• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Bli3ifamiljen skrev 2017-11-09 20:22:35 följande:

I morgon blir det återföring av ägg. Endast tre var mogna och två har börjat dela sig. Nu är det bara att hålla tummen.

Lycka till och Hejja hejja <3
  • Mariana79
    segelvind skrev 2017-11-10 07:03:27 följande:

Igår fick vi reda på att tre ägg såg såpass fina ut att de hoppas på att de ska överleva en frysning. Kanske fler, kanske färre. När de ringde igår blev vi lättade men nu smyger ångesten sig på igen... All denna väntan, alla dessa om. Sorgen som ligger på lur och ångesten, besvikelsen som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal från kliniken. Förlåt för ett mörkt inlägg såhär på morgonen men vilken pärs vi alla går genom!

Vi kommer att få nästa ägglossning mitt under julledigheterna hos kliniken och jag funderar på om man kan skjuta mensen innan. Någon som testat det?

Det är en pärs.. varje steg är en pärs... Jag hoppas allt går bra med frysningen all lycka till er!
    ivfbebis skrev 2017-11-10 07:15:41 följande:

Ultraljud för mig idag :) Lite nervöst.. men känns som att tiden gått fortare denna gång jämfört med första försöket.

Hoppas allt såg bra ut :)
    Pigall skrev 2017-11-10 09:22:56 följande:

Det blev insättning för mig igår! Av 18 ägg var 14 mogna och 13 befruktade, 12 fortsatte dela sig. Ett av dem fick jag tillbaka och resten odlas vidare tills dag 5. Är dock jättenervös för att de ska sluta utvecklas. Förra gången stannade de fem som odlades vidare dag 5.

Fick också tillbala ett 9-celligt, någon som har erfarenhet av det? Trodde de helst skulle vara 8 på dag 3.

Men wow vilket fantastiskt resultat, vilken urkvinna du är :) Lycka till nu!
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-10 14:58:51 följande:

Tack! Men jag vågar inte fira förrän vi ser utfallet dag fem. Förra gången såg det också hyfsat ut i detta skede trots en lägre befruktningsgrad. Men urkvinnor är vi allihop som orkar hålla på med det här

Förstår det :)

Ja visst är vi det allihop <3
  • Mariana79
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Underbara nyheter! Grattis & Lycka till!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-11 10:07:36 följande:

Det blev ingen insättning i fredags. Det såg osäkert ut, så har inte så stora förhoppningar att det blir något på måndag heller. Nu blir det att försöka kämpa sig ner några kilon till samt att fråga om ett tsh-värdet. Jag har läst mig till att det ska helst ligga under 2. Jag hade 3,66. Något mer ni kan komma på som påverkar äggstockarna. Jag har ett amh värde på 22 så tycker att de borde reagera bättre.

Håller tummarna att det utvecklas bra nu! <3
  • Mariana79

Fick mail från kliniken för en stund sen vårt tredje ägg som hade 2 celler på dag 2 utvecklades inte vidare - Så vi fick inget till frysen.. hoppas och ber att de andra 2 har bättre tur i min livmoder <3 <3

Fin lördag på er där ute!

• Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-11 21:22:03 följande:

Åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

:( hoppas verkligen att det ändras! Lycka till!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-12 08:18:31 följande:

Hoppas att de två du har i livmodern är riktiga guldägg! Vilken rd är du på nu? Jag är på rd 9 :)

Ja det hoppas vi verkligen på <3 <3

Jag är på RD4 idag, hur mår du? Jag började känna lite i brösten igår och lite lätt "mensvärk" ...
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-12 11:50:06 följande:

Jag vet att frågan inte ställdes till mig men tänkte svara ändå. Vi plockades ju samma dag så de borde ha blivit blastocyster igår om de fortsatt utvecklas och borde fästa de kommande dagarna.

Känner ungefär som du. Min bröst har ömmat sedzn ovitrellen men den lätta mensvärken kom idag. Tror det är progesteronhalten som byggs upp i kroppen för det är för tidigt för oss att få några andra symptom. Men det känns skönt att man känner kroppen förbereda sig iallafall:)

Ja det är ju alldeles för tidigt att känna något överhuvudtaget :) alla känningar är så varmt välkomna så det är inte klokt :) ha ha ha. Jag fick aldrig ömma bröst av otrivellen denna gång - därför var det extra kul att det kändes lite i brösten igår.
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-12 13:48:40 följande:

Ja mår bra, lite ont i vänster ljumske men annars känner jag inte så mycket. Det har stuckit till något gång i området men svårt att lokalisera vart :) Jag hoppas så att detta ska gå bra! Håller tummarna för oss!

Ja det gör vi verkligen! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017