• Kiim0

Fler?

Längtar17 skrev 2017-07-23 15:54:45 följande:

Gör ultraljuden i Sverige som tur är. Tycker det är svårt nog att vara borta från jobbet med de resor det blir.

Men känner ofta att det hade varit pratiskt mycket skönare att ha ett ställe att ha kontakt med. Den svenska mottagningen ställer ju upp för att dom är snälla, ofta på övertid.

Försöker nu avleda mig med att leta lägenhet ;)

Ja men det är ju bra att du kan göra ultraljud i Sverige så du slipper åka till Danmark hela tiden.

Skönt att du har något annat att tänka på, jag själv har typ läst hela internet. Kan inte sluta läsa om ivf och allt annat.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 18:13:28 följande:

Haha, känner igen mig. Har tvingat mig att böjar läsa en bok nu istället för att tänka på annat. Vul imorgon på morgonen så lite nervös.

Jag läste också en bok, känslostorm heter den. Kan du gissa vad den handlar om?

Lycka till imorgon, jag håller tummarna och tårna. Hoppas verkligen att du får goda nyheter.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-23 19:43:33 följande:

Kan tänka mig att det är både positivt och jobbigt att läsa den. Är den bra?

Tack! Hoppas på att få börja stimulera imorgon så att jag är igång med nästa steg.

Ja jag tyckte att den va bra, den fick mig att inse att man verkligen inte ska ge upp och att allt detta kommer att vara värt det till slut. Förr eller senare måste det ju funka tycker man.

Om du är intresserad av att läsa den så kan jag skicka den till dig om du vill? Annars kostar den bara 189 kr.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-24 22:32:48 följande:

Ja, har lärt mig att jag behöver känna att jag förstår i den här processen och blir orolig när jag inte gör det.

Jag gör långa nu för att det var stor spridning på mina äggblåsor vid första försöket. Nu är jag rädd att det blir samma. Men, ska nu lita på dom och köra på till nästa tisdag då det är vul igen.

Dom ville höja dosen från förra gången (Gonal-f 225ie) eftersom jag inte fick så många äggblåsor då. Är ganska lång och har BMI på 24 så det gör också att dosen blir hög.

Hur har ni det?

Har du slutat med nässprayen? Eller fortsätter man ta den fast minskar dosen?

Hatar den, tycker det är jätte jobbig att ta den 3 gånger om dagen, längtar tills jag slipper den.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-25 19:05:09 följande:

Jag använder inte Synarela som nässpray utan injektion Gonapeptyl. Trodde att det var typ samma men det är det inte visar det sig.

Jag fortsätter med Gonapeptyl, men vet inte hur det varit med Synarela.

Känner mig väldigt förvirrad i behandlingen så ska ringa kliniken imorgon.

Ja men ring dem så att du får svar på alla dina frågor. Inte roligt att gå runt och vara förvirrad.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:50 följande:

Kiim0 och Smurf, hur går det för er?

Jag är bara på dag 8 men synarela och jag har inte fått någon blödning än så jag vet ej hur det går. Förhoppningsvis kommer blödningen snart. Åker på semester nu på måndag och när jag är tillbaka så har jag tid för att lämna blodprov för att se hur det har gått.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-29 21:46:08 följande:

Kiim0: Har ju inte samma behandling men min blödning kom på dag 15 med nedreglering. Gissar att du hade hoppats innan din semesterresa?

Nej den behöver inte komma innan min semester, är bara jätte orolig över att den inte kommer alls. Känns inte som att den är på väg.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-07-29 23:14:00 följande:
    Verkar vara lite olika när den kommer, men håller tummarna för dig! Vi är såna kämpar!
    Tack fina du. Idag när jag var på toa så kom det blod när jag torka mig så mensen är nog på väg. Tror jag aldrig har varit så glad över att få mens i hela mitt liv. Jag skrek till och med YES.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-07-30 10:25:08 följande:

Vad skönt! Det är ju så lätt att bli stressad när man väntar på nästa steg.

Nu skulle du ha semester och spraya en vecka till?

Jag har hittat en lägenhet jag vill köpa så nojar mest för det för tillfället. Blir VUL tisdag förmiddag och visning tisdag kväll. Försöker tänka mer på lägenheten än på ivf. Går faktiskt hyfsat även om jag ofta föreställer mig ett barn i lägenheten och är livrädd att jag får bo där själv...

Imorgon åker jag på semester och jag ska fortsätta spraya fram till den 16 augusti.

Nä men vad roligt, hoppas det går bra på visningen och på VUL. Tror inte att du kommer att få bo där själv, ivf kommer funka och du kommer att få en underbar litet bebis det är jag säker på.

Jag håller tummarna och tårna för alla oss som kämpar och kämpar. Vi kommer att ta oss igenom detta och få våra efterlängtade bebisar.
Svar på tråden Fler?