Extra galonkläder på förskolan?
Jag skulle säga att det beror på åldern på barnet...och hur barnet leker ..... På små barn som sitter mycket har jag upplevt att skalkläder inte håller tätt- även dyrare märken , då är galon överlägset.även äldre barn som älskar vatten lek i sandlådan( läs " gräva sig till kina" och bygga sjöar 😄) Då är galon bäst( även om för vissa barn skulle vadarbyxor vara det enda som funkar 😅😹) men för lite äldre barn som leker i buskarna,samlar vatten till gegamojja,rullar ner för backar mm så funkar skalkläder minst lika bra som galon . ( och på min förskola går vi ut även om det ösregnar...) det som många föräldrar glömmer bort är bra vantar! Gärna flera par galonvantar.. När det är kyligare de fodrade men aldra bäst är de ofodrade där man kan ha ett par fingervantar i= lättare för barnen att greppa spadar och hinkar med dem på.tänk även på storleken...de är ofta stora i storleken = blir klumpiga för barnen. Och så en önskan från en förskolärare som gick igenom 3 st 25l plastlådor med " vem kläder" innnan sommar stängningen och bara kunde lägga ut en 1/8 del av alla kläder på hyllor....NAMNA era barns kläder 🤓😌😜 TACK!!