-
Absolut! Man har perioder där man e lugnare å då e de i mitt fall direkt efter ett vul där ja ser att allt ser bra ut. Men så går de en v å sen e de samma sak igen så fort man får lite känningar.Karenlucia skrev 2017-08-01 04:04:25 följande:Nej det förstår jag, men måste hitta ett sätt att hantera oron, tack Gud för privatvård i Sverige mina barnmorskor är helt enkelt underbara !
-
Japp de blir en flicka denna gång :) ja Dag Wilde Svensson heter han som gjort måååånga op.. 4-500 st å alla har lyckats!Knappklara skrev 2017-08-01 09:01:10 följande:Läser mycket om kvinnor som fått cerklage i Lund, känns som cerklage-mekkat där. Bra läkare och vård, vilken tur du haft. Förstår oron trots v29, men tänk så långt ändå. Vet ni vas det blir denna gång? Vi vart ju rekommenderade att ta reda på kön för att kunna ta till oss bebisen på ett annat sätt. Det är ju givetvis frivillig men ett tips dom hade!!!Karenlucia skrev 2017-08-01 04:04:25 följande:Underbart att läsa att du träffar bra människor som i andra. Annars vet du att det är öppen vård i hela Sverige och du har också rätt att söka dig till Lund om så skulle vara. När jag läser så verkar det finnas många cerklage-gudar i södra Sverige, där många är skickliga och pålästa. Mer uppåt landet verkar det vara lägre kompetens inom området.
Nej det förstår jag, men måste hitta ett sätt att hantera oron, tack Gud för privatvård i Sverige mina barnmorskor är helt enkelt underbara !
-
Ja tack vare honom lyckades vi bromsa sonen att komma i 4 v. Han e verkligen en gud.. en hjälte i mina ögon. Å världens lugnaste. Absolut! Håller tummarna!Knappklara skrev 2017-08-01 11:09:25 följande:Detta namn har jag hört massvis utav gånger. Vilken gud och vilken tur du haft <3 En tjej här med, hoppss hon vill stanna hos oss!!!
22+0 räknas de som livsdugligt :) -
Ja har en bekant som fick sin son i v 22+2. Visst han är inte som alla andra.. men han e heller inte helt borta.. han e lika gammal som min son. Så de kan dom absolut göra. De krävs givetvis hjälpmedel å väldigt mkt tid.. men är man i den sitsen så gör man allt. Vi förlorade vår första son i v 22+5 för då ansågs han inte som "livsdugligt".. så dom fick inte rädda honom fast dom kanske kunde..Anonym (I samma sits!) skrev 2017-08-01 21:32:25 följande:Vad underbart att läsa <3 Ja 22+0 livsdugligt ja. Men det fanns inte en bebis som överlevt utan framtida men/komplikationer just den veckan här i Sverige iallafall vad läkarna sagt till mig!! Någon enstaka i v.23, men det är knappt! Så det skulle kännas fel att säga att dom kan överleva därifrån, det är väl mer vad teorin säger. Men det funkar direkt inte i praktiken :(
-
Vad skönt å höra. Låter verkligen positivt :) efter min op fick ja hemska sd.. kunde bara va uppe i max 5 min innan ja fick lägga mig där ja stod å andas igenom sammandragningarna.mimmoo skrev 2017-08-01 22:09:19 följande:Knappklara skrev 2017-08-01 11:06:37 följande:Jag ligger här i min säng. Läkaren sa att operationen gick bra men att den var ganska svår då de både hade svårt se och komma åt ordentligt. Sen krånglade detde lite när de skulle sätta ryggbedövningen.. men men, det är det lilla
Ja visst är det sjukt, men såklart jag förstår överväganden också. Dom måste ju själva bedöma om cerklage är det enda rätta, annars har det ju ingen effekt. Exempelvis om det handlar om sammandragningar/prematura verkar som inte kan stoppas med cerklage.
Åh, lycka till! Berätta hur det gick sen <3 Jag har BF 21 december men vågar inte tro jag kommer gå så långt, är glad om jag kan hålla henne inne till v30 iallafall. Hoppet är det sista som överger en iaf <3
Har fortfarande lite ont magen men inte så farligt och blödningen har nästan upphört nu. Ska bli intressant att se imorgon hur allt ser ut. Inga sammandragningar ännu iaf och har inte behövt någon extra medicin eller tillsyn ????
Jag hoppas så att det gått bra men vågar inte tro på något med tanke på min historik och ständiga otur.. -
Ja fick difloflenak(?) stopiller över helgen. Gick över dagsransonen dom 3 dagarna. Fick sedan utskrivet brikanyl då dom fortsatte.. men de va mest för de psykiska. När ja fick sd så blev ja orolig å de spädde på mina sd så blev de en ond cirkel. Så nu har ja brikanyl vid behov samt alvedon. Men har inte tagit någon tablett på 3 v! Sd kommer å går men inget som inte anses normalt.. livmodern måste få träna inför förlossningen :) v 30 i mon!mimmoo skrev 2017-08-02 08:37:59 följande:carolinheiner skrev 2017-08-02 07:19:20 följande:Tack för peppen! Natten har varit lite orolig och jag har kännt av väldigt lätta sammandragningar men jag antar att det är normalt såhär direkt efter op.
Vad skönt å höra. Låter verkligen positivt :) efter min op fick ja hemska sd.. kunde bara va uppe i max 5 min innan ja fick lägga mig där ja stod å andas igenom sammandragningarna.
Det låter väldigt otäckt med så mycket och kraftiga sd. Fick du någon medicin då? Hjälpte det? Jag har iofs inte varit uppe mer än att hämtat te och kissat så vem vet.. -
Precis som svaret innan. De gör så att livmodern slappnar av :) ger de inte önskad effekt kan man även kombinera de med adelat som också är avslappnande :)Karenlucia skrev 2017-08-03 05:17:33 följande:Varför tar man brucanyl och är det samma sak som den bricanyl man tar för astma? :)
-
De e bra att inte du fick antibiotika.. man ska inte överdosera antibiotika.. ja fick inget efter min op, följdes upp med urinpdlingsr å vaginala odlingar för att se om de va infektion då ja fick mkt sd.
-
Varför? Om vi säger att man får antibiotika i förebyggande alltid.. vad händer då? Då kan man la bli resistent väl? Ser läkaren eller läkaren anser att antibiotika krävs så sätts de in.. säger inte att de e fel. Menar mest att man inte behöver be om de för att någon annan fick.. precis som du säger.. de e läkaren själva som beslutar de.Anonym (I samma sits!) skrev 2017-08-05 15:36:44 följande:
Nu måste jag som tidigare sjuksköterska ifrågasätta :) Vadå överdosera Carolin? Det är väl inte att överdosera i förebyggande syfte? I detta fall, i områden där infektionsrisken är hög, tycker jag det nästan borde vara mer regel än undantag att man får något som kan ge effekt även från insidan. Nu gjorde väl läkaren den bedömningen att det inte behövdes i detta fall, likväl som i ditt fall. Där det räckte med odling. Men det finns inget som säger att det är fel att få. Tycker du är så tillrättavisande, vart har du fått den informationen ifrån? Likväl det du skrev om fostervattnet ovan du läckte, såklart det inte är bra att det sipprar. Det optimala är ju sluten hinnsäck.
Vi är ju alla här i förbannat 'pressade' situationer och jag skulle vilja påstå att alla bedöms individuellt -inget är rätt eller fel. Där det är kroppen som avgör.
Men nu tycker ja verkligen att du drar in på fel saker å missuppfattar de ja skriver. Såklart e en hel hinnsäck de optimala.. givetvis... men om hinnsäcken går sönder så visar de att moderkakan gör sitt jobb igenom att fylla på med nytt vatten! Precis som alla andra så skriver ja ju ut den informationen ja fått av mina läkare.. å MIN erfarenhet! -
Jag har aldrig påstått att mitt ord e lag. Ja skriver utifrån mina erfarenheter å den informationen ja fått av mina läkare. Sen är de upp till var å en å tro/ta åt sig om vad man skriver. Ja säger inte att alla MÅSTE lyssna på vad ja skriver.. eller måste göra å gå igenom de ja gick igenom..Anonym (I samma sits!) skrev 2017-08-05 17:46:05 följande:No offence liksom. Men är bara otroligt less på alla bättrevetare här inne.