Cerklage -hur gick det?
Hej hej!
Hör har vi en som fick akut cerklage v 22+2 29 jan 15. Tyvärr va risken för vattenavgång 50% å vi låg på fel sida av den procenten.. sonen låg med vattenavgång till v 26+0 när han föddes då ja fick en infektion. Fick 2 kortisonsprutor i v 23+0.. å 1 spruta vid förlossningen. Blev inskriven på förlossningen 18.30 å 20.50 föddes sonen. Fick diagnosen försvagad livmoderhalstapp. Va strikt sängliggandes i 2 v. Efter de fick ja vara uppe i 20 min ca per dag. Förlorade första sonen v22+5 när ja åkte in pga liten blödning å ja va fullt öppen och inget fanns att göra. Idag är sonen 2,5 år gammal å frisk som vilken 2,5 åring som helst.
Är idag också gravid i v28+1. Fick ett planerat cerklage i v 15+5. Har haft sammandragningar sedan dess så har fått brikanyltabletter samt sjukskriven sedan op.
1 v efter op va min tapp 24mm. 32 mm som ogravid. Vis kontroll för 2 v sedan var min tapp 40 mm å vilken den vart sedan 4 v efter operationen. Mitt cerklage sitter på halva.. dvs 20mm in. Min tapp e extremt dålig å slapp så ja är i akut behov av ett cerklage. Ja har gjort mina operationer i Lund hos Dag! Å han räknar med att jag ska gå till klippet i v 37.