Inlägg från: Leopardtoffla |Visa alla inlägg
  • Leopardtoffla

Resa med barn, när ?

Vi är två äventyrliga personer som nu ska få en bebbe i januari!

Vi älskar å resa å har funderingar på att åka nästa vinter, när bebben är 10-11 månader.

Vi åker helst på långresa till Thailand, indonesien eller liknande.

Har ni rest tidigt med ert barn?

För å nackdelar?

Vilken ålder hade bebben när ni åkte?

Berätta allt ! ????

• Svar på tråden Resa med barn, när ?
  • Leopardtoffla
    annabellelee skrev 2017-07-15 13:25:21 följande:

Tänk på det här med mat också. Vår son åt mest barnmat, och det fanns gott om samma sorts burkar som i Sverige på Nya Zeeland så vi tog inte med något hemifrån utan fixade på plats. Han lärde sig äta vanlig mat under resan eftersom han ville äta det vi åt.

Jag vet inte hur det ser ut med barnvänlig mat i Thailand. Jag har rest där själv, men då var jag mest intresserad av den lokala ganska starkt kryddade maten som kanske är svårt för en svenskt barn att äta av - eller ska ni bo på något all inclusive hotell med svenska köttbullar?

Va härligt ! De känns som en skön ålder då barnet inte e för stort heller å trotsar;D

Vi gillar att röra på oss å se olika platser så det lär inte bli ett å samma hotell. Sånt ska ja kika vidare på när de e Aktuellt! För hur mkt man som helst kan man ju inte ha med :/
  • Leopardtoffla

[quote=77842868][quote-nick]gruvan skrev 2017-

Hur länge planerar ni att vara borta? Hur har ni tänkt bo? Ska ni resa runt till olika ställen eller bo på ett och samma?

Efter vår resa känner jag att jag har rätt bra koll på det här med att resa med bebis så om du undrar nåt annat eller vill ha andra tips (packning mm) är det bara att fråga, här i tråden eller skriva till mig! :)[/quote]

Men taack för super tips! Vi kommer inte åka innan de första vaccinen är tagna, de e helt klart iaf !

Var i thailand var ni?

Ja tror de blir 3 - 4 veckor. Båda är egenföretagare så kan inte vara borta för länge. De blir medt troligt olika ställen då vi gillar att se nya saker. :) har vart i thailand cambodia vietnamn å indonesien förut så stlrt chans e kanske att vi tar thailand eller indonesien eftersom man vart där å de känns rätt skönt å känna till något :)

Tack så mycket! De ska ja absolut göra :)

När började er bebis sova i sele?

• Leopardtoffla
    gruvan skrev 2017-07-16 10:53:05 följande:

Men taack för super tips! Vi kommer inte åka innan de första vaccinen är tagna, de e helt klart iaf !

Var i thailand var ni?

Ja tror de blir 3 - 4 veckor. Båda är egenföretagare så kan inte vara borta för länge. De blir medt troligt olika ställen då vi gillar att se nya saker. :) har vart i thailand cambodia vietnamn å indonesien förut så stlrt chans e kanske att vi tar thailand eller indonesien eftersom man vart där å de känns rätt skönt å känna till något :)

Tack så mycket! De ska ja absolut göra :)

När började er bebis sova i sele?

Ja, mellan dos 2 och 3 och efter mpr tycker jag är perfekt att åka. Biverkningarna efter mpr kommer dock efter ca två veckor, kan vara bra att tänka på.

Vi var några dagar i Bangkok, sen hyrde vi hus på Koh Samui, sen blev det hotell på Koh Tao och Koh Phangan, en natt till på Koh Samui innan vi flög tillbaka till Bangkok ett par nätter. Vi var två månader i Thailand. Det är väldigt lätt att resa med barn i Thailand (och resa runt med barn) så det kan jag verkligen rekommendera! Och det är smidigt och går snabbt att flyga inrikes för att spara tid och energi.

Vår tanke va att åka till koh tao , koh phangnang 0 koh Samui! Vi ääälskar koh tao! ???? känns skönt å åka dit man vart när de e första resan med bebbe. :)

Riktigt hjälpsamma tips! Tack så mkt
Svar på tråden Resa med barn, när ?