Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

BF april 2018

Hejsan.

Jag är i ca v 7. Så feb-mars kanske. Har tid till bm den 20e juli på hälsosamtal. Ska även boka in ett ultra men har inte tagit tag i det en :) Vet inte riktigt hur långt gången ja kan vara men ca 6-8 veckor. Har bara haft en blödning på 9 månader så vet inte riktigt när ägglossning varit ...

Men lite om mig :)

Ja är 27 år o min man 28 år. Vi har två flickor födda 2010 och 2011. Så nr 3 blir det här .

Men följer gärna med här så länge iaf :)

• Linda2barnsmamma
    Kakan53 skrev 2017-07-08 21:52:45 följande:

Jag skulle tro att jag är i vecka 4 eller nåt. Ska ringa mvc nästa vecka tänkte jag och boka in hälsosamtalet. Spännande att se vad som har ändrats sen sist :P vad man får och inte får.

Hehe ja precis. Dom andra 2 graviditeterna har ja inte haft symtom så här tidigt. Första fick ja reda på att ja va gravid i v 13 och den andra i v 10. Och de va ju flickor.. Så kanske en pojke då nu när symtomen va så tidiga ;)

Men ja kan inte släppa tanken på alla negativa saker som kan hända. Ja har blivit mer o mer nervös inför varje graviditet ... Vet inte varför... tänker väl mer att ja haft tur 2 gånger så varför en 3e gång.. heldumt tänkande.. Ska försöka att bara tänka positivt :)
  • Linda2barnsmamma
    Kakan53 skrev 2017-07-09 18:16:14 följande:

Jo men jag hajar, tänker likadant. Graviditeten med sonen gick utan några problem alls, varför skulle det gå så lätt två gånger ;/

Ja fy såna tankar man har.. usch ja. Man ska ju alltid va positiv men det är lättare sagt en gjort. Och så inbillar ja mig att symptomen minskat även fast ja mår mer illa varje dag... helknäppt..

Nä Men ska försöka va mer positiv. Får tänka att händer det nått så e de meningen. Går ju ändå inte göra nått åt :)

Har inte berättat något för barnen en. Tänkte avvakta till v12 iaf. Dom är ju 6 o 8 snart så blir jobbigt ifall det inte går vägen o förklara :P

Men ska ringa ultra i morgon bitti o se när ja kan få en tid för att se så allt ser bra ut. Kanske kan släppa tankarna lite då...
  • Linda2barnsmamma
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-13 21:26:11 följande:

Är det ok att hoppa in i gruppen lite senare? Har ingen Fb i nuläget, men det kanske ändrar sig :)

Ja har heller inte FB, känns som man är den enda ...:P

Ja är i v 13 på tisdag. Ska göra blodprov i morgon inför kub testet den 21e. Usch ja är så nervös trots att jag gjorde ultra när ja va i v 10
  • Linda2barnsmamma
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-13 22:54:46 följande:

Haha visst känns det så :-P

Åhh spännande! Är lite för ung för att göra kub i mitt landsting.

Ja fy.. värre blir de ju fler barn vi fått.. :P

Ja fast ja är 27. Här får vi göra kub som rutin :)
  • Linda2barnsmamma
    Hoppas7910 skrev 2017-08-13 23:38:57 följande:

Jag har inte FB jag heller! Så du är inte ensam ;)

Usch för att vara nervös! Men om allt såg bra ut på det tidigare UL så ser det säkert bra ut nu med :)

Haha kändes nästan som så.. :)

Ja jo ja vet att ja ska tänka så men som ja skrev ovan så här de blivit mer nervöst ju fler barn det blivit.. detta är nr 3 så tycker ja borde vara mer lugn men näää.. :P
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 11:50:48 följande:

Hur mår ni alla i tråden? :)

V.14 på tisdag... fortfarande illamående och så onda bröst. Växtvärken har kommit tillbaka och foglossning till tusen...

Ska göra KUB på tisdag... lite små nervös.. :)
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 19:24:48 följande:

Va skönt att ha kommit så långt :D

Åhh, va roligt.. varför är du orolig? :)

Jag ska på Tidigt ul på tisdag och är redan nu skitneevös :(

Ja det är ganska skönt.. :) va på ultra v 10+2 och fick se grodan fara runt. Va tvungen att fastställa hur långt gången ja va , hade ingen aning.. hehe .

Jo ja e nervös för att det ska vara nått fel. För ja vet i tusan om ja skulle våga göra fostervattenprovet ..

Är ju 3e barnet så borde inte va nervös men de blir värre för varje barn tycker ja ;)

Hur långt gången va du ? Hur mår du själv ?
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-21 18:52:22 följande:

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-21 18:52:22 följande:

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!

Och jag beklagar ditt MA.. nu håller vi tummarna att det går vägen för oss alla :)
Svar på tråden BF april 2018