• Anonym (Öh)

14åring vill ej resa med

Brumma skrev 2017-07-19 18:49:10 följande:

Pappan kan ju hämta henne...

Handgripligt släpa ut henne om hon inte vill följa med?
  • Anonym (Öh)
    Brumma skrev 2017-07-19 18:54:19 följande:

Förhoppningsvis inte.

Men du ser alltså något i den stilen som rimligt? För annars är ju in kommentar om att han kan hämta henne obegriplig. Om hon inte vill följa med och han till skillnad från vad du dillar om förstår vansinnet i att släpa ut henne mot hennes vilja så kan han de facto inte hämta henne. Med andra ord motsatsen till det du skrev.
  • Anonym (Öh)
    Brumma skrev 2017-07-19 19:04:06 följande:

Självklart ser jag inte det som rimligt. Har jag uttryckt det?

Men visst kan han åka och hämta henne efter överenskommelsen. Det är möjligt att hon även då vägrar att följa med men lika troligt att hon isåfall åker med.

Jag skrev att barn lyssnas på. Men inte har bestämmanderätt. Exakt VAD i det tolkar du som:

1. Att han inte ska lyssna på sin dotter?

2. Att jag anser att han skall släpa ut sin dotter mot hennes vilja?

Vad exakt anser du att jag skrev? Verkligen skrev och inte vad du läste mellan raderna alltså?

Du har verkligen otur med att få fram dina budskap du.
  • Anonym (Öh)
    Jesper f skrev 2017-07-19 20:46:11 följande:

Tycker jag nog inte, jag håller med "Bruma" i det här fallet, det är DU som tillskriver motiv, handling och gärning, genom att lägga till och dra ifrån som det passar dig. Har INGET med ursprungliga budskapet att göra. När man måste ta till rena tillhugg för att man inte har några argument kvar, är liksom idén med diskussionen redan förlorad och tillför tråden - ingenting.

Det kan jag förstå att du gör. "Tillhugg", ha ha!
Svar på tråden 14åring vill ej resa med