Inlägg från: Inte så classy |Visa alla inlägg
  • Inte så classy

Kan jag verkligen inte få flytta med min dotter?

Dixie skrev 2017-07-18 14:29:04 följande:

Kan det inte vara så att pappan planerat att flytta dit ni nu bor för att kunna ha flickan vv och blir nu lite upprörd eftersom du inte tänker bo kvar?

Du får ju fråga honom vad han menar med att allt ska bli klart?

Jag förstår ändå inte riktigt problemet... Enligt TS bor de fyra mil ifrån varandra, efter flytt skulle det vara fem mil. Kan alltså inte vara mer än en mil mellan deras nuvarande kommun och dit de planerar att flytta. Om exet planerar att flytta till deras nuvarande kommun för att ha barnet vv, är väl ändå inte en mil något problem? Det är ju en körning på 10 minuter, som de dessutom ska dela på. Det kan väl ändå inte anses skäligt att vägra pga att flickan ska skjutsas till förskola en mil bort de dagar hon är hos pappan?
  • Inte så classy
    Inte så classy skrev 2017-11-20 10:55:09 följande:
    Jag förstår ändå inte riktigt problemet... Enligt TS bor de fyra mil ifrån varandra, efter flytt skulle det vara fem mil. Kan alltså inte vara mer än en mil mellan deras nuvarande kommun och dit de planerar att flytta. Om exet planerar att flytta till deras nuvarande kommun för att ha barnet vv, är väl ändå inte en mil något problem? Det är ju en körning på 10 minuter, som de dessutom ska dela på. Det kan väl ändå inte anses skäligt att vägra pga att flickan ska skjutsas till förskola en mil bort de dagar hon är hos pappan?
    Ojdå, missade att det här var en supergammal tråd! Sorry!
Svar på tråden Kan jag verkligen inte få flytta med min dotter?