• smurf11

Fler?

Hur var det, hur gick det för dig de två misslyckade gångerna?
    Jag har ju också två misslyckade!
    Ska testa Letrozol nu igen!
    Vad blir det för behandling denna gång för er?
    När startar ni?

• smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-19 17:22:59 följande:

KarinS08: betyder det att du ska börja stimulera nu?

Smurf11: när startar du?

Jag tror att två äggblåsor börjat växa tidigare vilket gjorde att det blev stor skillnad i storlek. På ultraljud cd 8 var en blåsa 21mm, en 16 mm och sen 7 st 9,5-13 mm. Av någon anledning ville dom inte vänta så de 7 mindre blev inte mogna.

Nu kör jag nedreglering så att alla ska börja växa samtidigt. Ska på vul på måndag och förhoppningsvis börja stimulera då.

Vad blev du stimulerad med förra gången?
    Jag förstår inte det där, varför kör de inte på de två största blåsorna på 16 mm  och 21 mm?
    Vad ska du stimuleras med nästa gång?
    Jag hoppas att jag får mens söndag eller måndag, då bör jag kunna börja med Letrozol på tisdag eller onsdag. 
  • smurf11
    Karins08 skrev 2017-07-19 16:56:52 följande:

Vad kul att ni också hakar på

Smurf, jag har också fått letrozol inför ett FET. Men fick mens nu, så det blir isf ev först i nästa cykel. Även om jag är sugen på att använda det och testa själv.

Längtar17, huu, vad jobbigt det måste ha varit

Fick du för låg dos eller vad hände?

Vad fick du för stimulering förut, fick du Letrozol båda gångerna?
    Hoppas att vi alla får ett plus i år iaf!
    Kul om vi alla kan följas!
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-20 11:30:23 följande:

Dom tog ut de två största äggblåsorna men det ena var skadat och det andra blev befruktat men delade sig inte.

Fick Gonal-F förra gången.

Den här gången Bemfola. Vet inte skillnaden.

Vad har du använt Smurf?

Jag fick också Gonal-f  båda gångerna. Den första gången hade 3 av 4 äggblåsor släppt vid äggplock, den som var kvar var tom.
    Nu sist så det enda ägg som var befruktades, men delade sig inte.
    Bemfola innehåller det LH också?
    Är det Puregon och Gonal-f som är syntetiskt och som inte innehåller LH, är det någon som vet?
    De sa iaf att den behandlingen inte passade mig!
  • smurf11

Ja, det är verkligen en djungel!
    Men en del behöver väl LH också, så att det passar bättre för vissa!

• smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-20 16:37:34 följande:

Tänker att dom får bestämma vilket som passar bäst. Men är lite irriterad varje gång jag tar gonapeptyl eftersom nålen är grov och det är en stor mängd vätska). Tycker den är värre än Orgalutran om ni tagit den.

Slut på klagandet för nu ;)

Är Letrozol stimulering eller nedreglering?

Man vill tro att de vet bäst om vilken stimulering som passar.
    Gonapetyl har jag aldrig hört talas om.
    Jag trodde att man bara använde Letrozol för stimulering. Men den ska väl vara hormonbalansernde.
    Karins08 skrev 2017-07-20 16:53:32 följande:
    Jag vet inte vad Letrozol är, håller på att bli galen känner jag. Har läst att folk tar det istället för pergotime, men jag har inte fått någon bra förklaring till varför.

Sist tog jag Bemfola, fick ut 13 ägg och har nu 5 i frysen så det är inför dem jag ska ta Letrozol i 3 dagar.

Men har ju också funderat på om jag har PCO om våra svårighet beror på att äggen inte släpper..
    Letrozol är väl från början tänkt för cancer. Men har visat sig vara bra för att stimulera folliklar. Och vad jag förstår lurar Letrozol kroppen att utsöndra mer FSH.
    Men vad många ägg du fick ut, grattis!
    Men har man letrozol innan man sätter tillbaka äggen också?
  • smurf11
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:50 följande:

Kiim0 och Smurf, hur går det för er?

Ja jag hoppas att det ser bra ut  imorgon efter ultraljudet!!
    Jag tar dubbeldos Letrozol nu, dag 5 nu! 
    Jag tror att det blir ett eget försök den här gången, om det inte råkar vara många folliklar. Men det brukar det väl inte bli med Letrozol!?
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-26 22:38:35 följande:

Smurf11: lycka till på ultraljudet imorgon!

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-27 16:15:52 följande:

Smurf11: det känns som att detta är en hel värld. Är det bra med de äggblåsorna och den tjockleken efter Lezetrol? Hur hoppas vi att det ser ut på måndag? Självklart ska du fråga om dom kan göra ett vul på måndag om det ger dig information så att du kan lyckas.

Skickar en styrketanke!

Tack!
    Nytt vul imorgon, så får vi se! Min slemhinna brukar vara bra. 
    Vi får se om det finns något ägg som fortsatt växa!
  • smurf11
    Karins08 skrev 2017-07-27 17:49:57 följande:
    Åh, förstår att du vill göra ett försök. Men du ska fortsätta spruta? Fick du en högre dos?

Till mig sa de att färre än 4 ägg så rekommenderar de ofta att avbryta.
    Jag har bara tagit dubbeldos Letrozol den här gången dag 3-7. 
    Med mina dåliga värden av AMH och FSH så får jag nog bara mellan 1-4 ägg oavsett. 
    Vi får se hur det ser ut imorgon på vul!
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-08-01 19:37:51 följande:

Smurf: Hur gick det på ditt vul idag?

Ja jag vet inte vad jag ska säga!
    Jag förstår inte vad som händer i min kropp!
    Efter letrozol kuren på dag 7 hade jag en äggblåsa på 10 mm på vänster sida och två äggblåsor på vänster som var 6 mm.
    Idag på dag 12 hade jag en på 11 mm och en på 8 mm på vänster sida.
    Sedan hade jag två på 6 mm och en på 5 mm på höger.
    Har de växt mellan 0-1 mm på fem dagar?
    Eller kan de ha släppt så att de är nya små äggblåsor nu.
    Slemhinnan var jättefin sa de, tre skiktad 11 mm.
    Kan äggblåsorna tvärstanna i växt?

Hur gick det för dig idag  "Längtar17"?
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-08-01 23:22:04 följande:

Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?

Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.

Har två frågor som jag stressas lite av

- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?

- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?

Ja jag vet inte om de släppt eller stannat i växten!

Kan äggen plötsligt stanna av så?

Jag tror att det är vanligt att de är ovala, eller att man mäter så eftersom man kanske inte kommer åt att mäta exakt! De är vad jag tror!

Att de var några som försvunnit hände mig med. Men vet inte varför, men kanske att de bättre äggen konkurrera ut de andra!
Svar på tråden Fler?