Inlägg från: Anonym (AR) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AR)

I kväll skulle jag vilja ringa min mamma ...

... men det går inte, hon dog 2011. Hon skulle ha berättat om vädret där, om hunden och att hon sovigt dåligt i natt. Jag skulle ha berättat om mitt barns framgångar och svårigheter, hon skulle ha sagt lugnande saker om att allt ordnar sig, och att mitt barns svagheter är egentligen dess styrka. Hon skulle ha delat med sig av oanade insikter om barn just i mitt barns ålder. Vi skulle ha debatterat senast händelserna i världen och vi skulle fått varandra att skratta. Hon skulle inte ha förstått mitt liv, men varit positiv till allt ändå. Hon skulle ha lyssnat till allt jag hade att sägs, med största intresse. Och varit positiv till allt. Hon skulle ha fått mig att må bra. Hon fick ett gott och långt liv, men jag önskar att jag kunde ringa henne i kväll ...

• Svar på tråden I kväll skulle jag vilja ringa min mamma ...
  • Anonym (AR)
    Anonym (fjäder) skrev 2017-07-13 21:08:19 följande:
    Beklagar din sorg. Hoppas du har någon annan att prata med. Väldigt fint skrivet. <3

Tack! Jag har andra att prata med, men just det där extra som mamma tillfogade mitt liv, det finns inte mer. Jag klarar mig ändå, men ibland tillåter jag mig att känna sorgen.
  • Anonym (AR)
    Anonym (L) skrev 2017-07-13 21:13:39 följande:
    Kram <3

Tack!
  • Anonym (AR)
    Anonym (asdf) skrev 2017-07-19 16:13:46 följande:

Jag har varit där (en gång av två) och visst är det ledsamt. Nästan exakt 4 år sen nu min mor dog i cancer vid 59. 

Kul för ditt ex då, men jag har väl inte skrattat åt ts? Ifrågasätter bara om varför man skapar en tråd (utan diskussionsunderlag) 5 år senare om saker man vill ringa och prata med sin döda förälder om. Vill ts ha uppmärksamhet i form av "styrkekramar" från främlingar?

Hej! Jag har gått vidare i livet (vad som nu menas med det, jag saknar fortfarande mamma men tillbringar inte kvällarna snyftandes på min kammare), och har inte läst här på ett tag. Jag började tråden pga en plötslig, stark längtan efter min mamma, och eftersom jag inte kunde kommunicera med henne, vände jag mig mot cyberrymden, eftersom jag trodde att flera skulle känna igen känslan. Var det fel? (Svar: nej). Är inte ute efter uppmärksamhet, kramar från främlingar eller vad du nu drar till med, men nog är det lite trösterikt att höra att andra har samma känsla ibland. Verkar som om du inte sörjer din förlust längre, men det gör jag. Min gamla mamma saknade fortfarande sina föräldrar, trots att hon inte tänkte dagligen på detta. Tycker du det är konstigt? Inte jag. Inget av det som är väldigt viktigt, dör någonsin (=väldigt fri översättning från fransk författare). En bit av döda, älskade personer lever för alltid i mitt hjärta. Det hindrar mig inte från att njuta av livet, skratta, planera, älska levande människor, eller skriva på FL.
Svar på tråden I kväll skulle jag vilja ringa min mamma ...