Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Varför tigger folk i t-banan?

Eftersom det är noll tolerans mot att vara påverkad av droger eller alkohol när man bor på "övernattning" för hemlösa så vill dom hellre bo på gatan. Sen går inte dessa pengar till "mat och boende" utan till deras missbruk. Vissa som tigger är ju synligt påverkade med böjda knän och tunga ögonlock och jag är ju inte korkad. Jag fattar ju vad dom pengarna går till.

• viseversa

Jag ger aldrig pengar till tiggare. Om du menar romska tiggare så finns det inte bostäder och sängplatser åt alla då det är så många.

• viseversa
    Queennr1 skrev 2017-07-09 14:14:22 följande:
    Nu är du ute och cyklar. Stockholm har flera akutboendet med drogtolerans. Man får dock ej vara hothotfull och måste tillhöra Stockholm stad.
    Okej. Då är det olika för stället jag var på och lämnade kläder fick dom inte vara synligt påverkade av alkohol eller droger när dom kom dit. Och dom fick absolut inte ha med sig droger eller alkohol. Men nej dom tog inte prov på alla som kom heller. Kände en som jobbade där. Just då var det inga andra där än personalen då det var mitt på dagen. Men han berättade hur det funkade där och på flera andra liknande ställen. Men nej det kanske inte är så överallt.
Svar på tråden Varför tigger folk i t-banan?