• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-13 07:33:06 följande:

Fick ett härligt meddelande igår på mailen. De hade lyckats frysa ned tre blastos! Så otroligt glad.

Så för er som fick många ägg men sämre resultat i förra veckan, ändring av protokoll kan göra underverk! Vårt första försök gav jättedåligt resultat, dålig befruktningsgrad och inget som överlevde till dag fem. Byte till menopur för min del gav så mycket bättre resultat. Sen vet man ju inte om de kommer ta sig ändå men det känns ju skönt att veta att resultaten går att förbättra.

Grattis till det :)
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-13 15:33:13 följande:

Jag fick en tillbaka. Den hade fått högt betyg men hade varit lite sen i utvecklingen, så nu är det bara art hålla tummen. Jag som inte trodde jag skulle få tillbaka något.

Åh vilka ljuvliga nyheter! Nu Hejjar vi på <3 lycka till!
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

Allmänt trött så ta med dig en kudde på tåget. Jag sov halva bilresan hem :) jag hade inte så överdrivet ont, det var värre innan äggplocket för då spände det rejält och var ömmande. Jag skulle nog också pallat en tågresa så länge kudden var med :)

Lycka till!
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

Hur gick det för dig idag?
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-15 18:15:28 följande:

Det gick helt bra :) De fick ut 15 äggceller, men har ingen aning om hur många som var dugliga ägg och så vidare. Om allt går bra blir det insättning på måndag. De har med andra ord ganska lång tid på sig att växa. Hoppas hoppas det går bra!

Höll tydligen på att svimma efter att allt var klart för plötsligt ser jag hur en sköterska rusar fram till mig och håller upp mina ben och ber mig andas i takt med henne. Jag var ganska förvirrad där tror jag av allt lugnande och värkmedicin, så glömde väl att andas antar jag, haha. 

Var ju jättenervös innan, och visst gjorde det ont, men det var ändå inte så farligt som jag trott det skulle vara. Hemresan med tåg gick också riktigt bra. Sov det mesta. 

Så skönt att vara ännu ett steg närmare en eventuell bebis!

Hur mår du själv? Hoppas allt är bra :) 

Så härligt att höra att det gått bra nu hoppas vi vidare på bra resultat i morgon :)

Ja man är skapligt nervös innan så det är nog inte konstigt att blir lite wacky :) tur du inte ramla ihop iallafall.

Jag mår bra, dagarna segar sig fram RD7 idag.. lever på hoppet :)
  • Mariana79
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

Fantastiska nyheter!! Stort grattis och lycka till!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.

Fy vad tråkigt :( beklagar <3 Kram!
    Pigall skrev 2017-11-18 14:29:34 följande:

Här kommer jag med både positiva och negativa nyheter. Både igår och idag har jag fått svagt positiva testa tidigt-test. Är på ruvardag 9. Problemet är att jag även förra gången testade svaagt positivt i några dagar för att sedan förlora det ca rd 9-10 och mens rd 12.

Inatt har jag haft mardrömmar och vaknade med vallningar vilket hos mig betyder att mens är på g. Känns sjukt jobbigt om jag har fått en kemisk graviditet till. Väntan på om strecket ska förstärkas eller försvagas är hemsk:(

Wow, kul med positiva test håller tummarna att allt går åt rätt håll <3
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 00:38:05 följande:

Tack. Tyvärr är jag nog ganska säker på att det kommer sluta i kemiskt. Aalla tecken överensstämmer med förra gången:( får se på måndag då jag har bim.

Man känner ju sin kropp bäst själv tyvärr :( men hoppas du har fel.

Ja nästa vecka vet man resultatet... varje toabesök håller man andan nu..
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 12:23:55 följande:

Ja det hoppas jag också. Men hoppet har definitivt sjunkit. Speciellt då jag börjat nattsvettas vilket i mitt fall brukar betyda att min egen progesteronnivå sjuknit. Kollar i min dagbok från förra gången och det är i princip copy paste.

Ja nu håller man verkligen andan när man går på toaletten! Har till och med bytt till vita trosor så att jag ska kunna se minsta lilla färgändring. Herregud vad nojig man är!

Hur går det för dig? Symptom? Tjuvtestat?

Njae.. vaga "symptom" lite illamående av och till och typ lite lätt mensvärk... Men brösten slutade ömma igår :(

Nej jag har inte tjuvtestat än, ska försöka hålla mig ifrån det. Har TD på fredag..

Försöker verkligen bara tänka positiva tankar, men man trillat dit nu och då och tänker pessimistiskt...

Men bara att försöka andas och ta det lugnt :-S
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 16:56:15 följande:

Brösten har slutat ömma här också men jag har hört att det är vanligt och att det återkommer om man är gravid. Gud vad duktig du är som inte tjuvtestar! Det hade jah aldrig klarat. Verkligen starkt! Har du normalt 28 dagars cykel? Isåfall är det ju bim för dig med imorgon. Nu håller vi tummarna att vi klarar oss förbi det!

Ja man försöker ju tänka positivt men det är ju inte helt lätt. Man är ju också bara människa och har dessutom en massa hormoner i kroppen.

I vanliga fall så har jag 33 dagars cykel med 14 dagar mellan äl och mens. Så jag tänker att BIM är i morgon för det var då 14 dagar sedan äggplocket.. eller tänker jag fel? Ska man gå efter sin vanliga cykel fast man hade "ägglossningen" mycket tidigare...

Ja nu får vi be till högre makter att vi klarar det här <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017