Delilah2001 skrev 2017-10-05 20:14:50 följande:
Hur ser era dagar ut med era bebisar?
Här har vi inga direkta rutiner känner jag.
De veckorna vi inte behöver gå upp tidigt, ligger vi länge i sängen. Bebis sover och snuttar. Går upp vid 11.
Sen är det frukost och kaffe. Duscha och klä på sig (om Lucas håller sig lugn)
Mycket är beroende på hans humör, är han lugn så hinner jag med både plock hemma, dusch och sminkning.
Men oftast gnäller han, och då blir det en tur till mataffären. Alltid något som behöver handlas.
Hämtar jag storebror så gör jag det kl 15. Sambon kommer hem vid 16.30, sen är det matlagning, tvätt och annat.
Vi brukar lägga oss vid 23, då är Lucas vaken och glad och ligger gärna och pratar med oss en stund i natten innan han somnar :)
Antingen sover han hela natten och vaknar vid 6 och då får han mat och vi kliver upp sen (storebror vaknar mellan 6.30-7) eller så äter han vid 4-5 och då somnar vi om tills storebror vaknar. När vi klivit upp är det ut att kissa hunden lite snabbt och ut med han i hundgården och blöjbyten på barnen och frukost till mig och storebror.
Sen åker vi till öppna förskolan på måndag förmiddagar eller kör storebror till dagis tisdag till torsdag. När han är på dagis passar vi på att mysa eller städa. Fredag-söndag tar vi dagen som den kommer.
På eftermiddagen efter vi hämtat på dagis är det promenad med hunden på schemat.
Jag är iväg och simmar måndag och torsdag kväll och söndag förmiddag så då får han va med sin pappa och bröderna.
Mat och sömn har vi inga rutiner alls på dagarna utan han äter när han är hungrig och sover när han är trött
Men brukar ge sista målet 19-20 sen är det läggdags (den rutinen är skön att fått in iaf)