Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF april 2018

Snorhyveln skrev 2017-08-15 21:24:17 följande:

Åååhhh va kul, grattis igen :)

Förstår, jag kommer storböla om de finns en liten räka i magen som mår bra :D

Och va skönt att de kunde säga att allting hittills såg bra ut och stämde + att ni får komma tillbaka på en till kontroll, var de för att ni ville det själva? :)

Idag var första jobbdagen efter semestern, jobbigt när man har annat att tänka på, men de gick ganska bra ändå. Var dock rädd att arbetsbänkens skulle se min svullna mage :P

De är lite för nyfikna av sig o tror att man är gravid så fort man gör ngt annorlunda..

Men annars har jag känt av mina ganska så ömma bröst, småsvullen mage, lite magknipaktig känsla?, och lite svagt illamående imorse påväg till jobbet.

Men inte så mkt annat. Tog ett fyrtioelfte graviditetstest idag bara för att lugna mig själv..

Åh, tack snälla du :) ja, det var så skönt!!!

Har nog knappt fattat det än, hade nog ställt in mig på att det inte skulle finnas något hjärta där inne som slog.. och så fick vi inte titta på skärmen direkt själva heller så den stunden innan han sa att han såg ett hjärta kändes som timmar!!

Vilket mirakel det är alltså.. 5.4 mm lång och ett litet hjärta <3

Håller alla tummar för att du får ett lika bra besked nästa vecka! Var det den 21:e?

Dem erbjöd kontrollen om 2 veckor själva, just för att hålla koll och göra oss lite lugnare iom alla tidigare förluster.

Idag mår jag riktigt blä.. fy så illa jag mår :/

Har mått illa innan oxå men då har det hjälpt att äta nåt. Hjälper inte längre.. så jag typ ligger och mår illa hela tiden.

Vad drygt att börja jobba mitt i all oro! Jobbar du heltid? Har det gått bra idag?

Själv börjar jag på måndag.. ser inte fram emot det med detta mående och trötthet.

Så arg och sur som jag är så lär dem märka nåt.. magen blir ganska stor oxå med svullnaden så den får gömmas på nåt sätt. Den brukar va hyfsat platt annars.

Din med eller?

Testat nåt idag? ;) haha, jag förstår dig! Det skapar någon slags trygghet. Men nu har jag inte köpt fler tester så jag ska försöka låta bli!

Blir ju sååå dyrt!
  • Hoppas7910
    Malinmana skrev 2017-08-16 08:12:41 följande:

Hejsan, jag ansluter mig gärna :) Jag plussade nu imorse. Ett mycket svagt clearblue men i kombination med mina ömma bröst så blir det istället tydligt :) v 3+3 bara , skulle väntat till på fredag men fixade inte det! Haft två mf på raken tidigare i år så jag är lite försiktigt glad...

Grattis till plusset :)

Hoppas, hoppas det går vägen denna gången!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-16 16:59:46 följande:

Usch.. jaa de få sekunddrama är läskiga :(

Ja de hoppas jag med, på tisdag nästa vecka (22:a) är så häkla nervös och vet inte vad jag ska tro :/

Va snällt att de själva ville kolla upp o lugna er, alla är ju inte så dessvärre :/

Usch.. ja man ska akta sig för vad man önskar :)

Nej, jag jobbar 75% men varit intensivt nu första veckan, och nästa vecka ska vi ha inskolning med Lilltjejen så de är allt på en gång och inte lite heller!

Jobbar du heltid?

Min mage verkar vara smått svullen till o från, på kvällen upplever jag den mer svullen också är jag lite gasig ;D har fortfarande ömma bröst men har inte mått illa av någon grad på några dagar, kan ju vara för att jag äter regelbundnare nu när jag börjat jobb.

Men känner mig i te jättegravid :( vill ju känna mer!! :)

Har inte testat idag.. haha! Och tror inte jag ska göra de mer eller, orkar inte hålla på o få en massa hopp om de nu går åt pipan :/

Vill veta nu nu nu hur de är!!!!

En dag närmare till UL nu för dig!! Vet att dagarna dit är plågsamma.. man vill bara veta!!

hur mår du idag? Funkar det på jobb och förskola för lilltjejen?

Vi ska börja skola in i mitten på november så jag kan tänka mig att det blir jobbigt!!

Jag jobbar bara lite än så länge och ganska oregelbundet. Sambon jobbar 5 skift så när han har sin frivecka passar jag på att jobba. Har funkat helt okej hittills! Snällt av mitt jobb att gå med på det :)

Idag har jag varit lite mindre trött och inte illamående hela tiden.. skönt på ett sätt men du vet.. då kommer tvivlen! Har lillen där inne slutat växa nu?

Suck för alla dessa tankar.. :(

Bra du hållt dig från testandet :) försök härda ut till tisdag!!

Jag håller alla mina tummar för dig :)

Var i Sverige bor du? Om jag får fråga :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 11:50:48 följande:

Hur mår ni alla i tråden? :)

Snorhyveln skrev 2017-08-21 18:52:22 följande:

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!

Hej :)

Ville bara önska dig stort lycka till idag!! Håller alla tummar och tår vi har här hemma! Uppdatera gärna sen!

Har mått så dåligt så jag har knappt orkat göra något mer än att ta hand om lilla Ellie här hemma. Som naturligtvis blivit stormförkyld.

Var hos läkaren igår och fick nåt utskrivet mot illamåendet, får hoppas det hjälper!

Har ingen ork eller lust till nåt utan mår bara superilla :/

Får hoppas det betyder att bebis mår bra!!

Gick in i v 8 idag iaf.

Bor förresten i Perstorp i Skåne så det är lååångt iväg från dig!

Lycka nu till idag! Kram
  • Hoppas7910
    Carolinam skrev 2017-08-18 13:13:27 följande:

Å vad roligt!

Jag har också precis plussat (igår)! Trodde att jag var sjuk, har varit helt utmattad, yr och illamående i tre-fyra veckor och gick till läkaren, kom som en chock men nu känner jag(vi)bara lycka!

Trodde inte jag kunde bli gravid då jag haft anorexi i många år, började en ordentlig behandling i april och har ökat i vikt och känner mig så mycket friskare och nu mår kroppen tydligen bra eftersom jag blev gravid.

Som vi längtat! Också bf i april :)

Känns tidigt ännu, är orolig att något ska hända.. håller verkligen alla mina tummar att det ska gå vägen

Vad roligt för dig!! Grattis :)

Speciellt med tanke på ditt jobbiga bagage. Har liknande erfarenheter.

Hoppas allt går bra för dig!
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-21 19:20:21 följande:

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))

Lycka till på kuben idag!! Hoppas det går bra :)
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 14:25:12 följande:

Allting gick och såg bra ut. Blev framflyttad 1 dag. Så v 14 (13+1) idag :) BF 25e feb

Så roligt och skönt för dig / er :)

Alltid kul att bli flyttad framåt! Om än lite ;)

Då är du en hel del veckor före mig!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-22 14:32:54 följande:

Tack så jätte jätte jätte mycket :)

DEt gick tack o lov bra :) fäde fanns en bebbe där inne med ett hjärta som fladdrade :) vart så glad att jag började storböla där i gynstolen.. så där hysteriskt t om..

Har vart så oroligt orolig så länge att de bara brast för mig :)

Vart t om frampetad 1-2 dagar så de känns superskönt <3

Har inte haft så mkt symptom de senaste och trott de varit kört pga de, men har märkt att jag har en lite putig mage så måste ha "stora" tröjor så de inte syns, men också mått illa till o från varje dag nästan Sonj nappar hjälp med mat och så lite ömma bröstvårtor. Men så har allt flaxat instyrka o man blir nervklen igen.. men nu vet jag att de iaf ligger en bebis där inne trots allt detta flaxande i symptom!

Oj så långt, jäklar va synd :/

Åh så glad jag blev för din skull nu!!! Så underbart skönt :)

Det är helt okej att gråta hysteriskt just där! Haha, när det är av lycka så ;)

Kul du blev lite framflyttad oxå! Vad satte dem på dig nu då? 7+4-5 eller?

Verkligen jättekul att det fanns en liten bebis för inne med fina hjärtslag <3

Ja, eller hur? Verkligen synd att det är så långt iväg :( vet knappt hur långt det är men jäkligt långt iaf..

du ska se att alla symptom kommer som ett brev på posten nu säkert ;) hoppas du slipper så mkt illamående iaf.

Min mage putar oxå ut ganska mkt.. jämfört med vanligtvis iaf.

Känner mig som en ballong! Och magen funkar inte precis som vanligt.. :/

Illamåendet är galet jobbigt. Och så hemskt sur så jag kan knappt prata med folk.

Sambon måste tycka jag är underbar! Haha!

Om en vecka ska jag på UL igen, hoppas det ser bra ut då med! Oron smyger ju
    Är
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 19:45:25 följande:

Ja det är ju det :) men alltså min mage har varit KATASTROF av nervositet och nu äntligen börjar magen lugna sig.. Haha.

Men förlossningen, halsbränna och illamående varvar varandra hela dagarna.... Men nu vet ja att det ändå leder till nått fint så då kan man stå ut

Jag förstår dig! Nervositeten är helt galen!!

Så skönt för dig att du äntligen kan slappna av lite.

Haha, hoppas du inte har en förlossning var dag ;) Gud så synd jag tycker om dig då!

Men japp.. illamående och trötthet och värk i lederna är inte kul!

Men tänker man på att det är för bebis skull blir det lite lättare :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-24 10:22:34 följande:

Hahaha.. ja verkligen! Grät när jag ringde sambon och när jag kom hem, haha!

AA, hon mätte den till att jag ver i 7+5 och enligt första mens så skulle jag vara 7+3, så de känns ju bra :) beräknad förlossning blev i nuläget 6 April :D

Vette sjutton vad min kropp håller på med, men man märker verkligen att varje graviditet är olika, då mina symptom varierar från dag till dag och kan vara borta hela dagen för att sen komma igen på kvällen, känns som om magen ska explodera o få mens typ :D

När Ska du på ul då? Vi kommer nog försöka få kub, om inte så tar vi privat.. vi vill båda se bebisen igen så vi vet att den finns Ivar i vecka 13-14 men också se om de finns någon risk.. då har man ju sätt att allt är bra ända tills de passerat de mer riskfyllda veckorna :)

Ska till barnmorskan om två veckor för inskrivning också..

Men jag får tills dess lugna mig med att kolla på VUL bilden jag fick med hem..

Jadu, jag är så trött/svagt illamående så ofta att sambon känner sig utfryst ;) stackarn får aldrig nån kärlek :P

Jag hade som tur var min sambo med mig :) han har ff semester så han kunde följa med. Skönt!

Okej, då är du inte så långt före mig :) jag har bf 9 april som det ser ut nu.

Så härligt när man får med sig en liten VUL bild hem <3 Titta och njut :)

Ska på nytt VUL på tisdag nästa vecka och ser det bra ut då så blir det kub för oss. Jag är typ gammal som gatan så jag blir erbjuden det. Alltid skönt att få se bebis igen och få fler undersökningar. Hjälper ens nervositet lite iaf :)

Jag ska till BM på inskrivning på måndag, så dem har lite tid att förbereda inför kuben. Man tar ju blodprov i v 10 inför kuben.

Då känns det lite mer verkligt också :)

Ja, alltså magen är ju som i 5:e månaden på kvällen!! Herregud som den svullnar. Svårt att dölja den för folk då.

Jag fick berätta det för min chef nu i måndags då jag inte kunde åka och jobba, kräkte och mådde så kass.. så det kändes bättre att berätta varför för henne :)

Hur går det på jobb för dig?

Och ja.. stackars sambona ;) dem har nog inte det helt lätt just nu! Hihi
  • Hoppas7910
    emizz skrev 2017-08-24 20:52:54 följande:

Tyvärr såg man inget foster :( va nästan inställd på det men man kunde se en uppklaring som eventuellt va början till en ny fraviditet så har fått en ny tid om 2 veckor till läkaren.

Lycka till alla med era små liv <3

Så tråkigt :(

Men jag håller också tummarna för en ny graviditet!!
  • Hoppas7910
    emizz skrev 2017-08-24 20:52:54 följande:

Tyvärr såg man inget foster :( va nästan inställd på det men man kunde se en uppklaring som eventuellt va början till en ny fraviditet så har fått en ny tid om 2 veckor till läkaren.

Lycka till alla med era små liv <3

Så tråkigt :(

Men jag håller också tummarna för en ny graviditet!!
  • Hoppas7910
    Sassa4 skrev 2017-08-26 02:22:54 följande:

Hur lyckas ni få tidiga vul? Jag har bokat in privat ultraljud i vecka 9. Tidigare än så kan jag inte få se den lille. Hoppas allt är bra. Känner knappt någon växtvärk. Bara massa illamående och ingen matlust :(

Jag har dessvärre haft många MF och MA och vid min förra graviditet där vi äntligen fick en dotter så ingick vi i en missfallsstudie. Jag ringde samma gyn avd och dem bokade in mig på ett tidigt VUL direkt. Så dem har varit väldigt hjälpsamma och trevliga :)
  • Hoppas7910
    emizz skrev 2017-08-26 07:24:31 följande:

Tack så mycket!!!!

Trodde aldrig att man skulle kunna se det så tidigt? Har någon annan varit med om att de sett en uppklarning som visat sig vara en graviditet...kan det gå så fort efter?

Har varit i din sits så jag vet hur jobbigt det är. Men det är ju väldigt positivt att dem såg en My graviditet i ditt fall! :) det tidigaste VUL jag varit på har varit 6+0 så jag kan tyvärr inte svara på hur mkt dem ser innan. Men med en bra maskin så ser dem nog ganska mycket och väldigt tidigt. Inte själva fostret då såklart! Men att något är på gång iaf :) som i ditt fall då!

Så skönt för dig att det tog sig så direkt igen!
  • Hoppas7910
    MiaIa90 skrev 2017-11-07 13:36:27 följande:

Hej va på rul idag blev flyttad från vecka 19 till vecka 17+6. Ska tillbaka den 22 för att kolla mer på hjärtat och kön.

Vad tror ni flicka eller pojke?

Hej,

Då blev du inte flyttad så mycket tillbaka?

Kul att få komma tillbaks och se bebis igen iaf :)

Vågar inte gissa på kön, jag är inte så bra på allt det där med nub.

Ska själv på RUL på fredag :)

Nervös men Gud som vi längtar!
  • Hoppas7910
    Serah skrev 2017-11-16 16:05:39 följande:

Vad kul med rul! Och skönt med friska bebisar i magen! :D

Längtar som bara den till den 21 då det är min tur att titta till bebisen :) hoppas bara allt ser bra ut. Känner mig nervös då det alltid varit nåt som visats sig vid alla tre rul jag tidigare gått igenom :/ med trean hittades en cysta i buken som skapade stor oro innan alla prover kom tillbaka som visade på att han var frisk.

Har tre (fyra om man räknar med min lilla ängel) pojkar så jag tror detta också är en pojke som jag har i magen.

Hoppas du slipper sån oro på detta RUL:t då!

Och beklagar din lille ängel :(

Vi försökte se kön på vårt lilla Liv men nope, bebis var inte så samarbetsvillig på den punkten ;) Bara hon/han är frisk så spelar det ju ingen roll! Jag är bara så nyfiken av mig :)
Svar på tråden BF april 2018