14åring vill ej resa med
Brumma skrev 2017-07-19 22:31:42 följande:
Nej, det är såklart inte säkert det är kompisarna :)Det var mest för att det kom upp av andra i tråden som legitimt skäl till att inte åka med.
Jag har upprepade gånger frågat om det är sedan tidigare överenskomna veckor flickan är hos sin pappa. Om det är "hans" veckor så att säga. Om hon är van att vara där en längre tid varje åt är eller om detta är ngt nytt.
TS skriver bara att de rest bort en kortare period men inte hur länge dottern faktiskt brukar vara hos pappan. Är det resan i sig dottern har problem med eller att vara hos sin pappa tre veckor? TS skriver bara att hon inte vill åka så länge, inte att hon inte vill vara hos sin pappa om han skulle vara hemma.
Om det skall struntas i? Jag trodde att mina funderingar gällande det framgick :) Men, som jag skrev så reagerade jag över att mamman genast verkar tycka att det är "hemskt" för dottern att följa med längre än 1.5. Fast mamman själv tyckte iallafall två veckor gick bra. Och om det är pappans veckor har hon ju även ansett att än längre tid varit ok det med. Medans pappan är lugn men möter ändå dotterns vilja att dra ner på tiden med en vecka. Han struntar alltså inte i dotterns känslor. Eftersom han är lugn över resan kan man ju undra om dottern visar upp ngt annat hos honom? Liknande det jag beskrev, men sak känns och sägs hos mamma, en annan hos pappan. Varför är det mammans uppfattning som är allena rådande?