Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

BF april 2018

Hoppas7910 skrev 2017-08-22 09:31:43 följande:

Lycka till på kuben idag!! Hoppas det går bra :)

Allting gick och såg bra ut. Blev framflyttad 1 dag. Så v 14 (13+1) idag :) BF 25e feb
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-22 14:26:43 följande:

Hur fick de för dig idag? :)

För mig gick de tack o lov bra, de fanns en bebis med hjärta som fladdra, och vart t om framflyttade 1-2 dagar :)

Hej. Jo det gick bra... allt såg bra ut. Och kuben va bra. Låg risk. Så nu känns det som att jag äntligen kan pusta ut... herregud så nervös ja varit dom sista dagarna..

Jag blev oxå framflyttad 1 dag iaf. Så BF 25e feb..

Skönt att det gick bra för dig med :))
  • Linda2barnsmamma
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 15:41:53 följande:

Så roligt och skönt för dig / er :)

Alltid kul att bli flyttad framåt! Om än lite ;)

Då är du en hel del veckor före mig!

Ja det är ju det :) men alltså min mage har varit KATASTROF av nervositet och nu äntligen börjar magen lugna sig.. Haha.

Men förlossningen, halsbränna och illamående varvar varandra hela dagarna.... Men nu vet ja att det ändå leder till nått fint så då kan man stå ut
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-11-06 00:28:40 följande:

Hej!

Är de nån som haft gul flytning i lite senare veckor (18-19) men utan några onda besvär? Och allt är ok?

Fick en på pppret nu ikväll och började fundera lite...

Ja fick det runt v 16 och höll på till v 23 . Är i v 25 idag. Fick lämna urinprov på odling för att utesluta uvi. Men har inga symtom som skulle tyda på det. :) så tror inte det är någon fara .
  • Linda2barnsmamma
    MalynCazzandra skrev 2017-12-13 21:20:38 följande:

Hej! Hur går det för alla här?? Själv så är man inne i vecka 24 och känner Skrutt sprattla i magen titt som tätt. Det är en underbar känsla. Men jag har fått problem med ischias och vad som känns som foglossning redan men mest kvällstid. Det känns som tidigt?! Men men... Det är väl olika från graviditet till graviditet. Hoppas ni alla mår bra!

Hej.

Går in i v 31 på måndag. Den lille får runt så gått den kan där inne i magen så de känns som allt vänts ut o in

Ja har varit sjukskriven sen v 17 av foglossning . Inge vidare... har fått order om mer viloläge just nu pga av foglossning och sammandragningar :/

Annars mår ja bra!
  • Linda2barnsmamma
    Ciciliacissi skrev 2017-12-14 16:31:48 följande:

Vecka 31? Har du inte bf långt före april då?

Hehe jo men har varit med i denna tråd sen den startade typ :) har i februari
  • Linda2barnsmamma
    Ciciliacissi skrev 2017-12-14 20:50:56 följande:

Haha tänkte väl, blev helt snurrig o tänkte jag har räknat fel på mina egna veckor haha

Haha nej då .. Hur mår du då?? Förutom ischiasen. Denna lilla sparv ligger så högt upp jämt så mina revben är helt ömma.. Den e så bestämd redan ;)

Nu hoppas ja att liten flyttar neråt i magen vart efter så ja kan andas ordentligt igen... hehe
  • Linda2barnsmamma
    MalynCazzandra skrev 2017-12-15 19:54:25 följande:

Oh jobbigt med foglossning och sammandragningar :/ hoppas det löser sig för dig! När har du bf? :)

Jag går in i vecka 25 på måndag. Känner av mycket sprattel men ser fram emot tills bebisen är större så man verkligen känner av den.

Tog du reda på könet på bebisen? :)

Ja de e lite frustrerande ibland. Men blir kanske värre ju fler barn man har ? Ja vet inte detta är nr 3 i skaran.

Har bf 25 feb :)

Ja de dröjer inte länge för dig innan bebis rör sig mer. Denna är som ett bowlingklot här inne.. nej vi har inte kollat könet , inte på någon av dom. Har 2 flickor så kan ju få hoppas på en pojke ialf. ;)
  • Linda2barnsmamma
    MalynCazzandra skrev 2017-12-16 12:00:26 följande:

Jadu. Detta är ju nr 3 för mig med :) och vi hoppas på en tös eftersom vi har två pojkar här hemma. Ska bli spännande att se vad/vem det är som tittar ut i slutet av mars/början av april.

Vi längtar massor efter Skrutt! :D

Ja då har vi ganska lika då fast tvärtom .... Ja vi e oxå jätte nyfikna... den har redan en jäkla vilja här inne... mer vild än still

Men samtidigt så e de ju skönt när bebis rör på sig så att man vet att det är okej ...

Men ett problem....

Har såna problem med flytningar . blir helt dyngsur vissa gånger.. speciellt nattetid. o gå med skydd jämt o ständigt tar ju kål på en. usch.. Ja känner mig ju inte direkt jätte fräsch o gå runt så här jämt o ständigt...
  • Linda2barnsmamma
    sommar 77 skrev 2018-01-10 10:11:54 följande:

Har bf 30/4.

Mitt fjärde barn. Min mans och mitt första.

Ramlade för några dagar sen. Förmodligen spricka i revben. Ramlade rakt på bröstet ! Så ont!!

Så hemma från jobbet... v25....

Blir osäker om jag kommer tillbaka dit, jobbar på en skola, intensivt och många utåtagerande barn.

Någon här som är sjukskriven?

Hej.

Ja ska dock ha 25 feb men har varit sjukskriven sen v 17 pga foglossning :)

Är vårat 3e barn :)
  • Linda2barnsmamma
    sommar 77 skrev 2018-01-11 11:20:52 följande:

Linda2barnsmamma,

Fick du igenom sjukskrivning lätt? Hur länge är du sjukskriven?

Hej.

Ja blev sjukskriven fram till BF . Mycket pga av foglossningen och mitt jobb.

Var aldrig några problem med att få bli sjukskriven. :)
  • Linda2barnsmamma
    sommar 77 skrev 2018-01-11 15:59:52 följande:

Vad skönt Linda2barnsmamma att det inte var några problem med sjukskrivning. Vad jobbar du med?

Hoppas det går bra för mig på måndag hos läkaren.

Ja är undersköterska men jobbar just nu som personlig assistent. Så de e dom tunga lyften och förflyttningar som gör att ja inte kunde jobba längre.

De va min chef som låg på mig och ville för mitt bästa och min hälsa att ja skulle sjukskriva mig. Så hon skrev intyget redan i v 14. Men trotsa 3 veckor till innan ja ringde bms läkare :P

Ja håller tummarna att de går bra för dig :)
Svar på tråden BF april 2018