• egalité

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jag har äntligen fast gubbe och är tyvärr helt slut på sexfronten, men vi har lyckats få till det fyra dagar i rad och ska köra på idag också. Sen får det bli vila några dagar o bara hoppas det räcker!

När släpper ägget efter fast gubbe?

Följer er andra o håller tummarna!

• egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-14 18:53:46 följande:
    Jag har förstått det som att ägget släpper 24-36 H efter fast gubbe. Eftersom jag är notoriskt rädd för att missa äl brukar vi alltid ha mycket sex just före äl och på glad gubbe dagen, men nu börjar jag tänka att kanske det ändå skulle vara bättre köra också dag 2 med glad gubbe?
    Ja, jag kör nog imorgon med om vi orkar, orkar bara hetsa med detta denna gången också känns det som..:)

Nu ska jag bara hantera väntan efteråt, hur kan två veckor vara så sjukt långa?
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-14 13:26:09 följande:

Nåja! Då börjar den olidliga väntan igen. Glad gubbe på morgonen. Har sexat hela veckoslutet i festivalanda och fick till ett sista snabbligg på lunchen. Nu åker mannen iväg. Hoppas hoppas det räcker ändå!! :D

Vi får hålla ut tillsammans, ska tvinga mig själv att bara ta ett test denna gången.. när har du bim?
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-14 22:31:48 följande:
    Bim 28-29.8. Brukar komma ganska jämt 14 dagar efter glad gubbe har jag märkt.. brukar faktiskt inte testa eftersom mensen är så regelbunden efter äl. Men nu nästa gång tror jag testar veckoslutet innan eftersom har ett bröllop då på Bim -2/-3. Att OM det nu skulle tagit sig vill jag veta ...
    Då har vi samma bim-dag! :) det förstår jag, men du borde ju kunna få resultatet där innan helgen! Jag ska försöka släppa det dessa två veckor, får väl tänka att jag gjort allt jag kan.
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-15 22:19:02 följande:

Ushc! Nojar så mycket över att vi missat äl igen :/ Fick glad gubbe igår på morgonen och saxade på dagen, men sen åkte mannen iväg på jobbresa .. och nu ikväll känner jag alla ägglossningssymptom. Kan det lossa först nu? Eller kan man få äl-känningar typ ilar i äggstock och ömma bröst efter äl? Ääh ... känns störigt.

Har samma grej, vi hade sex på gladgubbe-dagen men dagen efter (dvs igår) var min man iväg. Men jag tror det är lugnt, de lever ju flera dagar! Tänkte dock försöka ligga idag ifall ägget nu varit lite segt o släppa :)
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-16 14:14:01 följande:
    Jag skrattar förresten ofta högt för mig själv när läser i vår tråd här! Alltså de här uttrycken vi använder: Gladgubbe-dag, det låter såå sjukt :D

Hahaha, detta är ord som har en mycket viktig plats i min ordlista nu :) hoppas kunna radera ut dom efter denna månad. När jag började läsa på familjeliv fick jag googla alla märkliga förkortningar, men nu känns det helt vedertaget. Nu tar jag bara för givet att hela världen vet vad en blinkande gubbe-dag är :)
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-17 17:22:53 följande:

Usch! Har misstänkt uvi sedan i måndags och idag slog det till med full fart och fick selexid utskrivet. Försämras chanserna mycket pga infektion och antibiotika? Sa till läkaren att flrsöker bli gravid så fick antibiotika som Passar gravida. Orolig ändå att det påverkar äggets förmåga att fästa ..

Åh vad drygt! Påverkar det gravidchanserna? Det kan ju inte spela någon jätteroll tycker man..! Är på äl+2 och har rätt mycket dov molvärk. Vet inte vad det betyder (förmodligen inget) men det ökar mitt hopp-konto iaf :)
  • egalité
    Lewaize skrev 2017-08-18 00:01:09 följande:

Äl + 2 idag. Jag småkänner mest hela tiden men ändå ingenting jag lägger vikt vid. Även om vi försöker aktivt med allt från sex varannan dag nära ägglossning, sex på fertila dagar (6st enligt flo), vitaminer för kvinna/man, bisolvonkur under fertilitetsdagar, munkpeppar från mens till ägglossning, ja typ allt man kan, så går jag ändå med känslan att blir det så blir det.

Kanske mer efter att jag fick av en slump reda på att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo.

Klart man blir besviken när mensen kommer men det är så det är. Ingen av oss kan mer än att försöka :)

d{ ^ . ^ }b
    Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-18 09:00:22 följande:

Hade ingen aning om att det finns spermieprov på Apoteket!

Kul egalité och Lewaize att vi har Bim så nära varandra. Är idag på äl +3. Har redan ont i brösten och mår illa, men tror det beror mer på min antibiotikakur mot uvi (illamående) och på Letrozol (ömma bröst). Så drar absolut inga förhastade slutsatser.

Jodå, jag tvingade min man utföra detta test :D inte så poppis, men efteråt verkade han känna sig lite manlig ändå.

Ja jätteroligt med våra bim! När ska du testa? Jag har inga symtom tyvärr, men det kanske kommer...
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-18 22:30:13 följande:
    Jag känner igen alla världens pms-symptom redan nu, på ÄL +3. Är på skithumör, har ont i magen och ömma bröst. Åt ju Letrozol i början av cykeln, så misstänker det snarast kommer från det ...

Har inte riktigt bestämt mig med testandet. Ska åka iväg på långhelg/bröllop med en kompis nästa veckas torsdag. Känns lite tidigt att testa på to vilket skulle vara äl + 9 men kanske gör det i alla fall. Har fått för mig att är höghormonare. Så skulle det vara ngt borde det synas då redan :) Haha! Har alltså inget belägg för detta :)

När tänker du testa?
    Ja det borde det ju göra tycker jag, jag har inte heller några höga förhoppningar. Känner mig möjligen lite skum i magen, som att det drar o spänner lite. Kan verkligen vara inbillning dock..!

Jag tänkte först testa dagen innan bim (söndag). Kommer dock aldrig klara det... :)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet