• Elliot1

För oss med bim AUGUSTI 2017

Vick skrev 2017-08-03 10:00:55 följande:

Jag håller helt med dig - och ärligt talat har jag tyckt att det varit lite överdrivet att stressa fram ett plus innan BIM (även om jag förstår nyfikenheten, förhoppningarna och ivern). Har "suttit lugnt i båten" sedan oskyddat och inte tänkt så mycket på det. Men idag, jösses!! Hela morgonen är upp och ner - körde till jobbet med illamående och metallsmak och gjorde planer för när, var och hur jag skulle göra om jag behövde kräkas mitt på motorvägen (Hahaha!) Gick in på affären för att köpa frukost och kände lukten av att de fyllde på lösgodis på flera meters avstånd (vilket jag annars inte brukar). Och då slog det mig att det kanske är dags ändå....

Just nu känns det som när man har huvudet under vattnet - som att man går i en annan värld. Ser alla andra men är inte riktigt "med". En kopp kaffe kanske kan råda bot på det sista iaf, Hahaha =)

Härligt att höra, jag tänker precis som dig!! Väntan blir inte kortare för att man testar så det är lika bra att försöka hålla sig. Har själv BIM ungefär den 8/8 så man börjar ju såklart bli lite sugen.. Men å andra sidan så känner jag på mig att det inte blev något. Kroppen känns precis som vanligt.. Hade lite ont i mina bröst som jag brukar få innan mens men det gick liksom över!

Spännande med alla såna tydliga grejer, av erfarenhet vet jag att man kan inbilla sig endel men hoppas det inte är så för dig! Men vi får väl hålla oss i några dagar till ;)
  • Elliot1
    eriwag skrev 2017-08-03 12:02:43 följande:

Har oxå bim den 8/8 men den kan hoppa lite 1-2 dagar. Men jag tänkte testa mig på söndag kanske :) börjar bli jobbigt att vänta nu :p

Spännande! Min hoppar också.. MEn jag har en känsla av att jag har fått mens nu. Inte haft tillgång till toa så kan inte kolla.. Strax hemma så då får man väl veta om man blir besviken..
  • Elliot1
    eriwag skrev 2017-08-03 18:02:01 följande:

Ååh hoppas inte!! Då är den väll för tidig? Uppdatera när du vet <3

Det var inte mens bara en (varning för info) rejäl flytning.. Ganska tjock sådan. Vet inte vad det kan vara.. Har ont i brösten och lite spänningar i både mage och rygg - vilket brukar vara ett tecken på att mensen kommer när som helst. Så ställer in mig på det :) Min cykel har varit sjukt oregelbunden hela detta året så vet inte alltid när det händer liksom.. Men hyfsat säker på att ÄL var någon gång mellan 21 och 25 juli.. Hade en jävla massa sex på semestern så vi borde inte missat den :P
  • Elliot1
    Vick skrev 2017-08-03 19:05:57 följande:

Spännande!! Även om man inte känner något så behöver det ju inte betyda något - inget är ju mer rätt än det andra! Håller tummarna för dig! Uppdatera när du vet :)

Det var faktiskt inte mensen som kom nu men jag har på känn att den är på G.. Man vet ju såklart inte men har ont i brösten och spänningar i mage/rygg vilket brukar vara ett tecken på att den är på G.. BIM 8/8 men kan vara några dagar tidigare också. Får se helt enkelt :)
  • Elliot1
    eriwag skrev 2017-08-03 19:50:50 följande:

Flytningar kan vara ett tidigt gravidtecken. Hoppas på det för jag har oxå massa flytningar ;) fast jag har även som dig känningar i magen. Vill inte ha ett negativt test :(

Gaaah vi får vänta och se helt enkelt.. Den eviga väntan ;) Håller tummarna!
  • Elliot1

Kroppen känns konstig, brösten ömmar och magen spänner. Hade rejäl mensvärk i rygg och mage i förrgår och tänkte att nu kommer mensen. Men den lyser med sin frånvaro.. BIM på tisdag men kan vara några dagar tidigare också så börjar bli nervös nu :P Jag som aldrig testar mig tidigt blir tillochmed sugen på att köpa ett test men vill göra det lite i hemlighet och idag har jag killen med mig hela dagen. Så bara hålla sig helt enkelt ;)

• Elliot1
    mjaomjao skrev 2017-08-05 16:25:55 följande:

Har precis fått rosa/röda flytningar och mensvärk så väldans säker på vad jag har att vänta. Förra månaden hade jag bruna flytningar två dagar innan mens. Jävla skit asså. Känner med alla som fått negativa resultat.. Och såklart grattis till alla plus, underbart! Till dig Elliot1: Hoppas hoppas!!

Tråkigt att höra :( Men ge inte upp hoppet förrän det verkligen visar sig att det är mensen. Jag har blivit helt knäpp här.. Var så säker på att mensen skulle komma men fortfarande inget. Vet att man kan inbilla sig något enormt och jag vill verkligen inte hoppas för mycket. Funderar på att ta ett test imorgon? Samtidigt vill jag inte eftersom jag alltid försökt hålla mig.. Enligt appen BIM tisdag som sagt men kan vara tidigare eftersom jag trodde ÄL var lite tidigare än appen visade. Oavsett när jag hade ÄL så hade vi sex varje dag den veckan så kan inte ha missat den..
  • Elliot1
    mjaomjao skrev 2017-08-05 21:30:22 följande:

Hm.... För din del inga spottings right?

Nope.. Hade lite flytningar igår men idag typ helt torrt.. Vet inte vad det kan tyda på.
  • Elliot1

Funderar på att ta ett gravtest idag innan jobbveckan drar igång. Har trott i 3-4 dagar nu att mensen ska komma. Haft jätteont i brösten och igår var de väldigt spända och ont i bröstvårtorna. Idag har det avtagit lite men känns fortfarande.. Känner av ländryggen. Tog tempen imorse (något jag inte brukar göra) och den var inte särskilt hög. Gaaaah är så rädd att bli besviken :/ BIM-2 men kan vara BIM idag då jag trodde jag hade ägglossning tidigare än vad appen visade.. Vad tror ni?

• Elliot1
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 12:20:40 följande:

Det låter precis som jag för några dagar sen :) Förstår att du är rädd att bli besviken. Den enda som kan bestämma om det är värt det är du. Testa idag eller vänta några dagar till :) Du känner dig själv bäst. Jag tycker det låter som gravidsymtom dock :)

Tack för uppmuntran och stort grattis till dig!! :D

Jo och jag är en sån som alltid sagt att jag inte ska testa innan BIM men nu vet jag ju inte exakt när BIM är och det är bara någonting i mig som säger att jag borde ta ett test. BIM-2 borde ju ändå kunna visa något. Är det inte det så har jag haft menssymtom i flera dagar och jag brukar bara ha det typ 1-2 dagar innan. Får jag ett negativt test idag kommer nog mensen vilken dag som helst..
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017