Delilah2001 skrev 2017-10-05 20:14:50 följande:
Hur ser era dagar ut med era bebisar?
Här har vi inga direkta rutiner känner jag.
De veckorna vi inte behöver gå upp tidigt, ligger vi länge i sängen. Bebis sover och snuttar. Går upp vid 11.
Sen är det frukost och kaffe. Duscha och klä på sig (om Lucas håller sig lugn)
Mycket är beroende på hans humör, är han lugn så hinner jag med både plock hemma, dusch och sminkning.
Men oftast gnäller han, och då blir det en tur till mataffären. Alltid något som behöver handlas.
Hämtar jag storebror så gör jag det kl 15. Sambon kommer hem vid 16.30, sen är det matlagning, tvätt och annat.
Vi brukar lägga oss vid 23, då är Lucas vaken och glad och ligger gärna och pratar med oss en stund i natten innan han somnar :)
En vanlig vardag ser ut ungefär samma varje dag här!
Jag sätter klockan på 6.35...ställer om den 10-15 min och går upp och väcker de stora killarna som sätter sig vid tvn..Gör frukost och så äter vi och killarna gör iordning sig.
Oskar vaknar mellan 7.30-8.00, och de stora cyklar till skolan vid 8...
Gör iordning Oskar och vid 9 tiden ammar jag (ända målet som jag ammar fullt).
Sedan får han hänga med mig när jag gör iordning mig, bäddar sängen, plockar undan, slänger in tvätt, viker tvätt osv..
Vid 11 tiden brukar Oskar somna igen och sover i 2-3 timmar.
Under tiden gör jag lite olika saker...äter lunch, städar, grejer med fotoalbum osv...eller så sover jag med honom.
Vi har rätt lugna dagar när killarna är i skolan. Det är skönt!!
Nu är jag inte hemma varje dag såklart, men oftast. Tisdagar är det ju simskola som vi får följa med på och någon gång per vecka är det alltid nåt annat som händer..
Vid 13.30 kommer killarna hem och då är det mellis och tjafs och bråk, haha
Vid 16 kommer mannen hem och sedan blir det middag och vips är det kväll...