Elliot1 skrev 2017-07-26 22:15:14 följande:
Varning för lite längre inlägg..
Skulle behöva höra lite av era åsikter här, hur mår ni kring ÄL? Både mentalt och psykiskt?
Har självklart läst mkt om det men tycker det är bättre med erfarenheter :)
Jag är rätt känslig med hormoner, har endel humörsvängningar när jag ska ha mens och får väldigt ömma bröst och blir svullen i magen innan mens. Under ÄL har jag inte känt så mkt men har heller inte haft riktig koll på när jag haft ÄL pga oregelbundna cykler sen jag slutade med minipiller. Har mest försökt förstå mig på min kropp efter många år med piller. Inte "analyserat" mitt mående så mkt.
Men denna månad har jag varit ganska säker på att jag haft ÄL någon gång mellan 21/7 och 26/7. Enligt min app var ÄL igår. Har känt mig rätt pigg och inte haft några ömmande bröst etc. Är på semester så haft sex varje dag utom en under dessa dagar. Men igår och idag så hände något, alltså jag har varit så sjukt TRÖTT! Helt utslagen! Igår hade jag även lite smärtor på ena sidan av ländryggen vilket jag inte brukar ha kring ÄL. Idag haft lite spänningar i nedre delen av magen, på båda sidorna.. Och som sagt helt utslagen och lite nedstämd.
Någon som känner igen sig?
PS. Skrev in mig i BIM (8/8 ungefär) men har fallit ur..
Hm.. Ja, detta är intressant, min vän menar att så mycket kan ske under kvinnans menscykel att alla borde lära sig om detta under en halvårskurs under gymnasiet :P Själv har jag inte heller koll över huvud taget, bara nu när jag för första gången faktiskt försöker bli gravid.. Men efter två månaders inkännande trots jag åtminstone att jag blir mer känslig generellt, kring både äl och bim..