• AishaK

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej hoppar in här. 24 år i september och har precis slutat med p-piller i juni efter 6 års användande. Fick p piller mens direkt och sedan äl på cd21. Positiva ägglossningstest, trådiga genomskinliga flytningar och mensvärk. Hade sex som vanligt, kämpade alltså inte att pricka in äl. 10 dagar senare kom min mens och jag var glad ändå att kroppen kommit igång direkt som vanligt. Använder mig av Natural cycles och enligt den har jag äl idag. Tog äl test måndag eftermiddag och tisdag förmiddag, dom var tydliga och starka men inte lika starka som kontrolltestet. Tog ett igårkväll och det var super svagt, tog ett runt lunch idag som också var jättesvagt. Har jag redan haft äl? Även fast jag knappt haft några äl känningar? Vas tror ni? Har bim 4/8.

Här är ett test jag tog i måndags eftermiddag, testet såg nästan likadant ut igår tisdag förmiddag, men igår kväll och idag var de super svagt.

• AishaK

Jokri85 ska köra med det hädanefter. Blir galen av att tyda alla streck, hur pass starka eller svaga dom är hela tiden, tack!

• AishaK

Jag försöker också att ta barn som det som det kommer, förhoppningsvis så blir jag gravid snart men försöker att inte stressa fram det. Förra månaden var min första månad utan p piller så hoppades på antingen positivt grav test eller mens och det var mensen som kom. Denna månaden känner jag likadant. Antingen vill jag plussa eller så vill jag ha min mens så att allt rullar på som vanligt. Men håller med dig Amazinglife om att det är spännande att vänta in bim och testa. Helst vill man testa sig en dag efter äl haha

• AishaK

Då stämmer din NC för äl testen visar ju att ägglossningen kommer att ske inom 48 timmar! :)

• AishaK

Är det någon annan än jag som har sen äl? Mellan dag 19-21 och sedan mens 10 dagar efter äl? Enligt en barnmorska har alla mens 14 dagar efter äl men inte jag tydligen! Min cykel brukar vara kring 30 dagar ändå trots sen äl

• AishaK

ereywin menar du att det är något som är fel om man bara har 10 dagar mellan äl och mens?? Någon annan som kan något om detta?

• AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-26 22:40:57 följande:
    Klicka på "kugghjulet" längst upp till höger för att citera (svara) på någons inlägg. Om du citerar för personen i fråga en avisering om det plus att vi andra ser vad det är du svarar på :) Blir lättare att följa tråden då :)
    Så här? Haha är ny här så kan inte så mycket än sorry :)
  • AishaK
    ereywin skrev 2017-07-26 22:40:02 följande:
    Nej det vet jag inte, läste någonstans bara att det ska vara 14 dagar och nu nojar jag över att jag inte ska kunna bli gravid. Men det är mer hur jag är som person xD Däremot beter sig inte min menscykel som den gjorde innan jag började på p-piller och min barnmorska tyckte att jag skulle kolla det med kvinnokliniken om det inte hade bättrat sig efter 4-5 cykler (är inne på 5:e nu), så därför tänkte jag kolla upp det i så fall. Men du borde inte oroa dig för att jag gör det :) 
    Okej jag förstår, du får gärna skriva till mig om du hör något mer om det. Är inne på min andra cykel efter p piller stopp, så hoppas på att det går fler dagar än 10 nu innan jag får min mens om den nu kommer. Hoppas på att det är ett "kom igång efter p piller problem"..
  • AishaK
    SofiaG skrev 2017-07-27 12:08:14 följande:

Nån som brukar må illa runt äl? Imorse fick jag be sambon att ligga helt stilla i sängen annars va risken stor att jag skulle kräkas :/ Om jag räknat rätt så borde jag haft ägglossning i helgen. Hade lite äggviteflytningar då oxå i ca 4 dagar. Nu är dom mjölkiga o hala så ägglossning borde ha varit? Eller hur har det varit för er?

Jag mår också väldigt illa vid äl. Vaknade upp imorse och kände att nu kommer jag kräkas vilken sekund som helst. Får även väldigt ömma bröstvårtor, känns direkt om någon råkar komma åt dom
  • AishaK

Hej alla! Jag har en fråga. I måndags eftermiddag cd17 hade jag positivt ägglossningstest. Dagen efter de hade jag ganska starkt test men inte lika starkt som dagen innan, onsdag var testet helt blankt. Alla dom här tre dagarna var utan äl känningar. Enligt testet borde min ägglossning ha skett i onsdags alltså cd19? Om jag inte är helt ute och cyklar nu. Men igår torsdag fick jag mina äl symptom, jätte ömma bröstvårtor, illamående och "mensvärk". Men jag har ännu inte fått de rikliga och trådiga flytningarna jag fick vid förra månadens äl. Förra månden var jag bombsäker på när jag hade äl. Den här månaden är jag jätteförvirrad.. idag fredag alltså på cd21 har jag forfarande ömma bröst och inga rikliga flytningar. Kan tillägga att jag slutade med p piller i juni efter 6 års användning så förra månaden var min första riktiga månad med äl och mens, det här skulle alltså vara min andra månad med äl. Finns det någon lite mer erfaren som har någon aning om vad som händer? Tacksam för svar då jag inte förstår någonting just nu.. Skedde min äl i onsdags trots att symptomen kom efteråt? Eller visade testen fel och ägget har fortfarande inte släppt än? Vad tror ni?

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017