Hur mycket handlar ni kläder, skor för varje månad?
Som frågan lyder är jag nyfiken på hur mycket ni handlar kläder skor smink eller annat till er själva för varje månad eller hur ofta?
Som frågan lyder är jag nyfiken på hur mycket ni handlar kläder skor smink eller annat till er själva för varje månad eller hur ofta?
Brukar bli var tredje månad jag handlar då det är en speciell kollektion som kommer ut då som jag samlar på.
Brukar komma ett 2-pack tröjor och ett 2-pack klänningar runt samma tid för 149kr per 2-pack så 300kr där och sen köper jag alltid något eller några plagg till mamma också för runt samma summa.
Smink är bara när något väldigt specillet har kommit som idag när jag såg NYX cosmic metals lip cream och köpte 2 färger ( Out of this world och Celestial Star).
Skor har jag inte köpt på säkert 10 år då de jag har håller än och ser fina ut, till och med mina vinterskor.
Vad intressant att höra hur ni prioriterar. Ni påverkas inte utav media eller vänner e?er så och blir inspirerade utav att handla? Klart det handlar väl om intresse eller inte också.
Handlar sällan kläder, make up eller annat! Minns när jag var yngre (20 årsåldern) då kunde jag springa på stan var o varannan helg o köpa nytt : ) men idag (37år) är det inget jag varken prioriterar , behöver eller tycker mig ha råd!
Köper hellre inredning till huset eller sparar till en resa än handlar för en 500 hit o dit!
Ofta blir det en större inköpssväng 1-2 G/år då jag får lite inspiration och köper det jag behöver o vill ha! Högst oklart för hur mkt (kanske 3000kr/år?) men oftast inga jättesummor, dyrast är nog oftast sminket i så fall! Köper gärna lite dyrare märken!
Kan få sug efter något fint ibland men oftast konstaterar jag att jag i slutändan inte behöver det extra "märkes" plagget och så slutar det med att jag sparar pengarna till annat!
Den här månaden har jag faktiskt shoppat loss för ca 330kr till mig själv men det är nog första gången i år.
Barnen växer något jävulskt båda två just nu så jag har fått köpa nya vinterskor till dem tre ggr i vinter, och båda behöver nya byxor (kan inte ärvas då de slits ut) och dottern fick ett par klänningar.
Till barnen snittar jag nog på typ 600/månad i kläder och skor
När jag var singel utan kids la jag nog typ 1000/månad på kläder och skor åt mig
Vad intressant att höra hur ni prioriterar. Ni påverkas inte utav media eller vänner e?er så och blir inspirerade utav att handla? Klart det handlar väl om intresse eller inte också.
Det kan gå ett år när jag inte handlar. Senaste halvåret har jag dock handlat för 12000:- och även 5 par skor (inkl vandrarkängor).
Okejbintressant att hör. Jag har lite dåligt samvete över att jag har handlat för knappt 1000 kr denna månad men inte handlat sedan januari så kanske jag inte behöver ha då.
Så spännande med andra människors åsikter kring det hur mycket det är okej att unna sig själv. Jag har också ett barn hund och hus som givetvis kostar pengar men jag tycker ändå att jag förtjänar att unna mig något ibland har ju inte fortsatt att leva för att jag fått barn hus och hund. Jag tycker att man är värd att uppmuntra sig med något fint emellanåt som ett bevis på att man sliter med allt. För mig blir det en uppmuntran åtminstone.
Jag handlar nog för mellan 500 -1000:-/mån till mig själv, främst kläder. Till barnen och maken ungefär detsamma skulle jag tro... vet att jag shoppar lite för mycket men barnen växer ju så snabbt och jag sliter mycket på kläderna i yrket (förskollärare) eftersom jag måste tvätta dem typ hela tiden ????
Till mig själv?
Ca 1000-1500 kr med kläder, skor, smink, hårvård. Ungefär. Men handlar ofta mer sällan men handlar då mycket.
Ett par tusen de sparsamma månaderna
Så spännande med andra människors åsikter kring det hur mycket det är okej att unna sig själv. Jag har också ett barn hund och hus som givetvis kostar pengar men jag tycker ändå att jag förtjänar att unna mig något ibland har ju inte fortsatt att leva för att jag fått barn hus och hund. Jag tycker att man är värd att uppmuntra sig med något fint emellanåt som ett bevis på att man sliter med allt. För mig blir det en uppmuntran åtminstone.
Inte mkt alls, spenderar mest pengar på dottern så som leksaker, dekoration och kläder till henne. Till mig köper jag när jag behöver. Kanske 300kr månaden om man slår ut det genomsnittliga på ett år för mig själv? Till dottern blir det kanske 1000kr i månaden :)