Hur mycket handlar ni kläder, skor för varje månad?
Som frågan lyder är jag nyfiken på hur mycket ni handlar kläder skor smink eller annat till er själva för varje månad eller hur ofta?
Som frågan lyder är jag nyfiken på hur mycket ni handlar kläder skor smink eller annat till er själva för varje månad eller hur ofta?
Har nog inte köpt ett klädesplagg på 1-2 år
Inte så mkt. Vissa månader inget alls. men ett genomsnitt på hela året kanske 500 kr/mån.
Okejbintressant att hör. Jag har lite dåligt samvete över att jag har handlat för knappt 1000 kr denna månad men inte handlat sedan januari så kanske jag inte behöver ha då.
Brukar inte handla så mycket nya kläder eller skor. Det mesta jag köper är för att något gått sönder och det behöver fyllas på.
Men 2-3 ggr./år när jag sparat ihop tillräckligt så unnar jag mig något lite dyrare, Gucci är en favorit.
Vid behov. Har en kapselgarderob där det är en in - en ut som gäller så jag handlar mest när nåt är trasigt. Prioriterar däremot att köpa bra grejer när jag väl handlar så de månaderna springer det iväg istället. Smink använder jag däremot aldrig, men nån parfym eller hudkräm då och då kan det bli.
Aldrig smink. Övrigt handlar jag när jag behöver. Det blev en t-shirt i våras och ett par shorts förra sommaren. Skulle väl tippa på att det blir allt mellan 500 och 2000 kr/år beroende på om jag måste köpa skor det året eller inte.
Jag blir en snåljåp när det gäller kläder till mig själv, lagar och lappar och bär tills dom faller i trasor.
Men så är kläderna till vardags bara till för att jag inte ska frysa ihjäl.
Så mitt klädkonto är lågt.
Men i våras köpte jag en helt ny garderob, jag skulle på kryssning i 3 veckor och insåg att jag knappt hade ett plagg som jag kunde visa mig i på båten.
I stort sett noll. Hatar att köpa kläder, gör det på second hand när jag absolut måste. Skor är möjligen ett par per år, men tveksamt.
Allt från 0:- till 20000:- beroende på vad som behövs inhandlas
Inte speciellt mycket, oftast inget alls.