BF april 2018
Åååhhh va kul, grattis igen :)
Förstår, jag kommer storböla om de finns en liten räka i magen som mår bra :D
Och va skönt att de kunde säga att allting hittills såg bra ut och stämde + att ni får komma tillbaka på en till kontroll, var de för att ni ville det själva? :)
Idag var första jobbdagen efter semestern, jobbigt när man har annat att tänka på, men de gick ganska bra ändå. Var dock rädd att arbetsbänkens skulle se min svullna mage :P
De är lite för nyfikna av sig o tror att man är gravid så fort man gör ngt annorlunda..
Men annars har jag känt av mina ganska så ömma bröst, småsvullen mage, lite magknipaktig känsla?, och lite svagt illamående imorse påväg till jobbet.
Men inte så mkt annat. Tog ett fyrtioelfte graviditetstest idag bara för att lugna mig själv..
Har nog knappt fattat det än, hade nog ställt in mig på att det inte skulle finnas något hjärta där inne som slog.. och så fick vi inte titta på skärmen direkt själva heller så den stunden innan han sa att han såg ett hjärta kändes som timmar!!
Vilket mirakel det är alltså.. 5.4 mm lång och ett litet hjärta <3
Håller alla tummar för att du får ett lika bra besked nästa vecka! Var det den 21:e?
Dem erbjöd kontrollen om 2 veckor själva, just för att hålla koll och göra oss lite lugnare iom alla tidigare förluster.
Idag mår jag riktigt blä.. fy så illa jag mår :/
Har mått illa innan oxå men då har det hjälpt att äta nåt. Hjälper inte längre.. så jag typ ligger och mår illa hela tiden.
Vad drygt att börja jobba mitt i all oro! Jobbar du heltid? Har det gått bra idag?
Själv börjar jag på måndag.. ser inte fram emot det med detta mående och trötthet.
Så arg och sur som jag är så lär dem märka nåt.. magen blir ganska stor oxå med svullnaden så den får gömmas på nåt sätt. Den brukar va hyfsat platt annars.
Din med eller?
Testat nåt idag? ;) haha, jag förstår dig! Det skapar någon slags trygghet. Men nu har jag inte köpt fler tester så jag ska försöka låta bli!
Blir ju sååå dyrt!