För oss med bim AUGUSTI 2017
Tack så mycket :)
Om du har den känslan tycker jag du ska testa :) Jag känner på mig att det blir positivt! :D
Tack så mycket :)
Om du har den känslan tycker jag du ska testa :) Jag känner på mig att det blir positivt! :D
Oh no :( Det kanske bara var för tidigt?
Tjejer! Jag behöver er hjälp. Har sån sjuk ångest. Jag firade min kusin i fredags, hon fyllde 30 så det blev en hel del alkohol. Champagne, drinkar osv.. Jag hade äl den 27e juli. Alltså för 10 dagar sen. Jag har väldigt kort lutealfas och om jag inte är gravid borde jag fått min mens igår/idag. Nu till mitt problem. Jag har haft molvärk till och från dessa 10 dagar, ömma bröstvårtor o dom kliar som bara den. Jag vill mer är gärna vara gravid nu men jag är jätterädd för det tagit skada om jag nu är gravid. Kan alkoholen påverka graviditeten om det nu bara gått 10 dagar sedan äl (om jag nu är gravid, jag vet inte än). Vad säger ni? Jag tog ett test för 3 dagar sen som var negativt men antar att det också kan bero på att de är alldeles för tidigt för att visa. Nu har mina förhoppningar inför att jag kanske är gravid förvandlats till ångest. Jag dricker aldrig i vanliga fall, endast vi sådana speciellt tillfällen, jag röker inte heller, därför känner jag mig så dum. Har googlat runt i timmar och alla säger olika. Vissa säger att det inte påverkar någonting alls de första veckorna och andra säger att det är farligt med alkohol från dag 1. Snälla hjälp!
Tack för ditt svar. Så jobbigt när man inte kan tänka på annat. Jag känner mig så himla dum... Nu i efterhand så önskar jag att jag hade avstått från alkoholen men samtidigt så som du säger kan man inte stanna upp hela livet när man inte ens fått det bekräftat. Fast jag nu i efterhand aldrig kommer göra om det och festa mellan äl och bim om det nu inte tog sig denna gång. Jag har lärt mig en läxa.. och det är inte värt oron och ångesten efteråt. Men precis som du säger så skulle jag heller aldrig dricka om jag plussar, de finns inte på världskartan.
Grattis igen alla som plussat, och kram på er alla som oroar er, funderar, hoppas och väntar!
Jag blir så besviken och vill bara skriva av mig lite!
Tog ett test tidigt med antydan till streck, tänkte att det kan vara ett plus men att jag skulle avvakta lite och se hur det utvecklar sig. Ikväll tog jag ett digitalt (så onödigt!) för jag ville gärna veta innan sambon åker bort i några dagar, men det visade "inte gravid". Gjorde egentligen alla "fel" man kan - innan BIM och på kvällen istället för morgonen, men hade någon tanke på att det inte skulle göra något (dum som man är). Jag har fortfarande några dagar kvar till BIM (borde vara runt 9/8) - tror ni strecket jag såg svagt på första testet kan ha varit ett spökstreck? Och någon som fått negativt på Clearblue digitala innan BIM som sen fått ett plus efter BIM?
Jjag vet att ett negativt kan vara en graviditet iaf, men blev ändå så besviken och "tom". Varje dag sen ÄL har ju varit med ett pirr (typ "dagen innan julafton"- känslan när man var barn) och det känns så trist att behövs "lämna" pirret i väntan på nästa ÄL. Kan bara ana hur ni som kämpat länge känner er <3
Grattis igen alla som plussat, och kram på er alla som oroar er, funderar, hoppas och väntar!
Jag blir så besviken och vill bara skriva av mig lite!
Tog ett test tidigt med antydan till streck, tänkte att det kan vara ett plus men att jag skulle avvakta lite och se hur det utvecklar sig. Ikväll tog jag ett digitalt (så onödigt!) för jag ville gärna veta innan sambon åker bort i några dagar, men det visade "inte gravid". Gjorde egentligen alla "fel" man kan - innan BIM och på kvällen istället för morgonen, men hade någon tanke på att det inte skulle göra något (dum som man är). Jag har fortfarande några dagar kvar till BIM (borde vara runt 9/8) - tror ni strecket jag såg svagt på första testet kan ha varit ett spökstreck? Och någon som fått negativt på Clearblue digitala innan BIM som sen fått ett plus efter BIM?
Jjag vet att ett negativt kan vara en graviditet iaf, men blev ändå så besviken och "tom". Varje dag sen ÄL har ju varit med ett pirr (typ "dagen innan julafton"- känslan när man var barn) och det känns så trist att behövs "lämna" pirret i väntan på nästa ÄL. Kan bara ana hur ni som kämpat länge känner er <3
Alltså jag förstår inte varför jag är sååå otålig just denna månaden!! Tänker typ inte på något annat än att mensen ska komma.. Brukar kunna vara rätt avslappnad och tänka att om det inte blir något nu så fortsätter vi bara försöka. Men nu är jag typ besatt :/
BIM imorgon, har mensvärk vilket jag typ haft från och till en vecka. Tog ett test igår (Apotekets egna) som var solklart Negativt. Därför vill jag bara att mensen ska komma nu så man kan bryta ihop, komma igen och köra vidare.
Suck!!!
Okej helt ärligt nu, ser jag i syne?! Har nojat hela dagen så detta kan lika gärna vara ett spökstreck eller en skugga.. Men jag ser fan något.
Det övre testet är från igår - solklart negativt.
Det nedre testet är från ikväll - tog en stund innan det kom nåt men ändå inom feminutersgränsen tror jag.
Helt oredigerade bilder, kommer säkert känna mig asdum för att ingen annan ser..
Nu hamna bilden på snedden så det är alltså det högra testet jag ser på.. Men ser givetvis inte ett skit på denna bild!!
Jag tycker mig se ett svagt streck :)