Inlägg från: Klassförsting |Visa alla inlägg
  • Klassförsting

Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?

Behöver barnet lägga sig redan 19:30?

Mitt äldsta barn gjorde det i den åldern, men min yngsta lägger sig 20 - 20:30. Och hon är än så länge bara tre. Sömnbehovet är olika stort, kanske tillhör ert barn gruppen med litet sömnbehov?

Att ge sömnmedel låter väldigt drastiskt. Vilken läkare skriver ut det? Kan han inte få ligga och kramas med er eller gosa i soffan där ni pratar/ser på TV eller så? Det låter lite som att ni skapar en kamp som inte egentligen behövs.

• Klassförsting
    Lilla Götet skrev 2017-07-14 07:58:21 följande:

Nej, jag har varit otydlig om omständigheterna kring medicineringen plus att du verkar dragit egna slutsatser. Han fick det utskrivet i vintras och det var inte för att han inte somnade kl. 19:30 det var för att han somnade kl. 23 och var dö trött hela dagarna så han grät. Tog 4-5 timmar att natta och jag är själv med två barn i perioder. Läkaren skrev ut det för att han resonerade som så att det var bättre för vår son om föräldrarna var mentallt friska och inte gick in i väggen än vad det var skadligt med sömnmedel.

Ajdå, ja det var lite annorlunda än det såg ut som. Kämpigt. Har ni provat att gosa med honom vid nattning för att få honom att lugna sig?
  • Klassförsting
    Klassförsting skrev 2017-07-14 08:20:25 följande:

Ajdå, ja det var lite annorlunda än det såg ut som. Kämpigt. Har ni provat att gosa med honom vid nattning för att få honom att lugna sig?

Läste ditt svar nu!

Vår yngsta kan man inte läsa bok för ibland, för hon vill se bilderna. Då funkar ljudbok bättre.
Svar på tråden Det är ett helvete att natta vår son sen dag 1 och han är nu 5 år. Hjälp!?