semestern men det har gått sådär ärligt talat. Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tänker att vi ska ha sex varannan dag så fort jag slutat blöda.
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet