Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Min lilla Moa blev två månader igår. Det är galet vad fort tiden går. I måndags var jag och badade med henne och brorsan för andra gången. Det går ganska bra även om hon blir/är hungrig när man ska bada :) har råkat doppa munnen och näsan på henne några gånger och eftersom hon inte blivit ledsen har jag gjort det medvetet några gånger. Hennes reaktion är att nysa några gånger. Kunde då inte låta bli att doppa hela huvudet lite snabbt och det blev en snopen Moa som nös några gånger. Någon som gått på babysim? Gör jag fel?/rätt? Det ör även helt fascinerande hur underkroppen alltid flyter upp till ytan.
Denna vecka har jag även köpt en graco barnstol till nedsatt pris på babya och en ergobaby adapt. Barnstolen är hopfällbar och kommer fungera finfint även till husvagn. Provade selen igår och hon var inte helt nöjd men tror att jag hade spänt åt den inbyggda spädbarnsdelen lite för hårt först och när jag hade justerat det lyckades jag stoppa hennes fot innanför midjebältet. Det gillade givetvis inte en då väldigt trött Moa.
Hoppas att hon ska trivas i selen... vi är mkt ute i naturen och på platser man inte kan köra vagn eftersom vi är orienterare. Vill kunna följa med stora sonen till start och inte sitta låst på en pall på tävlingar. Var på en tävling nyss och det blev jobbigt att bära i famnen hela tiden. Gissar att det är en vanesak och att det snart går bra att använda sele. Det står att man ska kunna amma i selen med bruksanvisningen visar inte hur. Ska man lätta på ena axelbandet eller vad gör man? Verkar så enligt en blogg jag hittade när jag googlade.
Lucas älskar att bada i badbaljan, men vi har inte vågat oss på något annat ännu.