Kan jag verkligen inte få flytta med min dotter?
jkenils skrev 2017-07-09 20:47:23 följande:
Mycket möjligt. Det kanske det var, men jag trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle bli såhär kämpigt!
Men absolut, tack för uppläxningen!!
Du skriver att hans umgänge inye kommer att ändras, men om han skulle flyttat närmre så omöjliggör du ju nu detta genom din flytt. Det kanske inte är helt förvånande att han motsätter sig det då.
Och ja, jag förstår att han kunnat flytta tidigare men möjligt är ju att det är nu det skulle kunna fungera ned arbete osv?
Men rent krasst är det såhär..
DU får flytta som du vill. Dottern får inte men får inte heller bo ensam. Om du flyttar utan påskrift kommer skatteverket göra en utredning om var barnet bor och folkbokföra barbet där. Då kommer barnet även bli inskriven i den skola som hör till folkbokföringsadressen.
Dock, eftersom pappan kontaktat en advokat KAN det ju innebära att han gör slag i saken och flyttar. Begär han boendet är möjligheten stor att han får det eftersom barnet kommer ses som rotat där ni nu bor. Så risken är att du flyttar men kommer bli umgängesförälder.
Så frågan är väl hur stor chans/risk det är att pappan flyttar och begär boendet? Och om det är ngt du är villig att riskera?