• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Chimsi

Hoppar in här, precis fått plus och om jag räknar rätt så är BF slutet på April. Hur tidigt ringde ni barnmorska för boka tider?

• Jess1233

Tjejer!!! En fråga!

Har ni sex nu med er partner nu när ni precis plussat?

Är så orolig att man ska få missfall...

• AishaK
    Jess1233 skrev 2017-08-13 19:38:24 följande:

Tjejer!!! En fråga!

Har ni sex nu med er partner nu när ni precis plussat?

Är så orolig att man ska få missfall...

Du behöver inte oroa dig man kan absolut inte få missfall av att ha sex :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-12 20:20:26 följande:

Ja verkligen, får försöka vara mer positiva än oroliga :)

Åhh, de är ju inte långt kvar nu för dig, jag har UL 22/8 :O:D och tycker de tar sååååån tid!

Hahah, stackare.. drygt att sitta så o nästan vänta på att få åka hem :P

Ja skiysvårt, tycker jag känner nånting i alla fall men känns obekant, sen när de slutar, tex på morgonen så känner jag inte så mkt o tror då de värsta.. att jag typ bara är förstoppad och inte gravid alls.. Hahaha!

Nej, nu är det nära!! Är så sjukt nervös!

Haha, tänker precis som dig ibland. Har nog bara ätit för mkt och är förstoppad ;)

Då har du lite drygt en vecka kvar.. låång tid! Men en vecka går ju ändå snabbt! Nästan bättre på ett sätt, då vet du att det ska finnas hjärtslag. Jag är bara 6+0 på tisdag och det kan ju va att det inte syns.. även om fostret lever. Sist gjorde vi ul 6+3.. så nu nojar jag över det med!

Hopplöst ;)

Har du haft en bra dag annars?

Mitt humör har varit helt galet idag, skrikit och gråtit omlott känns det som.

Någon mer som är så hemsk i humöret?
  • AishaK
    Chimsi skrev 2017-08-13 19:12:48 följande:

Hoppar in här, precis fått plus och om jag räknar rätt så är BF slutet på April. Hur tidigt ringde ni barnmorska för boka tider?

Stort grattis! Jag ringde bm 2 dagar efter jag plussade. Är i vecka 5 och ska på inskrivning nästa vecka.
  • Strandhem

Ett tips tjejer! Förstår att alla längtar etter att göra ett UL och se ett tickande hjärta. Även jag är sjukt nervös.
    Dock borde ni egentligen vänta tills iallafall vecka 8+0. Min bästa väninna är gynekolog och enligt henne så går det i stort sett alltid bra om hjärtat slår EFTER 8+0.

• GravidFetaMorsan
    Mrshallon skrev 2017-08-13 14:16:02 följande:

Går även bra att skicka pm till mig med mejladress alternativ namn + hur er profilbild ser ut på facebook så lägger jag till er i den nya hemliga bf gruppen som Bodil skapat :)

Är det ok att hoppa in i gruppen lite senare? Har ingen Fb i nuläget, men det kanske ändrar sig :)
  • Linda2barnsmamma
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-13 21:26:11 följande:

Är det ok att hoppa in i gruppen lite senare? Har ingen Fb i nuläget, men det kanske ändrar sig :)

Ja har heller inte FB, känns som man är den enda ...:P

Ja är i v 13 på tisdag. Ska göra blodprov i morgon inför kub testet den 21e. Usch ja är så nervös trots att jag gjorde ultra när ja va i v 10
  • GravidFetaMorsan
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-13 22:45:04 följande:

Ja är i v 13 på tisdag. Ska göra blodprov i morgon inför kub testet den 21e. Usch ja är så nervös trots att jag gjorde ultra när ja va i v 10

Haha visst känns det så :-P

Åhh spännande! Är lite för ung för att göra kub i mitt landsting.
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-13 22:45:04 följande:

Jag har inte FB jag heller! Så du är inte ensam ;)

Usch för att vara nervös! Men om allt såg bra ut på det tidigare UL så ser det säkert bra ut nu med :)
Svar på tråden BF april 2018